Gå til innhold

Will Smith slår komiker Chris Rock i ansiktet under Oscar utdelingen...

Callisto83

Anbefalte innlegg

16 hours ago, Klossmajor said:

At Will Smith lo av spøken inntil han oppdaget konas reaksjon understreker poenget mitt. Han latet ikke til å forbinde spøken med konas hårtap inntil han så reaksjonen hennes.

Latter er en umiddelbar og automatisk respons, akkurat som når man ler av mørke vitser. Det behøver ikke nødvendigvis å bety at man synes temaet for den mørke vitsen er noe å le av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gibralfaro skrev (21 minutter siden):

Latter er en umiddelbar og automatisk respons, akkurat som når man ler av mørke vitser. Det behøver ikke nødvendigvis å bety at man synes temaet for den mørke vitsen er noe å le av.

Jeg vil hevde at det med den type reaksjon gjerne medfølger litt andre bevegelser/mimikk/kroppsspråk enn hva man så hos Will Smith. Jeg har ikke opplevd noen som har tolket Will Smiths latter som annet enn at han umiddelbart fant spøken humoristisk. Alle tolker situasjonen som at Will Smith plutselig endret oppfatning da han oppdaget konas respons.

Endret av Klossmajor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (6 timer siden):

Synes du det er helt på sin plass at religiøse som føler seg trakassert av brenning av religiøse bøker reagerer med voldsutøvelse som gjengjeldelse også da? De kan jo føle seg trakassert de også uavhengig av hva budskapet som blir forsøkt formidlet med brenningen måtte være.

Nei, men står du og roper "jævla neger" eller "jævla muslim" til folk synes jeg det er greit at du blir slått ned. Helt på sin plass faktisk.

Om du legger bort motvilje din så greier du veldig fint å se forskjell på trakassering av enkeltpersoner og bredere budskap. 

Endret av PetterKanin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Klossmajor said:

Alle tolker situasjonen som at Will Smith plutselig endret oppfatning da han oppdaget konas respons.

Sier fortsatt ikke at han valgte "rett" respons, men at han endrer oppfatning synes jeg ikke er merkelig i det hele tatt. Kanskje hans første reaksjon var å koble vitsen til hennes hårfrisyre, der og da, men når han så konas reaksjon, så skjønte han at hun koblet det til sin tilstand, og dermed er oppfatningen endret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Gibralfaro skrev (18 timer siden):

Sier fortsatt ikke at han valgte "rett" respons, men at han endrer oppfatning synes jeg ikke er merkelig i det hele tatt. Kanskje hans første reaksjon var å koble vitsen til hennes hårfrisyre, der og da, men når han så konas reaksjon, så skjønte han at hun koblet det til sin tilstand, og dermed er oppfatningen endret.

Ja, men om han selv ikke koblet vitsen til tilstanden før han så reaksjonen til kona så burde han skjønner at Rock kanskje heller ikke tenkte på tilstanden hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nimbus2000 said:

Ja, men om han selv ikke koblet vitsen til tilstanden før han så reaksjonen til kona så burde han skjønner at Rock kanskje heller ikke tenkte på tilstanden hennes.

Klart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Ikke for å dra dette opp igjen men 😆 Nå har Jada uttalt seg!

https://thebreakfastclub.iheart.com/content/2022-06-01-jada-pinkett-smith-addresses-will-smiths-oscars-slap-for-first-time/

Og det som er funny/ironisk med det hun sier ""Now, about Oscar night. My deepest hope is that these two intelligent, capable men have an opportunity to heal, talk this out, and reconcile," Jada said. "The state of the world today? We need them both, and we all actually need one another more than ever. Until then, Will and I are continuing to do what we have done for the last 28 years, and that's keep figuring out this thing called life together. Thank you for listening."

Vel, hun droppa nettopp tittelen på Albumet til sin lille boy toy August Alsina - This thing called life. Så ja. 😅 Bevisst eller ikke 🤷‍♀️ hvem vet... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...