AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Hei dere flerbarnsforeldre (altså flere enn 2) Med to små selv, og to voksne i full jobb, lurer jeg på hvordan det går rundt for enkelte andre. Dere som har 3, kanskje 4 barn, hvordan løser dere hverdagen? Jobber en av dere redusert? Får dere hjelp, av besteforeldre, vaskepersonale eller lignende? vi har to barnehagebarn, og har i utgangspunktet sett for oss 3 barn, men skjønner ikke hvordan ting skal gå rundt, uten å ha bomba hus og konstant stress, om vi skulle hatt fler🙈 Er ute etter å høre andres erfaringer på området! 😊 Positivt og negativt! Men ikke suring om at man burde ikke bør få barn om man ikke kan være hjemmeværende i 8 år osv 🤓 For det er også viktig for oss å ha en grei økonomi ☺️ Anonymkode: 65fde...7cc
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Har et vennepar som har 3 barn, de får vaskehjelp og hjelp fra sine foreldre til å passe barna i ny og ne. De var på konsert for noen helger siden blant annet:) barna er mellom 1-6 år. Har selv kun 1 barn, men nå som vi vurderer nr 2 så skal vi definitivt skaffe oss vaskehjelp. Vi får ikke mye hjelp fra våre foreldre desverre, men kommer til å bruke mye tid nå på å organisere hjemme osv for å skape en god logistikk for å lette kaoset senere;) Har også flyttet til et nabolag med mange barn og vil tro det kan hjelpe også ved å ha barna hos andre/overnattinger osv etterhvert:) Anonymkode: b75c7...1da
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 Har tre barn men må dessverre innrømme at 3. barnet veltet lasset hos oss… Men hos oss var det slik at det ble så tydelig hvem som dro lasset hele tiden, og som også ble nedprioritert på alt ting (les: meg). Vi skilte oss. Etter ca 3 år begynte ting å bli levelig igjen og nå er livet flott. Jobbet redusert frem til bhg.start da hen var 2 år. Kunne ikke ha vaskehjelp fordi eksen var gnien og redd for å få fremmede inn i huset. Fikk aldri alenetid. Mulig mye kunne ha vært annerledes dersom det var annerledes 🤷♀️ Anonymkode: 0d3f3...a3d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 Vi har 3 barn,først to tette så ventet vi til førstemann ble 6 år så fikk vi tredjemann. Det var en fin periode i livet. Jeg var hjemme, babyen var baby, førstemann første klasse og vi kunne ta de med ro etter skolen, mellomste var i bhg siste året og han hadde korte dager i bhg. Begge større barn var store nok til å hjelpe til, se på tv, måtte ikke aktiviseres hele tiden. Det var vår og sommer og vi var ute dagen lang. Jeg anbefaler at dere venter til dere er mer ovenpå med alle aktiviteter og så går for tredjemann. Vi hadde hjelp fra mine foreldre ellers var vi alene. Men det var herlig periode. Jeg var trist ved enden av barsel til og med haha. Anonymkode: 1177f...5d7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har 3 barn,først to tette så ventet vi til førstemann ble 6 år så fikk vi tredjemann. Det var en fin periode i livet. Jeg var hjemme, babyen var baby, førstemann første klasse og vi kunne ta de med ro etter skolen, mellomste var i bhg siste året og han hadde korte dager i bhg. Begge større barn var store nok til å hjelpe til, se på tv, måtte ikke aktiviseres hele tiden. Det var vår og sommer og vi var ute dagen lang. Jeg anbefaler at dere venter til dere er mer ovenpå med alle aktiviteter og så går for tredjemann. Vi hadde hjelp fra mine foreldre ellers var vi alene. Men det var herlig periode. Jeg var trist ved enden av barsel til og med haha. Anonymkode: 1177f...5d7 Takk for svar:-) ja om det blir en 3. blir det ikke før de er litt større, men synes det er kjekt å høre hvordan andre løser det:-) de vi har nå er bare 1,5 år mellom, så ja, vært hektisk etter vi begge begynte i jobb igjen etter permisjon. Har dere jobbet fullt utenom permisjonstiden? Anonymkode: 65fde...7cc
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har tre barn men må dessverre innrømme at 3. barnet veltet lasset hos oss… Men hos oss var det slik at det ble så tydelig hvem som dro lasset hele tiden, og som også ble nedprioritert på alt ting (les: meg). Vi skilte oss. Etter ca 3 år begynte ting å bli levelig igjen og nå er livet flott. Jobbet redusert frem til bhg.start da hen var 2 år. Kunne ikke ha vaskehjelp fordi eksen var gnien og redd for å få fremmede inn i huset. Fikk aldri alenetid. Mulig mye kunne ha vært annerledes dersom det var annerledes 🤷♀️ Anonymkode: 0d3f3...a3d Huff, skjønner det blir travelt hvis bare en voksen i stor grad bidrar:-/ takk for svar ❤️ Anonymkode: 65fde...7cc
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 Vi har 3 barn,tre års forskjell mellom eldste og mellomste,og 2 års forskjell mellom mellomste og yngste. Det var litt hektisk i begynnelsen til vi fikk rutiner på plass. Eldste er nå 8 år og han yngste blir 3 snart,og vi merker nå at de er mer selvstendige. Vi synes egentlig at det går greit så lenge logistikken er på plass. En får jo selvfølgelig litt mindre alenetid men det går seg til. Vi jobber begge 100%,og svigers avlaster av og til i helgene. Kunne dog tenkt meg vaskehjelp😅men vi har alle våre oppgaver hjemme slik at det ikke samler seg rot. Ungene må rydde leker etter seg,og holde rommet sitt i noenlunde orden. Jeg og mannen deler på husoppgaver. Jeg får trent 3-4 dager i uken,og mannen kan holde på med sin hobby. Anonymkode: 2272f...a26
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #8 Skrevet 28. mars 2022 30 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar:-) ja om det blir en 3. blir det ikke før de er litt større, men synes det er kjekt å høre hvordan andre løser det:-) de vi har nå er bare 1,5 år mellom, så ja, vært hektisk etter vi begge begynte i jobb igjen etter permisjon. Har dere jobbet fullt utenom permisjonstiden? Anonymkode: 65fde...7cc Jeg har jobbet fullt og vært lege i spesialisering med mine to tette (14 måneder mellom) men det roet seg med tiden. Da de ble 5år, dro vi på sydenferie og kunne endelig slappe av. Da kom tanken på tredje. Med tredjemann og så stor avstand og med erfaring med to tette, ble alt ordnet haha. Tredjemann var kjempelett i forhold til to tette babyer. Vi hadde ikke vaskehjelp eller noe utenom mi e foreldre og det virkelig ordnet seg. Det var som sagt nydelig permisjon med tredjemann og jeg virkelig rakk alt. Jeg har også en mann som gjør sin del av jobben. Anonymkode: 1177f...5d7
Ny Bruker Skrevet 28. mars 2022 #9 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei dere flerbarnsforeldre (altså flere enn 2) Med to små selv, og to voksne i full jobb, lurer jeg på hvordan det går rundt for enkelte andre. Dere som har 3, kanskje 4 barn, hvordan løser dere hverdagen? Jobber en av dere redusert? Får dere hjelp, av besteforeldre, vaskepersonale eller lignende? vi har to barnehagebarn, og har i utgangspunktet sett for oss 3 barn, men skjønner ikke hvordan ting skal gå rundt, uten å ha bomba hus og konstant stress, om vi skulle hatt fler🙈 Er ute etter å høre andres erfaringer på området! 😊 Positivt og negativt! Men ikke suring om at man burde ikke bør få barn om man ikke kan være hjemmeværende i 8 år osv 🤓 For det er også viktig for oss å ha en grei økonomi ☺️ Anonymkode: 65fde...7cc Jobber 100%, bruker barnehage.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #10 Skrevet 28. mars 2022 Jobber 100% har to barn og en mann som jobber borte i ukedagene. De er i barnehagen fra 6.45 til 15.30. Tar husvask etter de har lagt seg, det går helt fint her. Anonymkode: d46f3...be3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå