AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Er du blandt dem som vart oppsagt / permitert under pandemien - eller har du ein partner, arbeidskolega, venn som blei råka ? Hvordan har det påvirket, og endret det de økonomiske prioriteringene i kvardagen ? Mange av som blei permitert /oppsagt, og mistet noen av inntektsgrunnlaget sitt under pandemien har kanskje på tært på en buffer- reserve. De må nå som mange andre også belage seg på økte renter, økte drivstoffutgifter,matvarepriser. Ja, kanskje er du blandt som idag er bekymret, og sitter med ein følelse av at det økonimiske presset bare øker, og øker, og ikkje komt deg over det økonomiske tapet etter oppsigelsen, permiteringen under pandemien ? Anonymkode: 2f2de...42b
Gjest Acer Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): 😪 Anonymkode: 2f2de...42b Endret 28. mars 2022 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 Kjenner ingen som ble permittert og ingen som ble sagd opp! 😳 Anonymkode: 4389c...7a3 3
ajarRun Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 Jeg ble permitert i en periode mens trafikkskolene var stengt. Ikke bare fikk jeg betalt for å gjøre ingenting, når jeg kom tilbake måtte jeg jo jobbe inn tiden jeg var permitert. Så da fikk jeg årslønn + dagpenger, så det ble et bra år. Og som om det faen ikke var nok, ga de tullingene meg "feriepenger" for tiden jeg var permittert. Hva faen feiler det disse sosialistene? Tenk å få feriepenger når man får ekstra ferie.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 Ble ikke permittert eller sagt opp, kjenner heller ingen som ble det under pandemien. Siden alt ble stengt, hadde jeg derimot mulighet til å spare mer enn jeg pleide, og ble mer bevisst på hva jeg har brukt penger på tidligere. Håper jeg klarer å ta med meg de nye, gode forbruksvanene inn i årene som kommer. Anonymkode: 98318...125 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 Jeg ble ikke sagt opp under pandemien, men mistet jobben litt før. Gikk inn i pandemien som jobbsøker, og der er jeg fortsatt, når med et helt enormt CV-hull. Begynner nesten å tvile på om jeg kommer tilbake til arbeidslivet. Anonymkode: f7d15...80f 1
Gjest Acer Skrevet 28. mars 2022 #8 Skrevet 28. mars 2022 Skybe skrev (3 timer siden): 150 oppsagde, og omlag like mange permiterte v/ lokal bedrift
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #9 Skrevet 28. mars 2022 Kjedelig å bli sagd opp da.. Ubehagelig... Anonymkode: 78a3a...fff 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #10 Skrevet 28. mars 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Kjenner ingen som ble permittert og ingen som ble sagd opp! 😳 Anonymkode: 4389c...7a3 Huff er veldig glad ingen jeg kjenner ble sagd opp under pandemien😮 tror ikke engang Kina sager opp folk som har fått covid Anonymkode: f63da...c84 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #11 Skrevet 28. mars 2022 8 hours ago, Skybe said: 150 oppsagde, og omlag like mange permiterte v/ lokal bedrift Her snakker vi jo en kjempe massakre! Hvorfor har ikke media skrevet om dette?? Anonymkode: f63da...c84 1
Blått Skrevet 29. mars 2022 #12 Skrevet 29. mars 2022 Jeg var permittert i to runder. Gikk helt fint. Alt var stengt så fikk spart masse og nedbetalt masse på boliglånet Jeg er delvis uføretrygdet og jobber i lavtlønnet yrke, så hadde ikke krav på dagpenger når jeg var permittert. Har lagt meg på en linje der jeg økonomisk kan gå ned til 50 % inntekt uten at jeg merker noen store økonomiske bekymringer har ikke bil så merker lite til dette med drivstoff. Sparer strøm der jeg kan - har sluttet med tørketrommel og matprisene har jeg merket har økt, men det går fint. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #13 Skrevet 29. mars 2022 Ingen kollegaer, venner, familie eller bekjente. Folk i private næringsliv, helsevesen, med mer. Tror mannen til ei venninne såvidt var ute et-par måneder, før en annen bedrift hanket han inn. Ellers hadde folk generelt mer å gjøre, men løste det på en mer effektiv måte da man sparer mye tid med hjemmekontor. Anonymkode: b94bc...2ff
Gjest Acer Skrevet 29. mars 2022 #14 Skrevet 29. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Her snakker vi jo en kjempe massakre! Hvorfor har ikke media skrevet om dette?? Anonymkode: f63da...c84 Da har du nok ikkje følt heilt med i timen, og så spørs hvor i landet du bor. Mitt inntrykk er folk som bor i Oslo bl.a. har ikkje oppdaget at det meste av industriNorge ligg på vestlandet, og langs kysten. Hovudoppslag i lokale -aviser, og lokal TV i lang tid. Men så er det slik at mange hører ofte det som passer dem, og så går det raskt utgjennom det andre øret. Sålenge det ikkje berør ein sjølv så er det vel ikkje så "nøye med ". Nrk. 1 er vinklingen nokså ensidig, og der er de mest opptatt av hva som skjer sentralt på stortinget etc. Dagsrevyen er bygd om av innslag fra lokal-tv produsentene, men det har sine begrensninger. Kunna nevnt navn på mange bedrifter, og næringer som er blitt hardt råka under pandemien m.a. på grunn av ordresvikt / kansileringer, og deleforsinkelser. Endret 29. mars 2022 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #15 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er du blandt dem som vart oppsagt / permitert under pandemien - eller har du ein partner, arbeidskolega, venn som blei råka ? Hvordan har det påvirket, og endret det de økonomiske prioriteringene i kvardagen ? Mange av som blei permitert /oppsagt, og mistet noen av inntektsgrunnlaget sitt under pandemien har kanskje på tært på en buffer- reserve. De må nå som mange andre også belage seg på økte renter, økte drivstoffutgifter,matvarepriser. Ja, kanskje er du blandt som idag er bekymret, og sitter med ein følelse av at det økonimiske presset bare øker, og øker, og ikkje komt deg over det økonomiske tapet etter oppsigelsen, permiteringen under pandemien ? Anonymkode: 2f2de...42b Ja jeg ble det! PGA en leder som slet med å tilpasse seg tap av kontroll. Hun var helt ekstremt sur på meg fordi jeg slet med å konsentrere meg. Jeg har add og greier ikke være fokusert en hel dag, så hun gikk til sjefen og gråt fordi hun mislikte meg sånn. Og så kom sjefen til meg og sa at jeg måtte ut fordi hun lederen kom til å ødelegge meg. Og så satt jeg arbeidsledig i 5 med fordi det var ingenting ledig. Fikk meg jobb etterhvert, på en mye bedre plass. Nå skal jeg inn i ny stilling fra juni av et annet sted. Jeg tapte en del penger, ca 75 000. Anonymkode: b9bb4...262
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #16 Skrevet 29. mars 2022 Skybe skrev (7 timer siden): Da har du nok ikkje følt heilt med i timen, og så spørs hvor i landet du bor. Mitt inntrykk er folk som bor i Oslo bl.a. har ikkje oppdaget at det meste av industriNorge ligg på vestlandet, og langs kysten. Hovudoppslag i lokale -aviser, og lokal TV i lang tid. Men så er det slik at mange hører ofte det som passer dem, og så går det raskt utgjennom det andre øret. Sålenge det ikkje berør ein sjølv så er det vel ikkje så "nøye med ". Nrk. 1 er vinklingen nokså ensidig, og der er de mest opptatt av hva som skjer sentralt på stortinget etc. Dagsrevyen er bygd om av innslag fra lokal-tv produsentene, men det har sine begrensninger. Kunna nevnt navn på mange bedrifter, og næringer som er blitt hardt råka under pandemien m.a. på grunn av ordresvikt / kansileringer, og deleforsinkelser. Hahahhahahahahhahahahahahha Koko i luken Anonymkode: 78a3a...fff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå