AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Jeg har nå over lengre tid mistet følelsene min for min samboer som jeg har barn med. Vi krangler lite, jobber bra sammen om barna. Men har lite lyst å tilbringe tid med samboer, bare vi to. Derfor har jeg tenkt mer og mer på å avslutte forholdet, men det er jo ikke lett. Mange faktorer å tenke på hvis en går ifra hverandre. Har derfor et ønske om å diskutere dette med en profesjonell part, så en kan se saken fra forskjellige hold. Ønsker ikke ennå å gå i terapi med min samboer, da hun ikke vet noe om dette. Unødvendig å skape bekymring for henne og barna hvis jeg bestemmer meg for å bli. Er det fastlege en tar kontakt med? Anonymkode: dd209...615
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Dette lurer jeg også på. Er i samme situasjon bortsett fra at jeg er en kvinne. Føler ikke at jeg kan "ta" tiden fra fastlegen med å diskutere dette. Har heller ingen venner å diskutere med og usikker på om jeg ville ha gjort det om jeg hadde noen. Så langt leser jeg tråder og artikler på nettet... Anonymkode: 114bb...ae5 1
Gjest Geitis Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 Jeg ville kanskje begynt med en samtale med privat psykolog. Det kan gjøres over nett, i person eller på Mail. Dersom fastlegen henvender deg videre i systemet er ventetiden ofte veldig lang, hvis du får en henvisning. Kan være lurt å sjekke med bedriftshelsetjenesten eller forsikringene dine, det er en del som tilbyr kortere ventetid gjennom de.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 Å ta 20 min fra fastlegen å prate er vel aldri bortkastet, for min del går det utover min egen psykiske helse. Ønsket vel råd fra noen som har vært igjennom dette, kan vel ikke bare oss to? :) ts Anonymkode: dd209...615
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 Det er ikke et helseproblem så du går da ikke til fastlegen for å få råd om parforholdet! Du kan ta det opp med en psykolog, samlivscoach, parterapeut, forelder eller god venn. Anonymkode: 15210...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 Familievernkontoret Anonymkode: aa282...693 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå