Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Diprosalic hjelper meg når jeg har utbrudd. 

Anonymkode: 11d30...ead

Bruker du salven eller linimentet?

Anonymkode: acd79...f16

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kortison, sant? Jeg har et middels-sterkt kortison preparat men bruker det sjelden siden den ikke kan brukes ofte. Fuktighetskremen er det samme som Canoderm? Jeg ble verken bedre eller verre av den så jeg fant en litt lettere krem. 

Anonymkode: ced5e...d90

Fuktighetskremen et tilsvarende canoderm, ja. 

Har dessverre ingen videre info om elocon. 

Edit: glemte å sitere. 

Endret av herremann
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, herremann said:

Kortison, sant? Jeg har et middels-sterkt kortison preparat men bruker det sjelden siden den ikke kan brukes ofte. Fuktighetskremen er det samme som Canoderm? Jeg ble verken bedre eller verre av den så jeg fant en litt lettere krem. 

Ok, takk for svar :) 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, herremann said:

Er du hardt rammet, forresten?

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du hardt rammet, forresten?

Nei, er heldigvis ikke det. 

Kun overfladisk kløe og rødhet. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, herremann said:

Nei, er heldigvis ikke det. 

Kun overfladisk kløe og rødhet. 

Så bra :) Jeg er egentlig ikke veldig hardt rammet heller men når det først kommer så er det litt ille i noen dager. Det hjelper ofte med en dusj for meg - huden føles bedre da? Vet ikke hvorfor men sånn er det for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruker du salven eller linimentet?

Anonymkode: acd79...f16

Liniment

Anonymkode: 11d30...ead

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker fuktighetskrem hver dag og det tar noe av flassingen. Skal sjekke opp kremen du nevnte 😁 Men verste er kløe og den irriterte huden! Det er helt grusomt. Føles så stram og ubehagelig rundt utsatte partier. Jeg har hørt isotretinoin kan ha veldig god effekt på denne type hudproblem. Lest litt flere erfaringer og det ser virkelig ut til å være en "hit or miss" blant folk. Enten blir de kvitt det eller så blir de verre av kuren. Skal ikke være lett 😅

Mannen min brukte også diprosalic over flere år, men det tok det ikke helt og det måtte påføres ofte for å holde det i sjakk. Til slutt droppet han kortisonpreparater helt og gikk over til selsun. Nå brukes det periodevis med mnd i mellom. Jeg tenker det må være bedre for kropp og hud. 

En god fuktighetskrem kan gjøre mye ift å minske utbruddet og styrke huden. Jeg har hatt veldig god effekt av L R P Cicaplast på annen eksem. Da i kombinasjon med Elixir sulfactil, den skal visstnok også fungere mot seborisk eksem, har du prøvd den? Det er litt viktig å kombinere den med en rik fuktighetskrem på toppen, denne tørker ut huden veldig. 

Anonymkode: b9a64...dd7

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mannen min brukte også diprosalic over flere år, men det tok det ikke helt og det måtte påføres ofte for å holde det i sjakk. Til slutt droppet han kortisonpreparater helt og gikk over til selsun. Nå brukes det periodevis med mnd i mellom. Jeg tenker det må være bedre for kropp og hud. 

En god fuktighetskrem kan gjøre mye ift å minske utbruddet og styrke huden. Jeg har hatt veldig god effekt av L R P Cicaplast på annen eksem. Da i kombinasjon med Elixir sulfactil, den skal visstnok også fungere mot seborisk eksem, har du prøvd den? Det er litt viktig å kombinere den med en rik fuktighetskrem på toppen, denne tørker ut huden veldig. 

Har hørt om Elixir sulfactil - den er så dyr men kanskje verdt å prøve? Den bør vel være drøy hvis jeg bruker den bare på utbrudd og utsatte områder. 

Åssen er mannen din sin hud nå? Er han ikke plaget like mye nå etter som han startet med selsun? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har hørt om Elixir sulfactil - den er så dyr men kanskje verdt å prøve? Den bør vel være drøy hvis jeg bruker den bare på utbrudd og utsatte områder. 

Åssen er mannen din sin hud nå? Er han ikke plaget like mye nå etter som han startet med selsun? 

Kanskje du kunne hørt med en hudpleiesalong om du kunne fått en prøve for å sjekke først? Den er svindyr, så kjipt med bomkjøp. 

Mannen min holder det helt i sjakk med å kun bruke Selsun jevnlig😊

AnonymBruker
Skrevet

D-vitamin?

Anonymkode: 3f132...478

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

D-vitamin?

Anonymkode: 3f132...478

Jeg tar d vitamin hver dag :) Blir hverken bedre eller verre av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...