Gå til innhold

Will Smith slår komiker Chris Rock i ansiktet under Oscar utdelingen...

Callisto83

Anbefalte innlegg

Jeg reagerer veldig sterkt på at ingen i produksjonen grep inn og gikk til reklame. Ingen visste hva Will skulle gjøre når han gikk opp på scenen, men hvorfor kommer ingen sikkerhetsvakter til Chris sin unnsetning? Og hvorfor filmer de videre når Will har satt seg ned og roper til Chris? Produksjonen kunne gjort denne situasjonen mye bedre for alle hvis de hadde kuttet tv-overføringen. Ja, vi hadde sett på SoMe, men da hadde i alle fall produksjonen tatt sitt ansvar for å ikke vise dette live på TV.

Det aller verste er jo talen til Will etterpå. Han skulle aldri fått gå opp på den scenen igjen. De har vel diskutert febrilsk på bakrommet før navnet hans ble ropt opp som vinner, og likevel har de landet på at han skal motta prisen og få holde tale. De må jo forstå at den mannen ikke tenker rasjonelt og klart. Jeg mener den talen der bidro til å begrave han enda mer. Beskytt mannen mot seg selv, og vis at vold er totalt uakseptabelt, ikke gi han en mikrofon kort tid etterpå!

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gulvplanke skrev (9 minutter siden):

Jeg reagerer veldig sterkt på at ingen i produksjonen grep inn og gikk til reklame. Ingen visste hva Will skulle gjøre når han gikk opp på scenen, men hvorfor kommer ingen sikkerhetsvakter til Chris sin unnsetning? Og hvorfor filmer de videre når Will har satt seg ned og roper til Chris? Produksjonen kunne gjort denne situasjonen mye bedre for alle hvis de hadde kuttet tv-overføringen. Ja, vi hadde sett på SoMe, men da hadde i alle fall produksjonen tatt sitt ansvar for å ikke vise dette live på TV.

Det aller verste er jo talen til Will etterpå. Han skulle aldri fått gå opp på den scenen igjen. De har vel diskutert febrilsk på bakrommet før navnet hans ble ropt opp som vinner, og likevel har de landet på at han skal motta prisen og få holde tale. De må jo forstå at den mannen ikke tenker rasjonelt og klart. Jeg mener den talen der bidro til å begrave han enda mer. Beskytt mannen mot seg selv, og vis at vold er totalt uakseptabelt, ikke gi han en mikrofon kort tid etterpå!

Virker iscenesatt hele greia. Viktig å holde seg i rampelyset, og sørge for at vi sauene fortsetter å bry oss om kjendiser og Hollywood, vet du. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Nostradamus skrev (5 minutter siden):

Virker iscenesatt hele greia. Viktig å holde seg i rampelyset, og sørge for at vi sauene fortsetter å bry oss om kjendiser og Hollywood, vet du. 

Jeg tror ikke det var planlagt. Will ødela enormt mye for imaget sitt og ødela det som skulle vært hans store dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nostradamus said:

Det er ikke iscenesatt fordi Will ropte fuck/fucking på live TV. Det er en dødssynd i konservative USA. Mange tror nok dette fordi Chris Rock var ekstremt profesjonell i sin håndtering (pluss hørte på hva de i øret hans sa om å nedskalere situasjonen).

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvplanke skrev (3 minutter siden):

Det er ikke iscenesatt fordi Will ropte fuck/fucking på live TV. Det er en dødssynd i konservative USA. Mange tror nok dette fordi Chris Rock var ekstremt profesjonell i sin håndtering (pluss hørte på hva de i øret hans sa om å nedskalere situasjonen).

Poenget mitt var: hvem bryr seg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nostradamus skrev (Akkurat nå):

En del mennesker bryr seg tydeligvis. Har du litt tungt for det? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man kan berømme Rock for måten han har taklet situasjonen, både på scenen og etterpå. Han kunne laget en stor sak over hvor forulempet han ble, men han sitter helt stille i båten og lar andre ta seg av set (såvidt meg bekjent, altså, jeg har ikke kontroll på alt som skjer i saken 😉). 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvplanke skrev (23 minutter siden):

Tror mange trodde det var avtalt stunt når det skjedde og at det fortsatt var antakelsen innen han fikk prisen sin etterpå. 

Nostradamus skrev (13 minutter siden):

Jeg trodde det først jeg også, men så så jeg talen hans der han strigråter og gjenfortelle hva en kamerat av han nettopp hadde sagt (etter slaget) "det er når du er på topp at djevelen kommer for å ødelegge". Dette er sånn man sier når man har blitt utsatt for eller gjort noe alvorlig som er "out of character", at djevelen kommer inn i deg og styrer deg til å gjøre noe som river deg ned igjen. Man trenger ikke være troende for å forstå den billedlige metaforen.. Det kan være at man begynner å feste for mye mens man er på topp og ender som rusavhengig eller at man et øyeblikk ikke klarer å ha kontroll over følelsene sine og tyr til vold med fatale konsekvenser.. 

Siden will har skrevet en offentlig unnskylding nå i dag så var det ikke en iscenesatt og planlagt hendelse. Jeg vil anta at han kommer til å bli utestengt fra fremtidige Oscars. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest June1996
10 minutter siden, Hallepalle2 said:

Jeg syns man kan berømme Rock for måten han har taklet situasjonen, både på scenen og etterpå. Han kunne laget en stor sak over hvor forulempet han ble, men han sitter helt stille i båten og lar andre ta seg av set (såvidt meg bekjent, altså, jeg har ikke kontroll på alt som skjer i saken 😉). 

Absolutt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (17 minutter siden):

Forsåvidt enig, men det kommer nok av at han selv vet at han på sett og vis "fortjente" det. Dette er ikke første gangen han snakker nedsettende og respektløst om Jada fra Oscarscenen, han gjorde også det når han var host i 2016. Da hadde Jada gått ut å sagt at hun boikottet Oscar pga det var for hvitt arrangement, og Chris rock sa da fra scenen "Jada boycotting the Oscars is like me boycotting Rihanna’s pan*ties. I wasn’t invited!” (indikerer at han mener at Jada aldri ville vært velkommen på et så stort arrangement uansett og at hennes stemme mot rasisme ikke betyr noe) og fikk alle til å le av henne og sosialt utestenge henne fordi hun tok et tydelig standpunkt mot strukturell rasisme i filmindustrien istedet for å støtte henne. 

Chris rock har også disset Will Smith gjennom karrieren og det er jo det will sier i oscartalen sin også at i alle år har han måttet tåle å bli trakassert av folk i bransjen. Et sted renner dråpen over.. Nå skrives det at kilder av chris rock har planlagt en time lang pay-per-view comedy special hvor han bare disser Will og Jada Smith og om det er sant så sier det mye om hvor dust og ufølsom han er. 

På denne linken kan man forresten se jada sin reaksjon på det chris rock sa  og lenger ned i linken er det video av det han sa om henne i 2016 https://briefly.co.za/world/us/123832-old-video-chris-rock-shading-will-smiths-wife-jada-2016-oscars-resurfaces-after-slap-incident/

Endret av Blåklokkedag
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest June1996
1 hour ago, padawan said:

Som liten ble Will vitne til at faren slo moren til blods. Etter det har han gjort det han kan for å beskytte og stå opp for kone og døtre.

Samtidig har Wills eldste sønn klaget over at Will droppet å tilbringe tid med han da han fikk seg ny kone(Jada) og barn med henne. Slik jeg har forstått det så er Will og eldstesønnen nå på godfot. men det var først etter eldstesønnen var voksen. 

Will er nok mer tredimensjonal enn det perfekte imaget han har prøvd å skape. Han er et menneske som alle andre. 

Endret av June1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest June1996
18 minutter siden, Blåklokkedag said:

Chris rock har også disset Will Smith gjennom karrieren og det er jo det will sier i oscartalen sin også at i alle år har han måttet tåle å bli trakassert av folk i bransjen. Et sted renner dråpen over..

Det er blant annet derfor "unnskyldningen" til Will føles så hul og narsissistisk. Han gjorde seg selv til offer når det var han som var den som slo. 

Endret av June1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A4. skrev (6 timer siden):

Ser ikke at denne er delt av, men her gjør han selv narr av en skallet mann. Han kan ikke vite hva slags følelser mannen har rundt det... Eller om han har en sykdom. Han er ikke det spor bedre selv.

Nå er den videoen... hvor mange år gammel? Jeg har aldri forstått poenget i å dra opp eldgamle videoer for å prøve å få fram et poeng. Er du den samme i dag som du var for 10, 20, 30 år siden? Jeg vet i hvert fall at jeg selv helt sikkert har sagt og gjort ting tidligere som jeg nå er imot. 

Han er ikke bedre fordi han valgte å ty til vold. Det kunne du sagt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nostradamus skrev (44 minutter siden):

Mange - det er tross alt en av de mest omtalte hendelsene i verden akkurat nå. Du kommenterer jo selv på det, så... 😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

June1996 skrev (48 minutter siden):

Det er blant annet derfor "unnskyldningen" til Will føles så hul og narsissistisk. Han gjorde seg selv til offer når det var han som var den som slo. 

Nei det syns jeg ikke. Det var en forklaring men ikke en forsvaring, på at dråpen rant over. 

Det er ikke bra å bruke begreper som narsissistisk på alt mulig. Samme med de som sier psykopat osv. Dette er alvorlige psykiatriske diagnoser og en enkelthendelse kan heller ikke indikere om personen har enkelte trekk knyttet til diagnosen 

Uavhengig av denne hendelsen: I psykiatrien er det noe som heter reactive abuse og det er når offeret av mishandling over lang tid til slutt reagerer og tar igjen. Det at noen tar igjen betyr ikke at de ikke er det opprinnelige offeret. Jeg mener ikke at dette skal gjelde Will Smith fordi jeg kjenner ikke historikken hans godt nok men bare nevner det fordi med kommentaren din ser du ut til å mene at den som tar igjen ikke kan være det reelle offeret i en situasjon. 

Endret av Blåklokkedag
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Isambard skrev (På 28.3.2022 den 8.38):

Vitsen komikeren dro var drøy, men ikke verre enn hva menn må tåle. Jeg tipper kona til Smith tålte det helt fint. I alle fall er det opp til henne å reagere.

Hun trenger ikke en voldelig mann til å forsvare seg.

Var ikke drøy i det hele tatt. Han gjorde ikke narr av tilstanden hennes, men frisyren. Sammligningen med GI Jane er jo nærmest et kompliment. Finnes ikke stygt eller slemt i det hele tatt. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest June1996
15 minutter siden, Blåklokkedag said:

Nei det syns jeg ikke. Det var en forklaring men ikke en forsvaring, på at dråpen rant over. 

Det er ikke bra å bruke begreper som narsissistisk på alt mulig. Samme med de som sier psykopat osv. Dette er alvorlige psykiatriske diagnoser og en enkelthendelse kan heller ikke indikere om personen har enkelte trekk knyttet til diagnosen 

Uavhengig av denne hendelsen: I psykiatrien er det noe som heter reactive abuse og det er når offeret av mishandling over lang tid til slutt reagerer og tar igjen. Det at noen tar igjen betyr ikke at de ikke er det opprinnelige offeret. Jeg mener ikke at dette skal gjelde Will Smith fordi jeg kjenner ikke historikken hans godt nok men bare nevner det fordi med kommentaren din ser du ut til å mene at den som tar igjen ikke kan være det reelle offeret i en situasjon. 

Jeg skrev narsissistisk oppførsel. Det er ikke å stille en diagnose. Og narsissist var et ord for en bestemt oppførsel lenge før det ble brukt som en diagnose.

Will Smith er blant verdens mest priviligerte personer. At han skal gjøre seg til offer rett etter å ha klappet til en mann pga en vits er narsissistisk. Han prøvde ikke bare å fremstille seg som offer, men som en som kun er opptatt av å beskytte familien. Han prøvde å lage et heltebilde av seg rett etter han klappet til en pga en vits. 

Endret av June1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

June1996 skrev (4 minutter siden):

Jeg skrev narsissistisk oppførsel. Det er ikke å stille en diagnose. Og narsissist var et ord for en bestemt oppførsel lenge før det ble brukt som en diagnose.

Will Smith er blant verdens mest priviligerte personer. At han skal gjøre seg til offer rett etter å ha klappet til en mann pga en vits er narsissistisk. Han prøvde ikke bare å fremstille seg som offer, men som en som kun er opptatt av å beskytte familien. Han prøvde å lage et heltebilde av seg rett etter han klappet til en pga en vits. 

Det er ikke noe som heter det. Narsissisme er en personlighetsforstyrrelse men noen kan ha narsissistiske trekk uten å være personlighetsforstyrret og oppfylle diagnosen. Som sagt hvorvidt noen har narsissistiske trekk kan man ikke konkludere med fra en enkelthendelse. Du misbruker betegnelsen 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
elskermenn skrev (11 minutter siden):

Han gjorde ikke narr av tilstanden hennes, men frisyren.

.......og frisyren skyldes tilstanden hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...