Gå til innhold

Will Smith slår komiker Chris Rock i ansiktet under Oscar utdelingen...

Callisto83

Anbefalte innlegg

Hverdagsfrue skrev (På 28.3.2022 den 11.00):

Will Smith har solgt seg inn hos oss som ufarlig. Rapper uten stygge ord i tekstene sine, snill og morsom, harmløs. Stikk i mot det vi tidligere har blitt servert av mørke menn som fremstår som thugs, aggressive og litt primitive.

Han var et godt forbilde for mange. Men det er nå tydelig at han har spilt en rolle. Ikke første gang han har slått noen på en event. Ikke første gang han har holdt en ustabil tale. Og har kommet frem i ettertid at han var ganske ufin på settet av Fresh Prince.

Han har satt sitt folk tilbake 10år. Han har med dette gitt fordommer mot mørkhudede menn ny bekreftelse. Et nytt bevis på at mørkhudede menn er sinte, voldelige og uten selvkontroll. Trist. 

Mørke menn har også følelser og kan miste kontroll på lik linje med hvite menn, så det han gjorde er ikke et bevis på at mørkhudede er voldelige 😅 

Men ja, synes ikke at vitsen var drøy og synes at reaksjonen hans er meget drøy. Tipper han angrer som bare det nå. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cid skrev (34 minutter siden):

Men han gikk likevel til angrep

men han valgte å tilgi og ikke anmelde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

men han valgte å tilgi og ikke anmelde

Og det viser bare hvilken stor person Chris Rock er som klarer å heve seg over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra kommentarfeltet på Youtube

One of the primary reasons Vladimir Putin invaded Ukraine was because he wanted less NATO at his border. Now he has more NATO at his border. One of the primary reasons Will Smith slapped Chris Rock was because he was defending his wife's "honour" because of a joke, now that joke will live forever”

• Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonyv skrev (På 28.3.2022 den 10.37):

Det kleineste er jo talen han holder etterpå! Hjelpes!!

Synes situasjonen er helt absurd! Ikke synes jeg vitsen var over streken egentlig heller..?

WS får det uansett til å virke som om kona har en uhelbredelig sykdom, snart skal dø, og noen lager spøk om det.

Det er jo, som vi vet, ikke tilfellet.. Hun driver å mister hår.. 

Jeg misliker sterkt ved dagens samfunn at alle skal gå med følerne ute hele tiden. En normal personer som mister hår, og som bortsett fra det har helsa si og et liv de fleste bare kan drømme om, ville tatt en sånn spøk på strak arm. 

Hvordan skal noen kunne vite at det er et spesielt sårt tema akkurat i denne familien? 

Forstår heller ikke hvordan noen kan mene at denne vitsen var over streken. Hadde vært noe helt annet om kona hans hadde kreft og hadde mistet håret pga. cellegift, men en vanlig hårsykdom? G.I. Jane er en modig kvinnelig karakter, så kan på ingen måte forstå at dette var en dødelig fornærmelse. Hun har mistet mye hår og bestemte seg for å ta håret, hun skal ikke dø, så denne reaksjonen fra WS er uforståelig. Dette er heller ikke en modig mann som forsvarer kona si, men en mann med såret ego som tyr til vold.

• Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes synd på Williams-familien som ufrivillig blir dratt inn i dette. Må ha vært vanskelig å sitte der og høre på den absurde takketalen til Will og bli dratt inn i galskapen. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hva WS egentlig tenkte da han gikk opp der? Hva trodde han kom til å skje etterpå? At han skulle bli hyllet som en «helt» som sto opp for kona si? Det var ikke sånn at han sto rett ved siden av CR, og slo før han fikk tenkt seg om: han satt i salen, lo, så på Jada som rulla med øynene, gikk rolig fra plassen sin, opp på scena og klappet til CR. Så gikk han tilbake, satte seg ned og ropte ut blant annet F-ordet. Tro om han var (be)rusa?

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 timer siden):

nå må folk slutte. EN hendelse så skal han hates for alltid og aldri noensinne tilgis... Er det mulig....

Du overdriver noe voldsomt. Mener du det riktige hadde vært at ingen reagerte ? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest June1996
1 hour ago, minimymlen said:

Må si jeg synes synd på Williams-familien som ufrivillig blir dratt inn i dette. Må ha vært vanskelig å sitte der og høre på den absurde takketalen til Will og bli dratt inn i galskapen. 

Sant, og spesielt når Will sammenligner seg selv med faren til Williams-døtrene som del av unnskyldningen.  

51 minutter siden, EtFo said:

Lurer på hva WS egentlig tenkte da han gikk opp der? Hva trodde han kom til å skje etterpå? At han skulle bli hyllet som en «helt» som sto opp for kona si? Det var ikke sånn at han sto rett ved siden av CR, og slo før han fikk tenkt seg om: han satt i salen, lo, så på Jada som rulla med øynene, gikk rolig fra plassen sin, opp på scena og klappet til CR. Så gikk han tilbake, satte seg ned og ropte ut blant annet F-ordet. Tro om han var (be)rusa?

Noe av det verste var at Will fikk applausen fra de i salen som  han håpet på. Helt galskap. 

Endret av June1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget nå at Will Smith og kona ble gjort betydelig verre narr av under en annen prisutdeling - BAFTA - for bare to ukers tid siden. Will Smith vant en pris, og på scenen responderte australske Rebel Wilson på tildelingen med: «I thought his best performance over the past year was being OK with all his wife’s boyfriends.» Will Smith så seg nødt til å besvare det med: «There’s never been infidelity in our marriage. Jada and I talk about everything, and we have never surprised one another with anything, ever.», selv om tidligere uttalelser har tydet på noe annet. Tipper paret har irritert seg såpass over dette den siste tiden at det Chris Rock serverte bare var den lille dråpa som skulle til for at det fløt over for Herr og Fru Smith. For Will Smith oppstod plutselig en passende anledning til å markere seg og da slo han praktisk talt til når sjansen bød seg.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outlander skrev (2 timer siden):

Nå har de vist frem opptak hvor Jada ler seg i hjel etter Will har slått Chris, så dette bare blir verre og verre.  De kommer ikke gjennom dette uten å be på knærne sine for tilgivelse. 

Dette skulle jeg gjerne ha sett. Har du link? 
Om dette er tilfellet forsterker det jo virkelig det dårlige inntrykket man får av dem som familie. Kona flirer og barna heier på pappa som utøver vold. Trashy.

Det at de reagerer på denne måten gjør at jeg tenker at de har sett det før, det er neppe så ukjent for dem som mora til Will ønsker å fremstille det som.

Disse folka har assistenter og tjenere rundt seg som varter dem opp. Hadde det plutselig begynt å dukke opp historier om folk som har jobba for dem og blitt dårlig behandlet, hadde jeg ikke tvilt ett sekund på at der var sant.

Jeg skal være såpass påståelig at jeg mener den mest naturlige reaksjonen på dette, om denne siden av Will Smith er helt ukjent for hans familie; hadde vært frykt/redsel, ubehag. 

Jeg har selv opplevd ved to anledninger at min egen pappa, verdens snilleste, roligste mann, var fysisk med en annen mann.

Det ene eksemplet var veldig likt Will Smith scenarioet, men min far slo aldri, han tok kraftig tak i skjorta på en mann, «knøvlet» skjorta i en knyttet neve, før han dyttet mannen unna og ba han pelle seg vekk.

Dette skjedde på en utendørsrestaurant hvor denne mannen satte seg ned ved bordet vårt og forsøkte å legge an på meg (som var ganske ung) -  for deretter å snakke nedsettende om kroppen min når han forsto at han var uønsket.

Dette foran mine foreldre.

Pappa reiste seg fra bordet, tok tak i skjorta, løftet mannen ut av stolen, dyttet han bakover og ropte så høyt at alle gjestene snudde seg mot oss.

Jeg husker følelsen av :

1.) frykt,

2.) ubehag.

Det var ikke noe «kult» med det.

Det var ekkelt.

Jeg var redd for at det skulle bli en slosskamp der og da rett foran oss.

Jeg kan godt identifisere meg med W.S sitt instinktive behov for å beskytte familien sin.

Men jeg stusser over at vitsen var faktisk ikke truende eller graverende, den var ufin, men ikke til den grad at jeg forstår at han reagerte så voldsomt.

Nummer to er at han faktisk slo.

Å gi noen et slag er annerledes enn å ta tak i, og å dytte vekk. Det har en mye mer tydelig intensjon i å skade (samt krenke) - fremfor å ta tak i noen.

(Riktignok med flat hand, men lilevel.)

Og til sist: jeg stusser noe voldsomt over at hans familie tilbyr han støtte via å le, og fremsnakke hendelsen.

Da har jeg store problemer med å tro på at dette er «så langt unna» hans natur, og hva de egentlig står for som familie, av verdier. Jeg lurer veldig på hvordan de behandler andre «dødelige»mennesker som mot formodning skulle tråkke dem på tærne eller stryke hårene feil vei..

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

Dette skulle jeg gjerne ha sett. Har du link? 
Om dette er tilfellet forsterker det jo virkelig det dårlige inntrykket man får av dem som familie. Kona flirer og barna heier på pappa som utøver vold. Trashy.

Han her analyserer det nye klippet ganske nøye:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (21 minutter siden):

Du overdriver noe voldsomt. Mener du det riktige hadde vært at ingen reagerte ? 

nei ut fra det jeg leser folk skriver så er det ikke JEG som overdriver

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (3 minutter siden):

nei ut fra det jeg leser folk skriver så er det ikke JEG som overdriver

Virker slik :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En alternativ forklaring kan være at siden «I think I can beat Mike Tyson» gikk rett i kanvassen for Will Smith, så senker han lista litt nå med oppfølgeren «I think I can beat Chris Rock».

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

minimymlen skrev (8 timer siden):

Ville vel heller ha kalt det en serie av hendelser fremfor ÉN hendelse, der summen av alt ikke setter han (eller arrangøren) i særlig godt lys. 

Jeg fatter ikke at han i det hele tatt kom seg så langt som opp på scenen i utgangspunktet uten å bli stoppet av noen. Og at han/de fikk beskjed om å forlate stedet, men nektet. Begge deler vitner om dårlig sikkerhet og dårlig lederskap fra arrangørens side. 

Det skrives fremdeles mye om saken, nye ting kommer frem. Jeg synes fremdeles dette er den beste som er skrevet så langt https://www.nrk.no/ytring/hva-fikk-will-smith-til-a-odelegge-sin-egen-store-kveld_-1.15912135

Siste nytt nå er at Will Smith aldri ble bedt om å forlate tilstelningen. Later til at arrangørene har forsøkt seg på en bløff for å redde ansikt.

https://nypost.com/2022/03/31/will-smith-was-not-asked-to-leave-following-chris-rock-slap-report/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/28/2022 at 10:15 AM, Cid said:

Hadde aldri trodd at Will kunne slå til noen på grunn av en spøk, trodde ikke han var slik 

Selv om noe er ment som spøk/humor så er det ikke humor før mange nok ler av det på den rette måten (ikke slik nervøs latter som når Putins nære krets ler av sjefens vitser).

Mange, som meg og kanskje Chris Rock, har vel også sett at hun har lite hår uten å vite at det skyltes sykdom og at dette var sårt for henne. Will Smith reagerte ikke før han så at kona ristet på hodet, han lo jo selv før han helt skjønte vitsen, tipper det kokte temmelig mye i toppen på ham, det gikk på forhånd rykter om at han skulle få pris også. Hadde kan bare gått frem, stukket en finger opp i ansiktet til Chris Rock uten å røre ham og ropt det samme som han gjorde så hadde "verden" støttet Will Smith nå og Chris Rock hadde vært skurken. Et slag, nesten samme hvor lite og mykt, forandrer alt.

Nå skal jeg se The Pursuit of Happyness på Viaplay, 15 år siden jeg så den sist, som er Smiths beste film og den han egentlig burde fått Oscar for. Litt også for å feire at man kan nyte god kunst uten å like kunstneren.

Endret av LCFA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Klossmajor said:

Han her analyserer det nye klippet ganske nøye:

Nøye, men feil. Hvis Jada ler er det vel for å prøve å ufarliggjøre/"redde" situasjonen, få det til å se ut som et avtalt "stunt" kanskje. Vanskelig å vite hva man skal gjøre to sekunder etter noe sånt i en stresset situasjon med mange som ser på. Uredelig å analysere det som om de har hatt god tid til å tenke seg om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...