Gå til innhold

Til dere med barn som er ute og trick or treater

Anbefalte innlegg

Skrevet

:frustrert: Er det mulig å være så ansvarsløse??? :overrasket:

Var ute og kjørte en liten tur ikveld, og så sikkert 45 barn totalt som var ute og gikk. Kun 4 :overrasket: av disse hadde refleks, og de gikk sammen med foreldrene sine!

Sende ungene sine ut i mørkt høst vær, som oftest kledd i svart og uten refleks??? :kjempesinna:

Hvis alle barna som er ute og går overlever kvelden er det et jævla mirakel!

Skremmende hvor sløve foreldrene har blitt... :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy og Fy!

Vi har x antall vester liggende og ingen går ut uten. Har venner av barna ingen vest får de en på før de går herfra.

Gjest gjest 0
Skrevet

Dette med å ikke bruke refleks er kanskje det mest uansvarlige jeg vet om!!

Hvis man selv har førerkort burde man vite hvor vanskelig det er å se folk i mørket, og spesielt når det regner!

Jeg blir nesten så forbannet at jeg synes at de som med vitende vilje unngår å bruke refleks eller ikke setter på barna sine nesten fortjener å bli skadet så de kan lære til neste gang!

Min mor måtte lære den harde måten... Men nå bruker alltid familien refleks etter at hun ble påkjørt...

Gjest Violetta
Skrevet

Helt enig med trådstarter.

Og dessuten, i tråd med Halloween er det jo moderne med reflekser formet som spøkelser til og med.

Skrevet

Tenkte på det samme da jeg var ute og kjørte i kveld. Bor i en mørk gate med masse barn, og fatter ikke hvorfor foreldre sender dem ut for å vandre rundt i timesvis i svarte klær uten refleks.

Skrevet

*setter meg på denne "protest-lista"*

Jeg holdt selv på å kjøre på 3 barn i dag, som var kledd i hel-svart - uten refleks. Og som stod midt på veien for å skremme meg når jeg kom kjørende.En grusom opplevelse...

Tenk om jeg hadde vært litt uoppmerksom akkurat da *grøss*

Skrevet

110% enig med deg, trådstarter! Men kom ikke på det i går da jenta mi var ute. Hun hadde riktignok lykt, men burde helt klart hatt refleks. Skal huske det neste år. Takk for tipset.

Skrevet

Helt enig ....her vi bor tror jeg ikke refleks er oppfunnet en gang. Og enkelte foreldre skjønner ikke problemet en gang...sjelden jeg har sett så tomme blikk som det er på et par av mafiatispene her. :ler:

Skrevet

Ikke bare i forbindelse med halloween heller. .... Det begynner å bli mørkt om morgenen ( hjalp litt når vi stilte klokka, men det varer ikke lenge...) Jeg ser sååå mange barn som labber avgårde til skolen i tussmørket uten en eneste refleks! Og det er jo så enkelt å gjøre noe med et! Refleksbånd rundt foten og en blinkende sykkelykt på sekken, og ungene vises godt! Arrrhggg! SLØVE FORELDRE!!

Skrevet

Tenkte på det samme, særlig igår da jeg var ute og kjørte. Hadde foten klar på bremsen neste hele veien. Skummelt!! Den største skrekken er vel å kjøre på et barn! Selv utstyrte jeg poden med lommelykt, selv om jeg sikkert skulle tatt på ham refleksvesten... :roll:

Skrevet

Vi smatt sånne bånd som ruller seg sammen selv rundt ankler og overarmene på barna.

Jeg er helt enig: At foreldre ikke passer på barna mht. refleks er kjempesløvt!

Skrevet

Ikke bare barna som synes dårlig i mørket.

Mange foreldre kler på barna refleks, men glemmer å gå foran med et godt eksempel.

Virker som mange så snart de går ut av bilen glemmer hvor usynlig de blir uten refleks, ser det faktisk daglig, siden jeg må krysse over parkeringsplassen til et stor kjøpesenter for å komme meg hjem. Og fotgjengerne synes ikke bedre selv om det er veilys, det er faktisk veldig skummelt og noe jeg er veldig obs på når jeg kjører.

Selv er jeg nesten hysterisk med hensyn til refleks.

NB husk at myke reflekser mister en del av virkningen etter ett-to år.

Bruker å teste mine med en lommelykt.

Gjest SumoBryter
Skrevet (endret)

Ja ha,ha.. og tenk å lære barna sine å tigge... kan umulig føre til noe bra :roll:

eller er utpressing bedre forklaring, siden det er snakk om trick or treat....

Endret av SumoBryter
Skrevet
Forresten, følte du deg truffet av kritikken min siden du svarer så kvasst?  ;)

Absolutt ikke

Men på lik linje med deg så har jeg også rett til å ha meninger,leit at du tar deg nær av det.

Men du trør vel gatelang og passer på de barna som har uansvarlige foreldre??

Her inne må du tåle pepper,andres syn og meninger.

Jeg vil få fram at er man så engasjert i noe som du er,så sitter man vel ikke bare på rævva hjemme og lar ting skje mener jeg.

Her inne kan man få pepper av alt,bare å venne seg til det.

Hvorvidt kg er en like seriøs plass etterhvert er også en ting.

Skrevet
Absolutt ikke

Men på lik linje med deg så har jeg også rett til å ha meninger,leit at du tar deg nær av det.

Jeg vil få fram at er man så engasjert i noe som du er,så sitter man vel ikke bare på rævva hjemme og lar ting skje mener jeg.

Forstår ikke at det kan være noe å reagere så krasst på! Det er et reelt problem hun tar opp og det er selvfølgelig ikke hennes ansvar å henge reflekser på ANDRES barn!

Skrevet

Jeg nevnte forresten dette for noen foreldre med halloween-barn på jobb. De mente at barna SELVFØLGELIG IKKE skulle gå med refleks, for det var jo ikke kult og ødela halloween-kostymet. Så da så...

Skrevet
Jeg nevnte forresten dette for noen foreldre med halloween-barn på jobb. De mente at barna SELVFØLGELIG IKKE skulle gå med refleks, for det var jo ikke kult og ødela halloween-kostymet. Så da så...

Den var drøy syns jeg, sikkerhet først mener jeg.

Skrevet
Absolutt ikke

Brakk de sosiale antennene dine under fødselen?

Skrevet

Tar meg absolutt ikke nær av at andre har meninger.

Ikke ser jeg på det som min jobb å passe på andres unger heller.

Men når andres ansvarsløshet kan gå utover meg på den måten som det kunne gjort her reagerer jeg selvfølgelig!

Ikke har jeg barn selv, og ikke ser jeg det som mitt ansvar å sette refleks på andres unger (så du kan vel si jeg sitter på ræva hjemme sånn sett), men når jeg står i fare for å kjøre ihjel en unge fordi foreldrene ikke gidder å putte på en refleks eller ti, ja da blir jeg faktisk sinna, og dermed engasjert!

Dessuten vil jeg ikke si jeg er "såååå engsjert", men å få utløp for litt (og også mye) frustrasjon er det vel lov til her inne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...