norw Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Når pene damer fyller år eller joiner en singelgruppe med tusenvis av medlemmer, så er det ikke måte på hvor mange som skal gratulere eller ønske henne velkommen, både menn og kvinner (men selvsagt flest menn), inkludert en mengde menn som er helt sjanseløse på å oppnå den kontakten de ønsker, og i mange tilfeller menn som bor et helt annet sted. Kan være menn som er tjue år eldre, og/eller menn som rett og slett ikke er i nærheten av å være attraktive nok til noen gjensidig interesse. Så var det en mann som nylig fylte 40. Jeg ser i dag at han har fått 1 like og 3 gratulasjoner (2 menn og 1 dame). Hva i all verden feiler det folk? Er det slik verden har blitt, eller har den vært slik siden sosiale mediers inntog? Jeg tror jeg aldri har sett lignende, og mange av medlemmene er 40+ og bør vite bedre. Jeg ville gratulert selv om jeg oppdaget dette mot slutten av dagen, men nå er det litt for seint å gratulere på etterskudd, og jeg føler ikke for å bare gratulere uten å påpeke hvor ræva dette er av gruppa generelt, som ville vært litt sosialt selvmord. Jeg vet ikke om denne mannen ville satt pris på det heller. For et råttent samfunn vi lever i. Jeg får med meg det meste som skjer i gruppa, og det er ingen grunn til at denne mannen skal bli behandlet slik. 3
Fireflies Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Er det vanlig å gratulerer hverandre med dagen i grupper på FB? 8
norw Skrevet 28. mars 2022 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2022 Fireflies skrev (1 minutt siden): Er det vanlig å gratulerer hverandre med dagen i grupper på FB? Ja, faktisk. Jeg ville aldri lagt ut dette selv for å få gratulasjoner, men det er stadig noen som legger ut at de har bursdag og får masse likes og gratulasjoner. Dette blir litt flashback til ungdomsskolen. Enkelte kan liksom bare seile sin egen sjø, man skjønner ikke at man bør gratulere utpå kvelden en gang når man ser at denne mannen har fått tilnærmet null respons på at han fyller 40 (ille uansett alder, men verre med en 40-årsdag). Ikke utenkelig at det er få som gratulerer ham utenfor Facebook også, og at han kanskje trengte dette i gruppa.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 Enig TS. Høres ut som "Daskeladden" singelgruppa dette. Der er det to-tre skjønnheter (dvs. hu ene er ute nå) som til enhver tid bader i bekreftelse fra et harem av dimensjoner, mens den jevne bruker får ikke oppmerksomhet i det hele tatt - som denne mannen som kanskje håpte på en gratulasjon eller to. De gruppene der virker nesten som en slags fan-side for et svært begrenset antall kvinner. Det er egentlig meningsløst å være medlem. Mann 50. Anonymkode: cffc1...c59
norw Skrevet 28. mars 2022 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enig TS. Høres ut som "Daskeladden" singelgruppa dette. Der er det to-tre skjønnheter (dvs. hu ene er ute nå) som til enhver tid bader i bekreftelse fra et harem av dimensjoner, mens den jevne bruker får ikke oppmerksomhet i det hele tatt - som denne mannen som kanskje håpte på en gratulasjon eller to. De gruppene der virker nesten som en slags fan-side for et svært begrenset antall kvinner. Det er egentlig meningsløst å være medlem. Mann 50. Anonymkode: cffc1...c59 Jepp. Er ikke så mange singelgrupper med tusenvis av medlemmer og store avstander. De peneste kan legge ut omtrent hva som helst og likevel være sikret å få 50+ likes og nok kommentarer. Helt greit at de peneste får flest likes på selfies i en singelgruppe, men det er overhodet ikke greit å ignorere denne mannen som fylte 40. En pen dame ville fort fått minst hundre likes og flere titalls gratulasjoner. Folk tenker rett og slett ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 Man må ikke være medlem av singelgrupper. Anonymkode: 71582...16f 4
norw Skrevet 28. mars 2022 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Man må ikke være medlem av singelgrupper. Anonymkode: 71582...16f Irrelevant kommentar. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #8 Skrevet 28. mars 2022 Her syns jeg du cherrypicker. Ikke noe galt i å ønske noen velkommen i en gruppe, det er faktisk lov å være hyggelig mot andre selvom man ikke har sjans på å komme i buksene dems. Det er bevist at kvinner er flinkere til å både pleie vennskap og å huske på merkedager enn hva menn er, men på facebook er det sånn at de som skriver mest til andre får mest oppmerksomhet tilbake og dette gjelder også bursdager. Jeg er kvinne og får aldri gratulasjoner på facebook og heller ikke kommentarer på bilder osv men jeg gir heller ikke det til andre. Om jeg øser ut med komplimenter og gratulasjoner til andre øker forekomsten tilbake til meg igjen. Sånn er sosiale medier og din observasjon har lite med kjønn å gjøre Anonymkode: 6dfff...fbf
sjonkelrolf Skrevet 28. mars 2022 #9 Skrevet 28. mars 2022 Hva er egentlig problemet her? Jeg leste øverste innlegget, men hva er det egentlig TS vil frem til? 3
Gjest AprilRyan Skrevet 28. mars 2022 #11 Skrevet 28. mars 2022 Jeg har aldri opplevd at man blir gratulert med dagen i en gruppe på facebook, men jeg har aldri sett at noen har lagt det ut og ser for å være helt ærlig ikke poenget med det heller. Men ser for øvrig ikke poenget med å være medlem i singelgrupper på facebook heller. Består gruppa hovedsakelig av menn kanskje? Isåfall er det ikke merkelig at de hiver seg over de pene damene og kanskje er mindre interessert i andre menn i en singelgruppe. Det kan også være sånn at det denne mannen la ut ikke ble lagt merke til. At man ikke har giddet å sjekke varselet om man i det hele tatt har fått varsel om det. Jeg har opplevd i perioder at jeg ikke får varsel eller jeg får kun varsel i grupper der jeg er aktiv eller innlegg jeg kommentert på. Det kan tenkes at mange ikke får varsel, men hadde ikke giddet å bry meg. Sånne grupper er bare tull uansett.
Nappetass1 Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 (endret) Jeg mener konseptet er helt håpløst. Likevel synes jeg det var skikkelig leit å lese, la oss håpe han har fine mennesker som bryr seg om ham irl! Endret 28. mars 2022 av Nappetass1
sjonkelrolf Skrevet 28. mars 2022 #14 Skrevet 28. mars 2022 Sånn generelt med grupper på FB, så har jeg mange ganger opplevd at jeg ikke får varsler om nye tråder i grupper på FB jeg evt er aktiv i. Ofte har jeg ikke engang fått varsler om nye poster i diskusjoner jeg deltar i. Og det er noe jeg har merket etter at FB gikk over til det søpledesignet som er nå. Sånn sett var det bedre før.
norw Skrevet 29. mars 2022 Forfatter #15 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Her syns jeg du cherrypicker. Ikke noe galt i å ønske noen velkommen i en gruppe, det er faktisk lov å være hyggelig mot andre selvom man ikke har sjans på å komme i buksene dems. Det er bevist at kvinner er flinkere til å både pleie vennskap og å huske på merkedager enn hva menn er, men på facebook er det sånn at de som skriver mest til andre får mest oppmerksomhet tilbake og dette gjelder også bursdager. Jeg er kvinne og får aldri gratulasjoner på facebook og heller ikke kommentarer på bilder osv men jeg gir heller ikke det til andre. Om jeg øser ut med komplimenter og gratulasjoner til andre øker forekomsten tilbake til meg igjen. Sånn er sosiale medier og din observasjon har lite med kjønn å gjøre Anonymkode: 6dfff...fbf Føler ikke at du svarer på trådens tema, og jeg har ikke skrevet noe som kan tolkes som at man ikke bør ønske nye medlemmer velkommen. Min observasjon handler først og fremst om kjønn og utseende. sjonkelrolf skrev (19 timer siden): Hva er egentlig problemet her? Jeg leste øverste innlegget, men hva er det egentlig TS vil frem til? At folk gir faen om det ikke er en person man vil date eller ha sex med. Medmenneskelighet er et fremmedord. Folk skjønner ikke engang at det å gratulere en stakkar gir et godt inntrykk. AprilRyan skrev (17 timer siden): Jeg har aldri opplevd at man blir gratulert med dagen i en gruppe på facebook, men jeg har aldri sett at noen har lagt det ut og ser for å være helt ærlig ikke poenget med det heller. Men ser for øvrig ikke poenget med å være medlem i singelgrupper på facebook heller. Består gruppa hovedsakelig av menn kanskje? Isåfall er det ikke merkelig at de hiver seg over de pene damene og kanskje er mindre interessert i andre menn i en singelgruppe. Det kan også være sånn at det denne mannen la ut ikke ble lagt merke til. At man ikke har giddet å sjekke varselet om man i det hele tatt har fått varsel om det. Jeg har opplevd i perioder at jeg ikke får varsel eller jeg får kun varsel i grupper der jeg er aktiv eller innlegg jeg kommentert på. Det kan tenkes at mange ikke får varsel, men hadde ikke giddet å bry meg. Sånne grupper er bare tull uansett. Det er mange som legger ut at de har bursdag og blir gratulert, men ikke hver uke. Det er mange av hvert kjønn og 7840 medlemmer akkurat nå. Selvsagt legger man merke til dette. En dame ville fått langt mer respons, særlig om hun er pen. sjonkelrolf skrev (12 timer siden): Sånn generelt med grupper på FB, så har jeg mange ganger opplevd at jeg ikke får varsler om nye tråder i grupper på FB jeg evt er aktiv i. Ofte har jeg ikke engang fått varsler om nye poster i diskusjoner jeg deltar i. Og det er noe jeg har merket etter at FB gikk over til det søpledesignet som er nå. Sånn sett var det bedre før. Trenger ikke varsler for å få med seg dette, og en dame ville fått en haug med likes og gratulasjoner.
Anonymburker Skrevet 29. mars 2022 #16 Skrevet 29. mars 2022 Og så lurer man på hvorfor flest menn tar livet sitt.. Det sier seg selv når mulighetene i livet er så skjevt fordelt mellom kjønn. 1 1 1
Gjest AprilRyan Skrevet 29. mars 2022 #17 Skrevet 29. mars 2022 norw skrev (5 minutter siden): Det er mange som legger ut at de har bursdag og blir gratulert, men ikke hver uke. Det er mange av hvert kjønn og 7840 medlemmer akkurat nå. Selvsagt legger man merke til dette. En dame ville fått langt mer respons, særlig om hun er pen. Hvorfor tror du at alle som er medlem henger inne på denne gruppa? Man må ofte være aktiv i en gruppe for å få varsler og hvis ikke må man gå inn på gruppa. Jeg er for eksempel medlem i mange grupper, har likt mange sider og i tillegg legger folk fra vennelisten ut ting. Andre har mange flere venner enn det jeg har og er sikkert medlem i enda flere grupper. Det sier seg selv da at man ikke legger merke til alt som blir lagt ut i en gruppe så det virker rart at du mener at det er så selvsagt. Ting drukner i nyhetsoppdateringene og facebook filtrerer selvfølgelig etter hva man er interessert i og hvor man har vært aktiv. Selvfølgelig ville en pen dame fått mer respons, men sånn er det jo overalt. En mindre pen dame ville nok fått lignende respons som denne mannen, men kanskje flere kvinner hadde gratulert henne da.
norw Skrevet 29. mars 2022 Forfatter #18 Skrevet 29. mars 2022 AprilRyan skrev (3 minutter siden): Hvorfor tror du at alle som er medlem henger inne på denne gruppa? Man må ofte være aktiv i en gruppe for å få varsler og hvis ikke må man gå inn på gruppa. Jeg er for eksempel medlem i mange grupper, har likt mange sider og i tillegg legger folk fra vennelisten ut ting. Andre har mange flere venner enn det jeg har og er sikkert medlem i enda flere grupper. Det sier seg selv da at man ikke legger merke til alt som blir lagt ut i en gruppe så det virker rart at du mener at det er så selvsagt. Ting drukner i nyhetsoppdateringene og facebook filtrerer selvfølgelig etter hva man er interessert i og hvor man har vært aktiv. Selvfølgelig ville en pen dame fått mer respons, men sånn er det jo overalt. En mindre pen dame ville nok fått lignende respons som denne mannen, men kanskje flere kvinner hadde gratulert henne da. Fordi jeg vet det ut ifra responsen på andre ting som legges ut, særlig uinteressant piss som pene damer legger ut. De kan ta et random bilde av peisen eller en helt ordinær solnedgang og få masse respons på det. En dame la ut et bilde angående det å gå uten bh ute blant folk, med bilde, og har fått over fem hundre likes. Folk får åpenbart med seg det som postes, men er veldig selektive på hva de gidder å like/kommentere. Denne mannen som fylte 40 år har null verdi. 1
Gjest AprilRyan Skrevet 29. mars 2022 #19 Skrevet 29. mars 2022 norw skrev (Akkurat nå): Fordi jeg vet det ut ifra responsen på andre ting som legges ut, særlig uinteressant piss som pene damer legger ut. De kan ta et random bilde av peisen eller en helt ordinær solnedgang og få masse respons på det. En dame la ut et bilde angående det å gå uten bh ute blant folk, med bilde, og har fått over fem hundre likes. Folk får åpenbart med seg det som postes, men er veldig selektive på hva de gidder å like/kommentere. Denne mannen som fylte 40 år har null verdi. Jeg tror du legger litt mye i dette. Dette er en singelgruppe og da er kanskje flere forsiktig med hva de gir tilbakemelding på og kanskje flere ikke vil gratulere fordi det kan gi forhåpninger om at hun er interessert. Du skrev jo selv at du så det for sent og kunne derfor ikke kommentere. Jo, det kunne du jo ha gjort. Og selvfølgelig får disse damene masse respons. Menn vil ligge med dem og gir derfor respons og damene vil ha oppmerksomhet. Ville droppet sånne grupper jeg. Det er bare tull hele greia.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #20 Skrevet 29. mars 2022 Generasjon SoMe slår til igjen, herregud, om verdiene deres handler om antall likes på sosiale medier så er dere bare å glemme som en relevant generasjon. Anonymkode: a8388...151 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå