Gå til innhold

Hva er din beste vegetarpai?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe ferdig pai bunn, men trenger tips til videre oppskrift. Har du en vegetarpai som du synes er god?

Anonymkode: acf61...14a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker godt å kutte opp blomkål og brokkoli i buiketter, ha i litt purre, smuldre over noe fetaost. Pisker egg med melk, salt og pepper i en bolle, har så over paifyllet. Jeg lager mye pai så sjeldent jeg måler helt hvor mye jeg bruker av hva

Anbefaler å lage paibunn selv om du har mulighet. Den smaker betydelig bedre enn ferdig paibunn, selv om man bruker margarin 

Anonymkode: faeed...9d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg liker godt å kutte opp blomkål og brokkoli i buiketter, ha i litt purre, smuldre over noe fetaost. Pisker egg med melk, salt og pepper i en bolle, har så over paifyllet. Jeg lager mye pai så sjeldent jeg måler helt hvor mye jeg bruker av hva

Anbefaler å lage paibunn selv om du har mulighet. Den smaker betydelig bedre enn ferdig paibunn, selv om man bruker margarin 

Anonymkode: faeed...9d1

Tusen takk for tips!

Anonymkode: acf61...14a

AnonymBruker
Skrevet

Alle med eggestand:

Purre (surret i litt smør i stekepannen), chevre og valnøtter. 

Lettdampet brokkoli, grillet paprika og feta.

Stek aubergine og squash i skiver i stekepannen (gjerne grillpanne, men ikke nødvendig). Litt skarp ost.

Spinat og blåmuggost. Ricotta om du ikke liker blåmuggost 

Ovnsbakt gresskar og grønnkål eller mangold.

Asparges, eventuelt parmesanlignende ost eller feta

Anonymkode: 1269f...71a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en veldig god en på Trines matblogg med spinat og feta, den er god 😋

Anonymkode: cb0f0...1ca

Skrevet

Jeg synes kjøpebunn smaker helt greit (men lite jobb å lage selv da). Brokkoli i pai er omtrent det verste jeg vet, den blir alltid overkokt og fæl.

Det er godt med forskjellige oster, gjerne soltørka tomat, spinat og halve cherrytomater på toppen etter ca halv steketid.

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en veldig god en på Trines matblogg med spinat og feta, den er god 😋

Anonymkode: cb0f0...1ca

Ja, den er kjempegod! Tror det er soltørket tomat i den også? Anbefaler den :)

Anonymkode: 0b433...329

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk veldig godt med eggestand med løk i. En mix av rødløk, gul løk, sjalottløk og litt hvitløk. Litt timian. 

Anonymkode: 173e7...6a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er faktisk veldig godt med eggestand med løk i. En mix av rødløk, gul løk, sjalottløk og litt hvitløk. Litt timian. 

Anonymkode: 173e7...6a8

Signerer den! Lager ofte denne løkpaien. Dropper ofte tomatene, og varierer ostetypen.

https://oda.com/no/recipes/2095-spoon-vegetarpai-med-lok-og-tomat/

AnonymBruker
Skrevet

Spinat, feta og rødløk.

Anonymkode: 73425...533

AnonymBruker
Skrevet

En litt annerledes  pai ;)

Smører først paien med dette fyllet

100 g rå/uristede cashewnøtter 
1/4 ts salt 
1/2 hvitløksfedd (eller mer om du vil) 
2 ss presset sitronsaft 
4 ss kokende vann, eller mer til passe konsistens.

Du trenger en blender eller matmølle, gjerne en med litt liten beholder. Ha cashewnøttene i beholderen, og kjør til de er pulverisert. Kjør litt til, så nøttene begynner å bli kremete. Ha i sitron, kokende vann, hvitløk og salt, og kjør til alt har blitt en fyldig krem med rømmekonsistens, sånn omtrent

Så kutter jeg tynne skiver av (bruker mandolin) søtpotet,aubergine,squash,gulrøtter og gule beter og danderer i fyllet sånn at det blir som på bildet(begynner i midten) så sprinkler jeg over olje før jeg steker i ovnen på 180 grader i ca en time 

241714FB-7B9F-4BB6-AEC7-79B7C04F609D.jpeg

Anonymkode: b298f...e58

Skrevet

Bruker det jeg har. Ofte blir det tomat, brokkoli, løk/rødløk, paprika, soltørket tomat, basilikum, egg og gryr fløte og revet (vegansk) ost på toppen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...