AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Babyen er 1 år om noen dager. Hun spiser sånn passe greit. Legger mat for henne og lar henne spise selv. Hun følger kurven sin. Men hun bæsjer ikke hverdag😪 bæsjer stortsett hver tredje dag eller sjeldent annen hverdag. Avføringen virker mykt. Hvordan er bæsje rutinene til barna deres? Anonymkode: cc997...0f2
Gjest Kerrs Pink Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Det høres helt normalt ut, men hvis du er bekymret så ta en tlf til helsestasjonen.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 Kerrs Pink skrev (1 time siden): Det høres helt normalt ut, men hvis du er bekymret så ta en tlf til helsestasjonen. Takk Prøvde å ringe men helsesøs var ikke tilgjengelig så fikk ikke snakket med noen. Ts Anonymkode: cc997...0f2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 Hvis avføringen er myk og hun ikke virker til å ha ubehag er det nok helt greit. Jeg har tre barn og mener de har bæsjet en til to ganger pr dag, men også annenhver dag i perioder. Anonymkode: e2a34...e67
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 0-3 ganger daglig her, men stort sett 1. Varierer litt, sikkert etter kostholdet, søvn, aktivitet, alt det der. Anonymkode: e6dba...32e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 Hadde også tatt det med ro siden avføringen er myk og hun ikke har ubehag. Har selv to barn som står på Movicol grunnet treig avføring, og det var ingen tvil om at de hadde avføring altfor sjelden. Når det er sagt, hadde jeg ikke nølt med å ta kontakt med helsestasjon hvis du er urolig. Det er vondt å være usikker på om man gjør det rette i forhold til ungene sine. Anonymkode: 4a652...dc9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #8 Skrevet 28. mars 2022 På småbarnsavdelingen jeg jobber på bæsjer 1-åringene fra 2 ganger daglig til annenhver dag. Store variasjoner, men mest vanlig er vel 1 gang pr dag. Om barnet ikke virker utilpass, har normal/ myk avføring og er fornøyd, ville jeg ikke ha bekymret meg. Kommer vel også an på hvor mye barnet spiser. Anonymkode: 9c0c3...5d8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #9 Skrevet 28. mars 2022 Jeg har to barn. Største bæsjet 1-2 ganger per dag på den tiden (og gjør det fremdeles som seksåring). Minste har tendens til forstoppelse og bæsjer ca hver femte dag - men han har aldri bæsja hver dag. Så dette er individuelt. Så lenge barnet ditt ikke virker plager på noe vis synes jeg ikke du trenger å bekymre deg for dette. Life's too short. Hør ev. med helsesykepleier. Anonymkode: db2fc...3f7
Kassiopeia8 Skrevet 28. mars 2022 #10 Skrevet 28. mars 2022 Min har gått littbioo og ned i perioder, men stort sett annenhver dag. Av og til 1 gang per dag, og enkelte perioder har det også gått 2 dager mellom hver gang. Men da har han vært litt hard i magen gjerne.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #11 Skrevet 28. mars 2022 Jeg har tre, og de var veldig forskjellige Den ene min bæsjet hver 2., 3. eller 4. dag. En annen bæsjet en gang om dagen. Den tredje bæsjet 3-4 ganger hver dag. Anonymkode: 24e02...0a7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #12 Skrevet 29. mars 2022 De fleste av dere skriver hverdag eller flere ganger om dagen 😑 da betyr det at barnet mitt har noe problem siden hun bæsjer etter 3 dager Ts Anonymkode: cc997...0f2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #13 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De fleste av dere skriver hverdag eller flere ganger om dagen 😑 da betyr det at barnet mitt har noe problem siden hun bæsjer etter 3 dager Ts Anonymkode: cc997...0f2 Nei, det betyr det ikke. Det betyr at det vanligste er å bæsje hver dag, men at noen gjør det sjeldnere uten at det er noe problem. Normalitetsbegrepet er svært bredt, men de fleste er naturlig nok mer i midten. Så lenge barnet har avføring jevnlig uten problemer, er det greit. Spesielt om konsistensen på avføringen er normal (ikke veldig løs eller veldig fast). Hvorfor gjøre et problem ut av noe som ikke er et problem? Anonymkode: 24e02...0a7 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #14 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): De fleste av dere skriver hverdag eller flere ganger om dagen 😑 da betyr det at barnet mitt har noe problem siden hun bæsjer etter 3 dager Ts Anonymkode: cc997...0f2 Snakket med barnelege om dette, og han sa at man ikke skal se på hyppigheten og konsistens, men utelukkende på eventuell smerte. Dersom hun ikke har ubehag så er det helt problemfritt. Min jente på 12 mnd bæsjer annenhver dag, og har ingen ubehag Anonymkode: 4ba2c...d4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå