AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Skal kjøpe ferdig pai bunn, men trenger tips til videre oppskrift. Har du en vegetarpai som du synes er god? Anonymkode: acf61...14a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Jeg liker godt å kutte opp blomkål og brokkoli i buiketter, ha i litt purre, smuldre over noe fetaost. Pisker egg med melk, salt og pepper i en bolle, har så over paifyllet. Jeg lager mye pai så sjeldent jeg måler helt hvor mye jeg bruker av hva Anbefaler å lage paibunn selv om du har mulighet. Den smaker betydelig bedre enn ferdig paibunn, selv om man bruker margarin Anonymkode: faeed...9d1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg liker godt å kutte opp blomkål og brokkoli i buiketter, ha i litt purre, smuldre over noe fetaost. Pisker egg med melk, salt og pepper i en bolle, har så over paifyllet. Jeg lager mye pai så sjeldent jeg måler helt hvor mye jeg bruker av hva Anbefaler å lage paibunn selv om du har mulighet. Den smaker betydelig bedre enn ferdig paibunn, selv om man bruker margarin Anonymkode: faeed...9d1 Tusen takk for tips! Anonymkode: acf61...14a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 Alle med eggestand: Purre (surret i litt smør i stekepannen), chevre og valnøtter. Lettdampet brokkoli, grillet paprika og feta. Stek aubergine og squash i skiver i stekepannen (gjerne grillpanne, men ikke nødvendig). Litt skarp ost. Spinat og blåmuggost. Ricotta om du ikke liker blåmuggost Ovnsbakt gresskar og grønnkål eller mangold. Asparges, eventuelt parmesanlignende ost eller feta Anonymkode: 1269f...71a 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 Det er en veldig god en på Trines matblogg med spinat og feta, den er god 😋 Anonymkode: cb0f0...1ca
solsolsol Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 Jeg synes kjøpebunn smaker helt greit (men lite jobb å lage selv da). Brokkoli i pai er omtrent det verste jeg vet, den blir alltid overkokt og fæl. Det er godt med forskjellige oster, gjerne soltørka tomat, spinat og halve cherrytomater på toppen etter ca halv steketid.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 58 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en veldig god en på Trines matblogg med spinat og feta, den er god 😋 Anonymkode: cb0f0...1ca Ja, den er kjempegod! Tror det er soltørket tomat i den også? Anbefaler den Anonymkode: 0b433...329
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #8 Skrevet 29. mars 2022 Det er faktisk veldig godt med eggestand med løk i. En mix av rødløk, gul løk, sjalottløk og litt hvitløk. Litt timian. Anonymkode: 173e7...6a8
Frøkenfryden Skrevet 29. mars 2022 #9 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er faktisk veldig godt med eggestand med løk i. En mix av rødløk, gul løk, sjalottløk og litt hvitløk. Litt timian. Anonymkode: 173e7...6a8 Signerer den! Lager ofte denne løkpaien. Dropper ofte tomatene, og varierer ostetypen. https://oda.com/no/recipes/2095-spoon-vegetarpai-med-lok-og-tomat/
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #10 Skrevet 29. mars 2022 Spinat, feta og rødløk. Anonymkode: 73425...533
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #11 Skrevet 29. mars 2022 En litt annerledes pai Smører først paien med dette fyllet 100 g rå/uristede cashewnøtter 1/4 ts salt 1/2 hvitløksfedd (eller mer om du vil) 2 ss presset sitronsaft 4 ss kokende vann, eller mer til passe konsistens. Du trenger en blender eller matmølle, gjerne en med litt liten beholder. Ha cashewnøttene i beholderen, og kjør til de er pulverisert. Kjør litt til, så nøttene begynner å bli kremete. Ha i sitron, kokende vann, hvitløk og salt, og kjør til alt har blitt en fyldig krem med rømmekonsistens, sånn omtrent Så kutter jeg tynne skiver av (bruker mandolin) søtpotet,aubergine,squash,gulrøtter og gule beter og danderer i fyllet sånn at det blir som på bildet(begynner i midten) så sprinkler jeg over olje før jeg steker i ovnen på 180 grader i ca en time Anonymkode: b298f...e58
Pølsevann Skrevet 29. mars 2022 #12 Skrevet 29. mars 2022 Bruker det jeg har. Ofte blir det tomat, brokkoli, løk/rødløk, paprika, soltørket tomat, basilikum, egg og gryr fløte og revet (vegansk) ost på toppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå