Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid og skal ta abort neste uke. Har lest om det og det står at man bør ha noen hos seg under aborten. Er det bare noe som anbefales eller er det nødvendig? Hjalp det deg å ha noen der?

Anonymkode: b294e...b2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det anbefalest på det sterkeste, du vet aldri hvordan aborten kommer til å bli.  Venninnen min har spontanabortert to ganger. Begge gangene reddet det livet hennes at mannen hennes var hjemme da det skjedde. Hun kunne blødd ihjel hvis ikke. 

Anonymkode: 192f7...927

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt medisinsk abort alene hjemme, kirurgisk abort alene på sykehus, og spontanabort hjemme alene. Ingen problemer, smerter eller vanskeligheter for min del. Hjemmeabortene syns jeg var greit å være alene fordi jeg satt bare på do store deler av tiden og lot det renne ut som en kraftig mens på en måte. Leste blader og løste kryssord 

Du må nesten kjenne etter selvom du behøver en mental støtte, jeg trengte ikke det. Det er ikke farlig å abortere så jeg har mine tvil om innlegget over her er sant... Du kan spørre sykehuset om det er anbefalt eller nødvendig å ha noen hos deg, når jeg tok abort nevnte de ingenting om det men sa at jeg kunne ringe hvis jeg lurte på noe 

Anonymkode: eab19...b86

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok på sykehuset, og hadde så store smerter at jeg trodde jeg skulle stryke med. Alt av smertestillende kom opp, er overlykkelig over at jeg ikke var alene. 

Anonymkode: 435f2...a1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tok på sykehuset, og hadde så store smerter at jeg trodde jeg skulle stryke med. Alt av smertestillende kom opp, er overlykkelig over at jeg ikke var alene. 

Kirurgisk abort utføres i narkose og er tilnærmet smertefritt både under og etter. Man kan ha en liten blødning (flekk) etterpå og kjenne såvidt at noe har skrapet der som etter man har tatt celleprøve men det er ikke normalt å kjenne så sterke smerter du beskriver. Høres ut som at du har vært ekstremt uheldig 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kirurgisk abort utføres i narkose og er tilnærmet smertefritt både under og etter. Man kan ha en liten blødning (flekk) etterpå og kjenne såvidt at noe har skrapet der som etter man har tatt celleprøve men det er ikke normalt å kjenne så sterke smerter du beskriver. Høres ut som at du har vært ekstremt uheldig 

Jeg hadde spontanabort som måtte avsluttes. Jeg fikk kun ta kirurgisk etter at jeg nektet en omgang nummer to medisinsk (medisinsk fungerte ikke). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har hatt medisinsk abort alene hjemme, kirurgisk abort alene på sykehus, og spontanabort hjemme alene. Ingen problemer, smerter eller vanskeligheter for min del. Hjemmeabortene syns jeg var greit å være alene fordi jeg satt bare på do store deler av tiden og lot det renne ut som en kraftig mens på en måte. Leste blader og løste kryssord 

Du må nesten kjenne etter selvom du behøver en mental støtte, jeg trengte ikke det. Det er ikke farlig å abortere så jeg har mine tvil om innlegget over her er sant... Du kan spørre sykehuset om det er anbefalt eller nødvendig å ha noen hos deg, når jeg tok abort nevnte de ingenting om det men sa at jeg kunne ringe hvis jeg lurte på noe 

Unnskyld meg, men det er unødvendig å være så ufølsom. Du lurer på om innlegget over er sant?? Vel..selv om du tok diverse aborter enkelt som bare det, er det ikke sånn for alle! Det er veldig forskjellig fra person til person! 

Så ja, jeg ville hatt noen hos meg hjemme fordi man ikke vet hvordan kroppen reagerer. Men det er opp til deg og hva du kjenner på.  Helt forståelig at du lurer på det!❤ 

Anonymkode: 716d8...d72

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Noe så ufølsomt. Har det aldri falt deg inn at din situasjon ikke er som andres? 

Anonymkode: 1875b...97f

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest Bullabu
Skrevet

Egentlig bør du tenke: det er veldig gode ordninger i Norge, samt at over 50 prosent av forhold går dukken uansett i fremtiden...om du vil ha barnet, vil du ikke angre, du kommer til nå angre mer på det du ikke fikk....

Skrevet
Bullabu skrev (28 minutter siden):

Egentlig bør du tenke: det er veldig gode ordninger i Norge, samt at over 50 prosent av forhold går dukken uansett i fremtiden...om du vil ha barnet, vil du ikke angre, du kommer til nå angre mer på det du ikke fikk....

Nå var det vel ikke det jeg spurte om i det hele tatt. Hadde jeg vært interessert i hva du synes om å beholde barnet hadde jeg sendt deg en pm og spurt.

Til dere andre. Takk for svar!

TS

• Liker 5
Skrevet
Bullabu skrev (48 minutter siden):

Og du bør egentlig tenke at du kan passe dine egne saker.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Bullabu skrev (1 time siden):

Da er det vel desto viktigere å ikke få barn med noen man ikke har lyst til å få barn med!

Jeg hadde ingen smerter da jeg tok abort hjemme, men for meg virket det ikke helt, altså alt kom ikke ut, så måtte ta utskrapning.

Anonymkode: 6c550...930

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 22.26):

Unnskyld meg, men det er unødvendig å være så ufølsom. Du lurer på om innlegget over er sant?? Vel..selv om du tok diverse aborter enkelt som bare det, er det ikke sånn for alle! Det er veldig forskjellig fra person til person! 

Så ja, jeg ville hatt noen hos meg hjemme fordi man ikke vet hvordan kroppen reagerer. Men det er opp til deg og hva du kjenner på.  Helt forståelig at du lurer på det!❤ 

Anonymkode: 716d8...d72

AnonymBruker skrev (På 29.3.2022 den 7.54):

Noe så ufølsomt. Har det aldri falt deg inn at din situasjon ikke er som andres? 

Ikke vær så overdramatiske, hennes opplevelse er like reell som deres. Vi har ikke alle et hysterisk forhold til abort, slik er det bare. 

Anonymkode: cfc90...d72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør absolutt høre på anbefalingene om å ha noen hos deg. Selv om det for de aller fleste går veldig fint, uten noe særlig drama, så husk at du aldri vet hvordan din kropp vil reagere. Hos meg gikk aborten absolutt ikke som den skulle, og det hele ble ganske så dramatisk. Takk og lov for at jeg hadde samboer der!

Anonymkode: 51552...e09

Gjest Bullabu
Skrevet (endret)
Nicathv skrev (På 1.4.2022 den 15.36):

Og du bør egentlig tenke at du kan passe dine egne saker.

Det er lov å ytre sine meninger fortsatt

Endret av Bullabu
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.3.2022 den 7.54):

Man må jo i tillegg lure på hvorfor dette mennesket ikke greier å beskytte seg mot uønsket graviditet.. den siste er innafor da, og ikke noe hun kunne noe for - hvis det er sant i det hele tatt da. Hvorfor så mange aborter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...