PetterKanin Skrevet 29. mars 2022 #461 Del Skrevet 29. mars 2022 Boomshakalaka skrev (1 minutt siden): Det er HUMOR. Vitsing og humor skal man ikke ta seriøst, man skal le av det. Ikke slå. Ikke la seg krenke av HUMOR. Burde skjedd hyppigere? Vi lærte vel alle i barnehagen at man ikke skal slå hverandre om noen tøyser med hverandre. Vold er ALDRI akseptabelt, med mindre det er i fysisk selvforsvar. Du liker ikke krenkoramaet, men synes det er greit å dele ut en ørefik for enkelte vitser - her er DU dobbeltmoralsk. Nei, det er trakassering. Nei, det er ikke dobbeltmoral. Det er fornuft. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 29. mars 2022 #462 Del Skrevet 29. mars 2022 Veldig upassende vits å komme med. Men vold er aldri greit. Det beste hadde jo vært om han kunne stå opp for kona og sin egen mening uten å slå. Reise seg opp, gå opp på scenen og si nøyaktig det han sa, uten å løfte en finger 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 29. mars 2022 #463 Del Skrevet 29. mars 2022 Synd ikke Mr.Rock var en megakjapp bokser og kontret med en uppercut så Mr.Smith lå igjen på trynet på scenegulvet. Den videoen skulle stått på repeat 24/7.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boomshakalaka Skrevet 29. mars 2022 #464 Del Skrevet 29. mars 2022 1 minutt siden, PetterKanin said: Nei, det er trakassering. Nei, det er ikke dobbeltmoral. Det er fornuft. La oss kalle det «trakassering» - er vold fortsatt akseptabelt? NEI. Dessuten, så vet alle at Chris Rock er komiker og ikke har som intensjon å trakassere noen - kun å skape latter. Feil, dobbeltmoralsk er det når du sier du ikke liker krenkoramaet, samtidig som du mener at å utøve vold er greit. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 29. mars 2022 #465 Del Skrevet 29. mars 2022 Boomshakalaka skrev (Akkurat nå): La oss kalle det «trakassering» - er vold fortsatt akseptabelt? NEI. Dessuten, så vet alle at Chris Rock er komiker og ikke har som intensjon å trakassere noen - kun å skape latter. Feil, dobbeltmoralsk er det når du sier du ikke liker krenkoramaet, samtidig som du mener at å utøve vold er greit. Selvsagt er vold akseptabelt når det passer seg. Hvis intensjonen er noe annet enn det idioten utfører så er jo en ekstern justering enda mer berettiget. Du har ikke forstått hva dobbeltmoral er ... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 29. mars 2022 #466 Del Skrevet 29. mars 2022 Boomshakalaka skrev (7 minutter siden): Det er HUMOR. Vitsing og humor skal man ikke ta seriøst, man skal le av det. Ikke slå. Ikke la seg krenke av HUMOR. Burde skjedd hyppigere? Vi lærte vel alle i barnehagen at man ikke skal slå hverandre om noen tøyser med hverandre. Vold er ALDRI akseptabelt, med mindre det er i fysisk selvforsvar. Du liker ikke krenkoramaet, men synes det er greit å dele ut en ørefik for enkelte vitser - her er DU dobbeltmoralsk. Så du mener det er helt greit å mobbe og gjøre narr av mennesker så lenge man skjuler det som "humor"? Kall det hva du vil, men det er helt lov å sette grenser for hva man tolererer eller ikke. Jeg har for eksempel en nulltoleranse for rasisme, homofobi og lignende, så da er det samme faen for meg om du kaller det "humor" eller ikke. Det er ikke morsomt engang. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boomshakalaka Skrevet 29. mars 2022 #467 Del Skrevet 29. mars 2022 Just now, Miranda Bailey said: Så du mener det er helt greit å mobbe og gjøre narr av mennesker så lenge man skjuler det som "humor"? Kall det hva du vil, men det er helt lov å sette grenser for hva man tolererer eller ikke. Jeg har for eksempel en nulltoleranse for rasisme, homofobi og lignende, så da er det samme faen for meg om du kaller det "humor" eller ikke. Det er ikke morsomt engang. Mobbing er erting over tid. Dette er én humorseanse, fyren jobber som komiker. Stor forskjell. Verken rasisme, homofobi, hat eller noe i den gata Chris Rock gjorde. Går du og slår ned noen om du føler deg krenket? Greit å si ifra, men man utøver IKKE vold, 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boomshakalaka Skrevet 29. mars 2022 #468 Del Skrevet 29. mars 2022 4 minutter siden, PetterKanin said: Selvsagt er vold akseptabelt når det passer seg. Hvis intensjonen er noe annet enn det idioten utfører så er jo en ekstern justering enda mer berettiget. Du har ikke forstått hva dobbeltmoral er ... Tror ikke du kommer langt i retten med den, kompis 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 29. mars 2022 #469 Del Skrevet 29. mars 2022 Boomshakalaka skrev (Akkurat nå): Tror ikke du kommer langt i retten med den, kompis Og? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 29. mars 2022 #470 Del Skrevet 29. mars 2022 Boomshakalaka skrev (Akkurat nå): Mobbing er erting over tid. Dette er én humorseanse, fyren jobber som komiker. Stor forskjell. Verken rasisme, homofobi, hat eller noe i den gata Chris Rock gjorde. Går du og slår ned noen om du føler deg krenket? Greit å si ifra, men man utøver IKKE vold, Ja? Det var ikke et svar på spørsmålet mitt. Dersom noen erter noen andre, ved bruk av humor, er det greit? Hvorfor kan du ikke svare på det jeg spør om? Nei, jeg slår ikke ned folk dersom jeg føler meg krenket. Men jeg krenker heller ikke andre og bruker "humor" som et skjold for å få gjøre dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 29. mars 2022 #471 Del Skrevet 29. mars 2022 Boomshakalaka skrev (Akkurat nå): Mobbing er erting over tid. Dette er én humorseanse, fyren jobber som komiker. Stor forskjell. Verken rasisme, homofobi, hat eller noe i den gata Chris Rock gjorde. Går du og slår ned noen om du føler deg krenket? Greit å si ifra, men man utøver IKKE vold, Nettopp. Man har også akseptert å bli roastet når man er gjest på en Oscarutdeling med komiker som vert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 29. mars 2022 #472 Del Skrevet 29. mars 2022 Jeg er fortsatt usikker om dette var planlagt eller ikke. Klarer ikke helt fatte det. Uansett så er vold på denne måten forkastelig. Det Amerikanske samfunnet har nok problemer med vold og når kjendiser slipper unna med vold på denne måten, kan det bli verre. Han må bli straffet for dette. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 29. mars 2022 #473 Del Skrevet 29. mars 2022 (endret) Miranda Bailey skrev (17 minutter siden): Hvorfor kan du ikke svare på det jeg spør om? Nei, jeg slår ikke ned folk dersom jeg føler meg krenket. Men jeg krenker heller ikke andre og bruker "humor" som et skjold for å få gjøre dette. Det er ikke noe "skjold". Chris Rock er profesjonell komiker som har fått millioner av dollar for å roaste publikum. Det visste også alle som kom på utdelingen. Om man ikke ønsker å bli vitset om så ikke gå på et show med en komiker som har fått betalt for å roaste publikum. Dette kan ikke sammenlignes f.eks med å mobbe noen på jobb og gjemme deg bak at det kun er ment som humor. Endret 29. mars 2022 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 29. mars 2022 #474 Del Skrevet 29. mars 2022 PetterKanin skrev (4 minutter siden): Nei, det er trakassering. Nei, det er ikke dobbeltmoral. Det er fornuft. Jeg er enig i at vitsen var ugrei. Jeg husker hvordan Otto Jespersen og Thomas Gjertsen dreiv med mobbe-tv i beste sendetid med mandagsklubben. De hadde Mari Maurstad på besøk og gjorde narr av håret hennes. Jeg husker hvor ubehagelig jeg syntes dette var, at mobbing ble solgt som underholdning i beste sendetid. Det virket som en hyllest til alle mobbere som har rasert, ødelagt og brutt ned både barndom og ungdomstid til sine ofre. Chris Rock sin kommentar kan sees i to ulike lys: enten at alt er lov til å harseleres med, inkludert «rosting» (som komikerne kaller det i dag) - eller et grovt overtramp. Trakassering. Men uansett så er det ikke greit å bruke vold. Det finnes ingen unnskyldning for bruk av vold. En annen komiker uttalte at enhver komiker må nå passe seg for den sol ønsker å bli den neste Will Smith. Uansett årsak: Om man ble krenket på vegne av seg selv eller andre. Om vi applauderer Will sin bruk av vold, hvorfor ikke miljøaktivister? Veganere? klimaaktivister ? Meetoo forkjempere? Å hylle Will Smith blir helt feil. Om Will er halvparten av mannen han ønsker å fremstille seg som, så skjønner han det selv. Han har beklaget seg. (Sikker etter intens veiledning fra manager team osv) - men han har fortsatt barn som reagerte intuitivt med å applaudere bruk av volden. Det kommer sikkert en «statement» fra Jada også, hvor hun vil forsøke å bruke hendelsen til å både heve og hevde seg selv. En journalist skrev nylig en særdeles god artikkel hvor hun viser til Will sin egen bok, som trekker frem farens vold mot mora og at Will aldri kunne forsvare henne. Journalisten skriver godt, om «barnet» Will som ønsker å beskytte sine nærmeste. Samtidig romantifiserer hun, og dermed, uten å mene det, forherliger bruk av vold. Det er lett å være etterpåklok. Will hadde kommet mye lengre om han tok fra C.R mikrofonen og sa noen ord om at han ikke ville tolerere harselering av hans kones sykdom. Hadde han brukt ord som sitt våpen tror jeg faktisk han kunne fått stående applaus. Da hadde alle sett det enkelte forherliger: en mann som forsvarer sin kvinne. Dette kunne han ha klart uten bruk av vold. Derfor blir det uansett hvordan man vrir og vender på det, fullstendig feil å applaudere denne type oppførsel. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 29. mars 2022 #475 Del Skrevet 29. mars 2022 3 minutter siden, Miranda Bailey said: Så du mener det er helt greit å mobbe og gjøre narr av mennesker så lenge man skjuler det som "humor"? Kall det hva du vil, men det er helt lov å sette grenser for hva man tolererer eller ikke. Jeg har for eksempel en nulltoleranse for rasisme, homofobi og lignende, så da er det samme faen for meg om du kaller det "humor" eller ikke. Det er ikke morsomt engang. Nei, her flytter du målposten til langt utenfor temaet. En anerkjent standup komiker tok en spøk av en annen anerkjente personer i media. På en scene i et event. Du prøver å sammenligne det med noen som blir mobbet på skolegården eller noe. Kontekst teller At du personlig ikke tolererer komedie på upolitiske korrekte temaer er helt i orden. Det forandrer ikke det faktum at man må ha åpenheten og plassen til å le og smile om seriøse ting i livet. Hva tror du en kreftpasient som lever sine siste dager vil mest av alt? Enda en dag til med sørgelige omstendigheter? Eller en god latter fra en stand up komiker som spøker om kreft? Velg et utfall, den som setter et smil og gjør hverdagen hans lettere, eller enda en dag der han må bli påminnet at han skal snart dø? Samme med rase og homofobi. Hvis jeg var etnisk, la oss si asiatisk og homofil. Tror du jeg vil gå inn et rom med nordmenn der alle plutselig forandrer takt og tone, går på eggeskall rundt meg fordi jeg kanskje er sensitiv til temaet? Det siste jeg vil er å bli behandlet som annerledes selv om det er av gode intensjoner. 11 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valentin Skrevet 29. mars 2022 #476 Del Skrevet 29. mars 2022 Outlander skrev (14 timer siden): Ikke vold? Så om kjæresten kommer hjem hver dag og slår deg i ansikt er det bare kjærlighet da? Da er det et gjentagende mønster. hadde jeg gjort noe skikkelig dumt å fått en ørefik så tenker jeg at den fortjente jeg. blir det flere slag. Da er det vold. Og er det uprovosert så er det vold. Men det som skjedde der var ikke uprovosert. Derfor jeg tok sammenligningen om byen da det er mange norske jenter som gir en ørefik til gutter på byen rundt i dette landet hver eneste helg og folk kaller det ikke vold da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 29. mars 2022 #477 Del Skrevet 29. mars 2022 umAxa skrev (Akkurat nå): Nei, her flytter du målposten til langt utenfor temaet. En anerkjent standup komiker tok en spøk av en annen anerkjente personer i media. På en scene i et event. Du prøver å sammenligne det med noen som blir mobbet på skolegården eller noe. Kontekst teller At du personlig ikke tolererer komedie på upolitiske korrekte temaer er helt i orden. Det forandrer ikke det faktum at man må ha åpenheten og plassen til å le og smile om seriøse ting i livet. Hva tror du en kreftpasient som lever sine siste dager vil mest av alt? Enda en dag til med sørgelige omstendigheter? Eller en god latter fra en stand up komiker som spøker om kreft? Velg et utfall, den som setter et smil og gjør hverdagen hans lettere, eller enda en dag der han må bli påminnet at han skal snart dø? Samme med rase og homofobi. Hvis jeg var etnisk, la oss si asiatisk og homofil. Tror du jeg vil gå inn et rom med nordmenn der alle plutselig forandrer takt og tone, går på eggeskall rundt meg fordi jeg kanskje er sensitiv til temaet? Det siste jeg vil er å bli behandlet som annerledes selv om det er av gode intensjoner. Når du kommer med slike generelle utsagn så gjelder det ikke bare dette temaet. Jeg har aldri sammenlignet denne situasjonen med mobbing i skolegården, jeg prøver å få fram hvor hensynsløst det er å si at alt er lov i humorens navn. Du er ikke asiatisk og homofil. Du har ikke blitt utsatt for rasisme og homofobi store deler av livet ditt. Selvsagt er det lett for deg å si at de ikke skal ta det så seriøst. Beklager avsporingen, men den der "ikke bli fornærmet, det var jo bare humor" uansett HVA det gjelder synes jeg er tåpelig. Mye kan vitses om og ofte handler det egentlig bare om time and place. Men dersom du skal vitse på andres bekostning kan det være greit å være sikker på at de er av typen som setter pris på det. (Nå er jeg forøvrig på Chris sin "side" i denne saken. Hadde Will brukt ordene sine i stedet for å oppføre seg som en pubertal tenåring så hadde jeg nok heller støttet han). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtFo Skrevet 29. mars 2022 #478 Del Skrevet 29. mars 2022 Nimbus2000 skrev (11 minutter siden): Det er ikke noe "skjold". Chris Rock er profesjonell komiker som har fått millioner av dollar for å roaste publikum. Det visste også alle som kom på utdelingen. Om man ikke ønsker å bli vitset om så ikke gå på et show med en komiker som har fått betalt for å roaste publikum. Dette kan ikke sammenlignes f.eks med å mobbe noen på jobb og gjemme deg bak at det kun er med som humor. Han er der som vert for Oscar, ikke for å roaste publikum! Kan vel ikke være sånn at man må regne med og godta mobbing om man vil gå på et show🙄 En komiker kan faktisk være morsom UTEN å harselere med andre mennesker🤷♀️ 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 29. mars 2022 #479 Del Skrevet 29. mars 2022 Nimbus2000 skrev (14 minutter siden): Det er ikke noe "skjold". Chris Rock er profesjonell komiker som har fått millioner av dollar for å roaste publikum. Det visste også alle som kom på utdelingen. Om man ikke ønsker å bli vitset om så ikke gå på et show med en komiker som har fått betalt for å roaste publikum. Les innlegget jeg siterte. Jeg reagerte på: "Vitsing og humor skal man ikke ta seriøst, man skal le av det. Ikke slå. Ikke la seg krenke av HUMOR." Selv om noe er ment som humor, så er det lov å reagere. Spesielt med tanke på hvor mange som bruker humor som et skjold for å være for eksempel rasistisk, homofobisk eller misogynistisk. Men selvsagt er det ikke greit å reagere slik som Will gjorde. Dersom han følte at vitsen var et angrep på Jada og hennes sykdom, burde han heller brukt det som en mulighet til å opplyse samfunnet om alopecia. Han satt seg i et rimelig dårlig lys. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 29. mars 2022 #480 Del Skrevet 29. mars 2022 (endret) EtFo skrev (22 minutter siden): Han er der som vert for Oscar, ikke for å roaste publikum! Kan vel ikke være sånn at man må regne med og godta mobbing om man vil gå på et show🙄 En komiker kan faktisk være morsom UTEN å harselere med andre mennesker🤷♀️ Han har fått betalt for å roaste publikum. Dette vet alle gjestene for det skjer hvert år. Merk også at Will aldri har protestert tidligere mot roasting av publikum. Og han lo også av vitsen frem til han så Jadas reaksjon. Endret 29. mars 2022 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå