Gå til innhold

Will Smith slår komiker Chris Rock i ansiktet under Oscar utdelingen...


Callisto83

Anbefalte innlegg

7 hours ago, lysestake said:

Mørke menn har også følelser og kan miste kontroll på lik linje med hvite menn, så det han gjorde er ikke et bevis på at mørkhudede er voldelige 😅 

Men ja, synes ikke at vitsen var drøy og synes at reaksjonen hans er meget drøy. Tipper han angrer som bare det nå. 

Enig. Og mørkhudede er vel like lite representanter for hverandre som Hitler var representant for ca like hvite meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, minimymlen said:

Må si jeg synes synd på Williams-familien som ufrivillig blir dratt inn i dette. Må ha vært vanskelig å sitte der og høre på den absurde takketalen til Will og bli dratt inn i galskapen. 

Will Smith er nå snart gal nok til å kunne bli amerikansk president. Om han ikke er født i Kenya da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Cid said:

Vi er kommet for langt i evolusjonen til at vi skal ty til vold hver gang man blir trigget av noe…

Ikke så lenge kvinner fortsetter å få barn med voldelige menn. Evolusjonen er veldig treg, rent biologisk har vi forandret oss svært lite de siste 40000 årene. Kultur endres mye raskere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/30/2022 at 12:37 PM, umAxa said:

Hvis man ikke kan spøke om skallhet og sykdom fordi det er ufint, er det i domenet av politisk korrekthet. Du bør kunne klare å se sammenhenget. 

Selvsagt er det ikke lett for vedkommende som sliter med alopecia fra en dag til dag omstendighet. Men en spøk er en spøk. Dagen går faktisk videre, og det er opp til hver enkelt vedkommende å ta spøk som en lett ting, eller være gravalvorlig og ta alt på den verste måten.

Ta ditt eget eksempel: Dwayne Johnson kunne faktisk valgt å ta seg svært nær og alvorlig av hans hårtap. Du trenger ikke å påstå at fordi han er Mann™ er det lettere. For alt vi vet var dette en personlig stress for han, og fleste menn må møte denne realiteten. Enden på visen er at han tok eierskap til det, og tar ikke spøker om skallhet personlig, selv om det skulle være rettet mot han.

Man kan forsøke å spøke om alt. Men noen temaer, tider og anledninger gjør forsøket mye vanskeligere. Jeg hørte noen i Nederland spøke om 22. juli-terroren, det er fortsatt vanskelig eller umulig i Norge (hvem vet om 50 år). En vits om at julenissen og Jesus ikke finnes kan kanskje være morsom på en standup-scene, men ikke i en barnehage dagen før jul eller på et sykehjem der folk dør ca ukentlig. Jeg synes ikke Chris Rock så an sitt publikum (Smiths satt rett foran) slik en god komiker bør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCFA skrev (2 timer siden):

Selv om noe er ment som spøk/humor så er det ikke humor før mange nok ler av det på den rette måten (ikke slik nervøs latter som når Putins nære krets ler av sjefens vitser).

Mange, som meg og kanskje Chris Rock, har vel også sett at hun har lite hår uten å vite at det skyltes sykdom og at dette var sårt for henne. Will Smith reagerte ikke før han så at kona ristet på hodet, han lo jo selv før han helt skjønte vitsen, tipper det kokte temmelig mye i toppen på ham, det gikk på forhånd rykter om at han skulle få pris også. Hadde kan bare gått frem, stukket en finger opp i ansiktet til Chris Rock uten å røre ham og ropt det samme som han gjorde så hadde "verden" støttet Will Smith nå og Chris Rock hadde vært skurken. Et slag, nesten samme hvor lite og mykt, forandrer alt.

Nå skal jeg se The Pursuit of Happyness på Viaplay, 15 år siden jeg så den sist, som er Smiths beste film og den han egentlig burde fått Oscar for. Litt også for å feire at man kan nyte god kunst uten å like kunstneren.

Den filmen er så kjekk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCFA skrev (1 time siden):

Will Smith er nå snart gal nok til å kunne bli amerikansk president. Om han ikke er født i Kenya da.

Men heller han enn Kanye da, uff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår veldig godt at han ble provosert.  Komikeren sine vits mot Smiths kone var direkte usmaklig.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Maleficenta skrev (15 timer siden):

ned? Han falt ikke i bakken

Nei, Chris Rock falt ikke ned i bakken, men slaget var hardt nok til at hodet og hele overkroppen flytter seg betydelig. Dette var ikke kun et lett klaps. Dette er Will Smith som slår svært hardt. 

Watch the uncensored moment Will Smith smacks Chris Rock on stage at the Oscars, drops F-bomb - YouTube

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (35 minutter siden):

Nei, Chris Rock falt ikke ned i bakken, men slaget var hardt nok til at hodet og hele overkroppen flytter seg betydelig. Dette var ikke kun et lett klaps. Dette er Will Smith som slår svært hardt. 

Watch the uncensored moment Will Smith smacks Chris Rock on stage at the Oscars, drops F-bomb - YouTube

han fikk ikke så vondt. Han gnidde seg litt på kjaken

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

han fikk ikke så vondt. Han gnidde seg litt på kjaken

Selv om han ikke viste at han fikk vondt betyr ikke det at han ikke fikk vondt. Hvordan tror du selv hadde følt det om noen slo deg så hardt i ansiktet at hodet ditt beveget seg like mye som det Chris sitt hode gjorde? Tror du at det hadde gjort vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (23 minutter siden):

han fikk ikke så vondt. Han gnidde seg litt på kjaken

Denne er litt for enkel. Reaksjoner på slag er individuelle. Noen blir såpass overrasket at den umiddelbare smerten overdøyves. Andre ganger kan reaksjonen tilsynelatende være lik null med unntak av kroppslig reaksjon som en følge av selve slaget. Dette betyr ikke at slaget i seg selv ikke gjorde vondt.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

 

LCFA skrev (11 timer siden):

Man kan forsøke å spøke om alt. Men noen temaer, tider og anledninger gjør forsøket mye vanskeligere. Jeg hørte noen i Nederland spøke om 22. juli-terroren, det er fortsatt vanskelig eller umulig i Norge (hvem vet om 50 år). En vits om at julenissen og Jesus ikke finnes kan kanskje være morsom på en standup-scene, men ikke i en barnehage dagen før jul eller på et sykehjem der folk dør ca ukentlig. Jeg synes ikke Chris Rock så an sitt publikum (Smiths satt rett foran) slik en god komiker bør.

Hva skulle Chris ha sett? Det var først etter han hadde fortalt vitsen han kunne se reaksjonen og at Jada himlet med øynene er jo ikke grunn til at Chris skulle skjønt nå må jeg beklage fort før Will slår til meg. 

Det er heller ingen grunn til at Chris på forhånd skulle visst at dette ikke var noe han kunne spøke om. Jada hadde rett før Oscaren sagt hun ikke bryr seg om hva noen sier om håret hennes. Kommentaren Chris var ikke drøy, og mange ville sagt den var et kompliment. 

Chris gjorde en eksemplarisk jobb. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, LCFA said:

Man kan forsøke å spøke om alt. Men noen temaer, tider og anledninger gjør forsøket mye vanskeligere. Jeg hørte noen i Nederland spøke om 22. juli-terroren, det er fortsatt vanskelig eller umulig i Norge (hvem vet om 50 år). En vits om at julenissen og Jesus ikke finnes kan kanskje være morsom på en standup-scene, men ikke i en barnehage dagen før jul eller på et sykehjem der folk dør ca ukentlig. Jeg synes ikke Chris Rock så an sitt publikum (Smiths satt rett foran) slik en god komiker bør.

Jeg er enig med at spøken fra Chris var litt meh...

Her er saken: enten om man er en stand-up komiker, eller en klovn som sjonglerer bowling pinner på scenen: Tabber man seg, er den naturlige undervelmenende responsen fra publikum en straff nok. Ikke gjør som Will Smith med å ta det personlig at en klovn mistet en sjongle pinne med ditt navn på.

Han som en erfaren scene performer selv burde vite bedre.

 

Endret av umAxa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vanlig at slik «roasting» som CR kom med er avtalt med «offeret» på forhånd. Amy Schumer roasta Kirsten Dunst, og fikk litt pes for det, men hun kunne forsikre publikum om at «det sto i manus, og var klarert med Kirsten på forhånd».

Regner med CR gikk utenom manus, og dette var helt klart ikke avtalt med Jada på forhånd. Det er litt «bad taste»…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
EtFo skrev (6 minutter siden):

Det er vanlig at slik «roasting» som CR kom med er avtalt med «offeret» på forhånd. Amy Schumer roasta Kirsten Dunst, og fikk litt pes for det, men hun kunne forsikre publikum om at «det sto i manus, og var klarert med Kirsten på forhånd».

Regner med CR gikk utenom manus, og dette var helt klart ikke avtalt med Jada på forhånd. Det er litt «bad taste»…

Ja, det er vanlig at ting er avtalt på forhånd, men kan være Chris tenkte at denne vitsen var så mild at han ikke trengte å spørre om lov først. Mange av oss tolket G.I Jane-kommentaren som et kompliment. 

Hadde ikke Will Smith reagert som han gjorde så hadde denne vitsen gått i glemmboken, den er jo ikke i nærheten av hva f.eks Rick Gervaris kommer med og jeg skjønner at han spør om lov først. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (2 minutter siden):

Ja, det er vanlig at ting er avtalt på forhånd, men kan være Chris tenkte at denne vitsen var så mild at han ikke trengte å spørre om lov først.

Hadde ikke Will Smith reagert som han gjorde så hadde denne kommentaren gått i glemmboken, den er jo ikke i nærheten av hva f.eks Rick Gervaris kommer med og jeg skjønner at han spør om lov først. 

Han har vært komiker i mange år, så han burde være mer proff enn å tenke at «det går sikkert greit»🤷‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...