Gå til innhold

Hvor mange kwh tar tar Tesla for å bli ladet?

Ayesh

Anbefalte innlegg

Dere som følger nøye med strøm forbruket og har Tesla modell S..kan dere fortelle hvor mange kwh den tar for å bli fulladet??

I følge min bregning er strømforbruket vårt ca 40 kwh mer de dagene vi setter Tesla på lading. Lader annenhverdag og da står den på hele natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer jo helt an på forbruket ditt og kjøringen din. Jo lengre du kjører, jo mer strøm må du bruke for å lade batteriet.

Ditt spørsmål er litt som "jeg fyller 30 liter bensin hver mandag, hvor mange liter fyller du?".

Anonymkode: 99363...47e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Model S har batteri mellom 60KWh og 100KWh. Så hvor mye det er plass til avhenger veldig av hvor mange prosent som er igjen på batteriet, samt hvilken modell du har

Og jeg er rimelig overbevist om at Tesla-appen kan rapportere hvor mye strøm den har mottatt via ladekabelen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor stort batteri har den? Det er det første du må vite. 

Min bil har 75 kWh batteri, men hvor mye som går er avhengig av bruken.

Anonymkode: 3c087...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Ayesh said:

Dere som følger nøye med strøm forbruket og har Tesla modell S..kan dere fortelle hvor mange kwh den tar for å bli fulladet??

I følge min bregning er strømforbruket vårt ca 40 kwh mer de dagene vi setter Tesla på lading. Lader annenhverdag og da står den på hele natten.

Tesla Model S kan vel lade på ca. 11KW med type to, både med 230V IT og 400V TN strømanlegg. Så sånn sett burde ikke bilen din lade mer enn nesten 4 timer annenhver dag (og ikke hele natta). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ayesh skrev (23 timer siden):

Du bruker nok mer på måleren du lader via, enn det du mener som er plass til på batteriet. Husk at det er tap av strøm hele veien gjennom ledninger, og det vil merkes når du lader såpass mye. Og det var heller ikke noen konkrete og gode svar du fikk fra de andre her ser jeg. 
Har ett eksempel: En Rav4 bruker i overkant av 300kwt i løpet av èn mnd, da den lades hver natt.

Anonymkode: 07d17...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avhenger hvor stort batteriet er og hvor mye du må lade. Men er 100kw batter så må du lade 100 om det er tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (4 timer siden):

Tesla Model S kan vel lade på ca. 11KW med type to, både med 230V IT og 400V TN strømanlegg. Så sånn sett burde ikke bilen din lade mer enn nesten 4 timer annenhver dag (og ikke hele natta). 

Neppe vanlig med sikring større enn 45A som er en forutsetning for å få ut 11kw på 230V anlegg.

Uansett blir kwh likt om batteriet lades med 11KW eller 7,2KW om batteriet skal lades fullt fra et gitt nivå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...