Gå til innhold

Han vil vente med barn, men jeg har ikke tid til å vente.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere,

Jeg og samboern min har vært sammen i 2 år. Vi kjøpte bolig sammen for snart 4 måneder siden etter å ha sett på hus sammen i over ett år. Jeg er 41 år og han er 42. Ingen av oss har barn fra før, men begge ønsker barn. Jeg prøver å forklare han at hvis vi skal ha barn, må vi komme i gang. Mine sjangser er, tatt alderen i betraktning, allerede små, om jeg i det hele tatt har noen sjangs til å bli gravid. Vi har snakket om det flere ganger, men det virker ikke som han skjønner at vi har det travelt og at sjangsene for at vi lykkes minsker drastisk fra måned til måned. Han vil vente fordi han ikke føler seg klar enda, og ikke sikker nok på forholdet vårt til å binde seg så mye som et felles barn vil gjøre. Jeg forstår tanken rundt dette, og er forsåvidt enig, men samtidig så har vi ikke "råd" til å vente om vi skal ha noen sjangse. Det virker som han tror at det skal gå på første forsøk tross alderen min! Jeg har spurt han hvor lang tid han trenger for å finne ut om han er klar, men han vil ikke gi meg noe svar på det. Nå er temaet blitt et sårt punkt og hvis jeg tar det opp, føler han seg presset og vil ikke snakke noe mer om det. Så nå har det blitt et ikke tema, jeg tør ikke nevne det mer i frykt for at han setter seg enda mer på bakbena. Jeg kjenner på en enorm fortvilelse over å ikke ane når han blir klar, samtidig som klokka tikker og sjangsene blir mindre og mindre. Jeg orker ikke bare gå å vente på at han en dag skal komme å si han er klar...om 3 mnd, 10 mnd, ett år....? 

Er det noen som har noen råd her? Er det noen måte jeg kan få han til å forstå at det virkelig haster uten at han føler seg presset? Er det vanlig at menn har så lite innsikt i hva alderen gjør med fertiliteten til kvinner? Føler jeg befinner meg i en underlig og ensom situasjon nå hvor jeg på en måte har foregrepet sorgen over ikke å få barn, uten å egentlig vite om det er tilfelle og uten å kunne dele det med han.

Anonymkode: c41ab...b56

• Liker 3
  • Hjerte 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å få barn hadde vært viktigere for meg enn forholdet. Du er allerede veldig, veldig sent ute. Du har ikke noe mer tid å kaste bort. Du må forlate han og få barn på egenhånd hvis du i det hele tatt skal ha en sjanse. 

Anonymkode: e7d40...276

• Liker 36
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke 3,10 måneder eller ett år på deg. 

• Liker 21
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha en mulighet til å få barn så må du starte nå. Om du så må gjøre det alene ved klinikk. 

Anonymkode: 944aa...c9f

• Liker 31
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Han er såpass gammel at han nok ikke ønsker barn med deg. Lite du kan gjøre med det egentlig.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ikke sikker nok på forholdet vårt til å binde seg så mye som et felles barn vil gjøre.

Men felles hus, det er ikke å binde seg?

Mitt beste råd: Fiks det selv uten han som far. Der er måter for deg å bli gravid via donor. Om du skal fortsette forholdet eller ei... tja...

Som du selv sier, du har faktisk dårlig tid.

Anonymkode: 018ab...183

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sett i gang prosessen på egenhånd, så finner du fort ut om han er med på notene eller ikke.

Anonymkode: f0000...b04

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Skjønner at dette er vanskelig for deg. Både at klokka tikker og at han du bor sammen med oppfører seg som en struts ved å stikke hodet i sanda og late som at problemet blir borte av seg selv.

Først og fremst bør du bestille deg en time hos gynekolog og få målt hvordan det står til med eggreserven og om graviditet er mulig og hvor lang tid du evt har til rådighet. 

Når resultatet foreligger må du handle utfra mulighetene. Er det mulig å bli gravid, så må du grave han strutsen din opp av sanda og legge fram harde fakta. 

• Liker 30
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt tanken på å "fikse det selv" men å bli alene mor frister serdæles lite, og jeg har ikke tid til å finne en ny mann. Desuten har vi et veldig fint forhold. Han ønsker også å bli far og å få barn, han forstår bare ikke at dette kan ta tid at det kan hende det ikke går.

AnonymBruker
Skrevet

Du må dessverre stille han et ultimatum. Barn eller ikke, og dersom han sier nei og du fremdeles vil ha barn så må du undersøke mulighetene dine helst i går. Jeg får noen vibber om at han trenerer ventetiden og plutselig så vil han si at barn ikke er aktuelt og da kan det være for seint for deg også. Vil du virkelig la ønsket ditt om barn gå til spille fordi samboeren din ikke vil ha? Mannen kan du bytte ut, ev han bytte deg ut. Barnet ditt har du forhåpentligvis for alltid, det er din arv ❤️

Anonymkode: 37aa6...eba

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

synd at du kjøpte hus med fyren. Har du et sted å flytte tilbake til ?  er selv med en på 44 som ikke vil ha barn nå, men kanskje en gang....jada. tufser hele gjengen. gå for danmark. da slipper du å forholde deg til han om det blir slutt. 

Anonymkode: c759f...381

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"Hei kjære. Prøvingen begynner neste måned. Det blir enten med deg eller med donorsæd."

Anonymkode: e0511...ea1

Mtp alderen så er jeg 100% enig med deg! 

• Liker 17
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har tenkt tanken på å "fikse det selv" men å bli alene mor frister serdæles lite, og jeg har ikke tid til å finne en ny mann. Desuten har vi et veldig fint forhold. Han ønsker også å bli far og å få barn, han forstår bare ikke at dette kan ta tid at det kan hende det ikke går.

Sorry, men her virker det som du ikke helt ser sakens realiteter helt klart. Ingen er så fjerne som du beskriver han å være. Han skyver det bare foran seg. Les det du skriver selv. Det gir jo ingen mening, eller det idiotforklarer han. Og vil du ha barn med han da. Jeg skjønner ikke hva det er med folk. 🥴

Endret av Ixion
  • Liker 32
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er usikker på om han faktisk ønsker det. Ikke annet enn ord tilsier at han ønsker barn. Handlingene hans sier noe annet.  Hva skal til for at han blir klar da?

Jeg hadde sagt at jeg slutter på prevansjon, det er kun hans ansvar. Også hadde jeg tatt kontakt med donorsteder. Det er faktisk ganske greit å være enslig forsørger :)

Slik det ser ut for din del, så er det enten at han snur NU om dette eller at du finner en ny mann eller tar donor. Det kommer helt an på hvor sterkt ditt ønske om barn er.

Anonymkode: 018ab...183

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hei dere,

Jeg og samboern min har vært sammen i 2 år. Vi kjøpte bolig sammen for snart 4 måneder siden etter å ha sett på hus sammen i over ett år. Jeg er 41 år og han er 42. Ingen av oss har barn fra før, men begge ønsker barn. Jeg prøver å forklare han at hvis vi skal ha barn, må vi komme i gang. Mine sjangser er, tatt alderen i betraktning, allerede små, om jeg i det hele tatt har noen sjangs til å bli gravid. Vi har snakket om det flere ganger, men det virker ikke som han skjønner at vi har det travelt og at sjangsene for at vi lykkes minsker drastisk fra måned til måned. Han vil vente fordi han ikke føler seg klar enda, og ikke sikker nok på forholdet vårt til å binde seg så mye som et felles barn vil gjøre. Jeg forstår tanken rundt dette, og er forsåvidt enig, men samtidig så har vi ikke "råd" til å vente om vi skal ha noen sjangse. Det virker som han tror at det skal gå på første forsøk tross alderen min! Jeg har spurt han hvor lang tid han trenger for å finne ut om han er klar, men han vil ikke gi meg noe svar på det. Nå er temaet blitt et sårt punkt og hvis jeg tar det opp, føler han seg presset og vil ikke snakke noe mer om det. Så nå har det blitt et ikke tema, jeg tør ikke nevne det mer i frykt for at han setter seg enda mer på bakbena. Jeg kjenner på en enorm fortvilelse over å ikke ane når han blir klar, samtidig som klokka tikker og sjangsene blir mindre og mindre. Jeg orker ikke bare gå å vente på at han en dag skal komme å si han er klar...om 3 mnd, 10 mnd, ett år....? 

Er det noen som har noen råd her? Er det noen måte jeg kan få han til å forstå at det virkelig haster uten at han føler seg presset? Er det vanlig at menn har så lite innsikt i hva alderen gjør med fertiliteten til kvinner? Føler jeg befinner meg i en underlig og ensom situasjon nå hvor jeg på en måte har foregrepet sorgen over ikke å få barn, uten å egentlig vite om det er tilfelle og uten å kunne dele det med han.

Gi ham ultimatium eller forbli barnløs og ulykkelig for det siste halvdel av livet ditt...

AnonymBruker
Skrevet

Om dere ikke får barn fordi han stod ansvarlig for valget så er det en stor sjanse for at du vil ende opp bitter på han og den dag så er det slutt mellom dere. Du vil mest sannsynlig sitte der like bitter fordi du lot det valget tas av en annen. 

Ta ansvar for deg selv! 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du risikerer å stå der uten mann også om et par år. Plutselig vil han ha familie allikevel og det går ikke med deg, vips så er du bytta ut med en som er 10-15 år yngre.

Er redd det vil skje og det har skjedd flere jeg vet om. Mannen er produktiv i mange år til, det er ikke TS..... 

Jeg kan ikke fatte at noen lar en partner stå i veien for noe man ønsker. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bestill time hos gynekolog og be om at han er med? Så kan dere sjekke "eggbeholdningen"? Gynekologen vil vel gi et klart svar til fyren om det er mulig å vente eller ikke..

Det kan allerede være for sent...

Anonymkode: 59a65...39b

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...