AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Hvilken rase har du, og er hen urolig om natta (bråker, bjeffer, krever å sove med deg/dere?). Med andre ord, stemmer det at hunder er like krevende som småbarn når det gjelder nattesøvn?😅 Anonymkode: 1bbb9...fc0
Tabris Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Nei, min hund sover om natta. Men valper kan være mer krevende. Det blir mer riktig å sammenligne valper med småbarn, ikke voksne hunder. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 Nei, det ville jeg aldri tillatt. Kun dersom hundene er dårlige eller det kommer folk i gården, får de lov å lage lyd. Anonymkode: ef9b2...735 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 Hunden min sover på natta. Av og til velger den å sove i senga i gangen, andre ganger sover den i senga med oss, men det er aldri noe lyd i løpet av natta. Anonymkode: 7dc3c...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 Vår en blanding av forskjellige små gnerdle bikkjer, men om natten så sover hun godt i sengen sin. Om hun skulle mot formodning "bråke", så har hun fått akutt diaré eller noe i den duren. Anonymkode: 18162...9b5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 Har en shar pei som sover i stuen. Når vi går å legger oss skal hun holde kjeft og ligge i ro på plassen sin. Bråk er kun akseptert om det er noen i hagen eller hvis hun er dårlig. Anonymkode: 8da1a...005
NettoppJa Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 Nei, den sover eller slapper av fra vi legger oss til vi står opp. Valper kan tulle litt på natta, men beste er å overse det, så roer de seg igjen. Nå får vår velge sovested selv, så det hender hun flytter seg fra vårt soverom til gangen og vice versa, men ikke noe støy. Blandings, mellomstor ganske så aktiv hund på dagtid.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #8 Skrevet 28. mars 2022 det hender selvfølgelig at den bytter plass ett par gang i løpet av natten. for eksempel at den sovner på sengen sin i den ene stue-kroken, men så bytter den plass til teppet foran veranda-døren. Eller den sover på gangen, eller inne på soverommet til noen. Anonymkode: 1fa03...5e7
Carrot Skrevet 28. mars 2022 #9 Skrevet 28. mars 2022 De sover i sine bur om natta og lager ikke en lyd bortsett fra om noen hamrer på døra....
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #10 Skrevet 28. mars 2022 Storpuddel, fortsatt unghund. Sover alene i 1. etasje og kan finne på å gi et lite bjeff når vi står på badet og pusser tenner, ellers er det stille hele natta. Anonymkode: fd4a1...983
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #11 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hunden min sover på natta. Av og til velger den å sove i senga i gangen, andre ganger sover den i senga med oss, men det er aldri noe lyd i løpet av natta. Anonymkode: 7dc3c...c8d 🤮 Anonymkode: bba6c...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 Nei, han sover hele natten. Ligger han i sengen så hender det han går ned på stua iløpet av natten for å drikke vann og sove der isteden. Ligger han på stua så sover han hele tiden antar jeg. Hører ikke noe til ham. Han er en Chinese crested. Anonymkode: 5df0f...ffb
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #13 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🤮 Anonymkode: bba6c...ab6 Enig. Kunne aldri hatt et annet menneske i senga med meg. Kvalmt med svette, promp, deo-rester, tåfis og sikkel. Anonymkode: 5df0f...ffb 5
Såpestykke Skrevet 28. mars 2022 #14 Skrevet 28. mars 2022 Han ligger på stua og er helt stille og rolig hele natten. Det er en liten blandingshund. Har aldri vent ham til å sove i senga.
Gismar Skrevet 28. mars 2022 #15 Skrevet 28. mars 2022 Har en hund, blanding av alaskan husky og caanan, hvis jobb er å vokte gården vi bor på — og den jobben gjør han godt. Men han vet også at han bare er på jobb når han er ute. Når han kommer inn om kvelden går han runden sin, sjekker om det finnes noe godt å få, og så legger han seg og sover som en stein til jeg står opp. Kommer det folk inn på tunet går han til døren, og om jeg ikke reagerer henter han meg — men han lager ikke en lyd. Inne bruker vi innestemme! Sånn har han vært fra han var valp. Men nå er vi svært aktive hele dagen, og han er sliten og klar for leggetid når kvelden kommer! 1
Anonymbruker*** Skrevet 28. mars 2022 #16 Skrevet 28. mars 2022 Jeg har en 6 år gammel BC. Den er rolig på kvelden, og når det blir natt går den i buret og ligger stort sett der til jeg står opp. Den kan pipe, bjeffe og knurre i drømmeland 😆 En gang i blant reiser den seg for å gå å drikke vann f.eks. Med valp er det jo litt annet. Da må man forvente et par uker med uro ifhb med å skulle sove alene, og tidlige morgener pga do og matbehov. Det er tøft for dem å skulle gå fra å sove i valpekassa til helt alene. Jeg vet ikke hvor tabu det er å ignorere en pipende valp nå til dags. Men å la valpen pipe og romstere en 10 min for å se om den klarer å roe seg selv ned og sovne eller om man er nødt til å ta den ut har vært en effektivt måte å få en rolig hund på natterstid etter egen erfaring. Ved hysterisk piping ville jeg selvfølgelig tatt valpen ut med en gang. Man klarer gjerne å høre hvor akutt det er. 1
17.11 Skrevet 28. mars 2022 #17 Skrevet 28. mars 2022 Nei, hun sover. Hun har vekket oss med bjeffing et par ganger, men det er fordi fulle idioter har ringt på døren. Vi adopterte henne som voksen, og den første natten sov hun i sengen sammen med oss, etter eget ønske. Men det ga tydeligvis ikke mersmak, for nå sover hun alle andre steder enn der
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #18 Skrevet 28. mars 2022 En stor blandingshund. Eneste gangene jeg har våknet om natta er om hu har vært veldig dårlig eller noe. Ja og om hu har fått margbein og jeg glemmer å ta det bort på kvelden, for da har det hendt at jeg har våknet av gnaging eller at det detter ned fra senga hennes og ned på gulvet. Ellers ligger hu stort sett og sover hele natta gjennom Anonymkode: c805d...1a2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #19 Skrevet 28. mars 2022 Tibetansk Terrier. Hun har sovet i sengen sammen med oss siden dag 1 og våkner aldri før et par timer etter vi har stått opp. Anonymkode: 8fa76...0b1 1
Tanuki Skrevet 28. mars 2022 #20 Skrevet 28. mars 2022 Bichon frise, sover om natten. Liker å legge seg i fotenden av senga til 8-åringen vår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå