Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er 5+6 idag og jeg føler meg ikke litt gravid engang.Kall meg gjerne heldig som er frisk osv.., men jeg er mer stressa en glad. Når ser man litt forskjell på magen? Og når kan man ta ultralyd for å se om den lille lever?

er førstegangsgravid og 20 år så ting er veldig nytt for meg. Kan noen komme med erfaringer og råd?

Anonymkode: 2e885...3c7

Videoannonse
Annonse
Gjest EmKay
Skrevet

Gratulerer så masse 😄 

Bare vent, det kommer tidsnok om du ikke er en av de heldige som ikke får noen plager. 
For meg slo kvalmen til litt før uke 7 og varte til uke 14-ish. Så jeg var på en ultralyd i uke 7 (som viste seg å være uke 6) bare for å få sett på skjermen at jeg faktisk var gravid. :) 

Tar du ultralyd noe særlig tidligere enn det er det stor sjangs for at embryoet ikke er stort nok til at det viser. 

Magen min begynte vel å komme rundt uke 10-ish. Det var nok i hovedsak mest luft/vann så tidlig, men jeg klarte ikke holde magen inne lenger, og så derfor tydelig gravid ut likevel. Var nok kanskje rundt 16 uker før det var blitt mage-mage. 

AnonymBruker
Skrevet
EmKay skrev (3 minutter siden):

Gratulerer så masse 😄 

Bare vent, det kommer tidsnok om du ikke er en av de heldige som ikke får noen plager. 
For meg slo kvalmen til litt før uke 7 og varte til uke 14-ish. Så jeg var på en ultralyd i uke 7 (som viste seg å være uke 6) bare for å få sett på skjermen at jeg faktisk var gravid. :) 

Tar du ultralyd noe særlig tidligere enn det er det stor sjangs for at embryoet ikke er stort nok til at det viser. 

Magen min begynte vel å komme rundt uke 10-ish. Det var nok i hovedsak mest luft/vann så tidlig, men jeg klarte ikke holde magen inne lenger, og så derfor tydelig gravid ut likevel. Var nok kanskje rundt 16 uker før det var blitt mage-mage. 

Okei, takk for svar❤️

AnonymBruker
Skrevet

Er selv i uke 18. Ingen mage her enda. Hvis du er en av «de heldige» som ikke blir veldig kvalm/andre plager så kan det være du ikke «kjenner» deg særlig gravid før uke 18-20. ☺️ 
Jeg var selv kvalm fra uke 5-13 men idet jeg kom i uke 14 var kvalmen helt vekk og eneste jeg merker at jeg er gravid er at jeg er trøttere enn ellers, ikke kan spise hva enn jeg vil og drømmer noen helt syke drømmer hver natt 😅 

Anonymkode: 3c23c...b59

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det helt som deg! Er 5+4 å kan nesten ikke tro på at det er noe der inne… eneste tydelige symptomet jeg har er ømme pupper. Har bestilt TUL til 7+0, skal bli godt å forhåpentligvis få det bekreftet!

Anonymkode: a4c21...30d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg føler det helt som deg! Er 5+4 å kan nesten ikke tro på at det er noe der inne… eneste tydelige symptomet jeg har er ømme pupper. Har bestilt TUL til 7+0, skal bli godt å forhåpentligvis få det bekreftet!

Anonymkode: a4c21...30d

Har fått legetime slutten av april, da skal jeg være 10 uker på vei. Men siden jeg ikke kjenner noen ting, burde jeg også bestille tidlig ultralyd eller er det like greit å vente til uke 10?

AnonymBruker
Skrevet

Det er altfor tidlig enda, du må ha litt tålmodighet så kommer nok symptomene etter hvert. Kvalme, rar appetitt osv. kommer gjerne om noen uker. 

Anonymkode: 550f5...591

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er altfor tidlig enda, du må ha litt tålmodighet så kommer nok symptomene etter hvert. Kvalme, rar appetitt osv. kommer gjerne om noen uker. 

Anonymkode: 550f5...591

Okei, takk❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har fått legetime slutten av april, da skal jeg være 10 uker på vei. Men siden jeg ikke kjenner noen ting, burde jeg også bestille tidlig ultralyd eller er det like greit å vente til uke 10?

Det er ikke så mye å kjenne før du er inne i andre trimester, med mindre du får plagsomme symptomer.

Hvis du opplever blødning eller sterke smerter bør du kontakte lege, men ellers er det bare å være tolmodig.

Anonymkode: 672e7...1d8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Skjønner veldig godt hvordan du har det! Er selv 5+5, og føler meg overhodet ikke gravid. Hvis jeg husker riktig så hadde jeg det likt i første svangerskapet, og da kom kvalmen i uke 7. Så tenker at vi sikkert får kjenne oss gravide nok om ikke så lenge 😉

AnonymBruker
Skrevet

Begynte ikke å få mage før uke 30. Hadde ingen plager heller

Anonymkode: 5bca0...0aa

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. utenom testen og litt såre brystvorter merker jeg ingenting, klarer ikke helt å kjenne på at jeg faktisk er gravid. Jeg er også veldig kort på vei, så det kommer vel for en dag 🙈

Anonymkode: 68742...2a2

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! 
Jeg er 11 uker på vei nå, og har ikke vært kvalm med oppkast en eneste gang. Jeg har hatt bittelitt kvalme hvis jeg ble for sulten eller rett etter å ha spist, men ingenting i nærheten av å måtte kaste opp.
Det eneste symptomet mitt på at jeg er gravid er trøtthet, og det kom i rundt uke 6. 

Anonymkode: 9dcf7...38e

Skrevet

Gratulerer! 

Jeg kjente ingenting de første ukene. I uke 7 slo kvalmen meg som et lynnedslag og den sitter enda, i uke 11. 

Nyt tiden der du ikke har noen «plager» for de kommer fort nok😅

Jeg var forresten på ultralyd allerede i uke 6+0 og da kunne vi se hjertet som slo - selve fosteret så ut som en liten binders 🙈

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...