AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Jeg går av hengslene snart. Ansiktet svir, klør og flasser. Ingen av kremene jeg har prøvd funker noe særlig. Har noen noe tips?? Anonymkode: ced5e...d90
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Fungoral, få resept av legen Anonymkode: d9459...f55 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fungoral, få resept av legen Anonymkode: d9459...f55 Har den. Sluttet å virke etter en lengre periode Kortison krem har jeg også. Samt Elidel. Anonymkode: ced5e...d90
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 Diprosalic hjelper meg når jeg har utbrudd. Anonymkode: 11d30...ead 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har den. Sluttet å virke etter en lengre periode Kortison krem har jeg også. Samt Elidel. Anonymkode: ced5e...d90 Da tar du kontakt med legen igjen og ber om henvisning til hudlege Anonymkode: d9459...f55
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 Selsun! Det er den beste! Det fåes kjøpt som sjampo, men det skal gå greit å bruke den på hud generelt. Da som vask altså. Anonymkode: b9a64...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Diprosalic hjelper meg når jeg har utbrudd. Anonymkode: 11d30...ead Hvor lenge blir du kvitt utbruddene når du bruker den? Anonymkode: ced5e...d90
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #8 Skrevet 28. mars 2022 Just now, AnonymBruker said: Selsun! Det er den beste! Det fåes kjøpt som sjampo, men det skal gå greit å bruke den på hud generelt. Da som vask altså. Anonymkode: b9a64...dd7 Har prøvd den men føler huden blir så irritert av den! Har prøvd flere flasse sjampoer i ansiktet uten hell 😕 Har du det rundt nesevingene/kinnene mot nesen? Anonymkode: ced5e...d90
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #9 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lenge blir du kvitt utbruddene når du bruker den? Anonymkode: ced5e...d90 Det varierer veldig, smører 2-3 ganger om dagen i noen dager når jeg kjenner og ser at det trengs, kan vær alt fra 1 uke til ett par mnd mellom hvert utbrudd. Blir veldig tørr når den brukes i ansiktet, men smører med en god krem etter den brukes. Anbefales på det sterkeste, har vært plaget med det i mange år og prøvt utallige kremer både anbelainger fra apotek og som jeg har fått resept på, men denne tar det omtrent med en gang! Anonymkode: 11d30...ead 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #10 Skrevet 28. mars 2022 Just now, AnonymBruker said: Det varierer veldig, smører 2-3 ganger om dagen i noen dager når jeg kjenner og ser at det trengs, kan vær alt fra 1 uke til ett par mnd mellom hvert utbrudd. Blir veldig tørr når den brukes i ansiktet, men smører med en god krem etter den brukes. Anbefales på det sterkeste, har vært plaget med det i mange år og prøvt utallige kremer både anbelainger fra apotek og som jeg har fått resept på, men denne tar det omtrent med en gang! Anonymkode: 11d30...ead Takk for svar! Hvor i ansiktet er du mest plaget? Så fint det funker for deg Jeg vet at kortison ikke skal brukes lengre enn 2-3 uker da så det er litt skummelt. Anonymkode: ced5e...d90
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #11 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har prøvd den men føler huden blir så irritert av den! Har prøvd flere flasse sjampoer i ansiktet uten hell 😕 Har du det rundt nesevingene/kinnene mot nesen? Anonymkode: ced5e...d90 Ja, den er jo ganske sterk. Det er mannen som har, og han bruker i hodebunn, skjegget og øyenbrynene. Men ikke rundt nesen. Har du prøve å bruke en skikkelig god og mild fuktighetskrem etter og mellom behandlingene? Som La Roche Posay Cicaplast. Kanskje huden tåler mer da? Jeg har prøvd den jeg også, da dette er det eneste som faktisk tar flass når jeg har utbrudd, og jeg er avhengig av fukt etterpå for å pleie og styrke huden. Anonymkode: b9a64...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar! Hvor i ansiktet er du mest plaget? Så fint det funker for deg Jeg vet at kortison ikke skal brukes lengre enn 2-3 uker da så det er litt skummelt. Anonymkode: ced5e...d90 Værste partiet er rundt nesen, kinnene og oppi hårfestet over pannen og tinningene. Hos meg står det brukes ved behov, så kan gå flere uker mellom hver gang, aldri hatt behov for å bruke den mer enn maks 3-4 dager sammenhengende. Forhør deg med lege og spør om h*n mener den kan være verdt å prøve! Den er i alle fall min redning! Anonymkode: 11d30...ead 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #13 Skrevet 28. mars 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, den er jo ganske sterk. Det er mannen som har, og han bruker i hodebunn, skjegget og øyenbrynene. Men ikke rundt nesen. Har du prøve å bruke en skikkelig god og mild fuktighetskrem etter og mellom behandlingene? Som La Roche Posay Cicaplast. Kanskje huden tåler mer da? Jeg har prøvd den jeg også, da dette er det eneste som faktisk tar flass når jeg har utbrudd, og jeg er avhengig av fukt etterpå for å pleie og styrke huden. Anonymkode: b9a64...dd7 Jeg bruker fuktighetskrem hver dag og det tar noe av flassingen. Skal sjekke opp kremen du nevnte 😁 Men verste er kløe og den irriterte huden! Det er helt grusomt. Føles så stram og ubehagelig rundt utsatte partier. Jeg har hørt isotretinoin kan ha veldig god effekt på denne type hudproblem. Lest litt flere erfaringer og det ser virkelig ut til å være en "hit or miss" blant folk. Enten blir de kvitt det eller så blir de verre av kuren. Skal ikke være lett 😅 Anonymkode: ced5e...d90 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #14 Skrevet 28. mars 2022 Flere innspill? TS Anonymkode: ced5e...d90
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #15 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg går av hengslene snart. Ansiktet svir, klør og flasser. Ingen av kremene jeg har prøvd funker noe særlig. Har noen noe tips?? Anonymkode: ced5e...d90 Hva forårsaker utbruddene dine, da? Stress? Kosthold? Allergi? Siden dette er en oppblomstring av sopp er mitt første tips å renske opp i kostholdet. Unngå sukker (ekte og kunstig) og søte ting som meieriprodukter, smoothies, juice, fine kornprodukter, hvete alkohol og junk i et halvt års tid, og se om det ikke bedrer seg. Trolig vil det gi seg om du spiser normalt sunt og ikke stresser over en periode. Det meste av utslett gjør det. Anonymkode: 4deb8...a07
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #16 Skrevet 28. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva forårsaker utbruddene dine, da? Stress? Kosthold? Allergi? Siden dette er en oppblomstring av sopp er mitt første tips å renske opp i kostholdet. Unngå sukker (ekte og kunstig) og søte ting som meieriprodukter, smoothies, juice, fine kornprodukter, hvete alkohol og junk i et halvt års tid, og se om det ikke bedrer seg. Trolig vil det gi seg om du spiser normalt sunt og ikke stresser over en periode. Det meste av utslett gjør det. Anonymkode: 4deb8...a07 Jeg vet ikke hva utbruddene kommer av, egentlig. Personlig har jeg liten tro på at kosthold løser problemet men sukker er noe jeg kan unngå da det ikke er godt for noe! Anonymkode: ced5e...d90
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #17 Skrevet 28. mars 2022 Stress. Har hatt en stressende periode nå og merker at det gjør det verre. Anonymkode: 8ecf6...7d6
herremann Skrevet 28. mars 2022 #18 Skrevet 28. mars 2022 (endret) Jeg bruker elocon. Påfører deretter en fuktighetskrem kalt karbamid evolan. (må spesifisere at jeg ikke vet hvilken type eksem jeg har. Får I albue og ansikt). Endret 28. mars 2022 av herremann
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #19 Skrevet 28. mars 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Stress. Har hatt en stressende periode nå og merker at det gjør det verre. Anonymkode: 8ecf6...7d6 Føler den! Hater dette Anonymkode: ced5e...d90
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #20 Skrevet 28. mars 2022 2 minutter siden, herremann said: Jeg bruker elocon. Påfører deretter en fuktighetskrem kalt karbamid evolan. Kortison, sant? Jeg har et middels-sterkt kortison preparat men bruker det sjelden siden den ikke kan brukes ofte. Fuktighetskremen er det samme som Canoderm? Jeg ble verken bedre eller verre av den så jeg fant en litt lettere krem. Anonymkode: ced5e...d90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå