Gå til innhold

Will Smith slår komiker Chris Rock i ansiktet under Oscar utdelingen...

Callisto83

Anbefalte innlegg

Gjest Nimbus2000
Fløff skrev (4 minutter siden):

Så tiltalen var vold mot kvinner? Og voldtekt? Eller begge deler?

Dømt for seksuell handling og vold, litt usikker på hva forskjellen på det og voldtekt er men. 
Var faktisk ikke klar over det. 

Jeg sliter med å kopiere på mobiltelefonen så har kun lenken til hele Wikipedia-artikken. Men om du klikker på lenken og så leser under Legal issues så kan du lese om hva han er tiltalt og dømt for.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tupac_Shakur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Chaya said:

Sykdommen kan utvikle seg til å bli alopecia universalis, da mister hun absolutt alt hår. Vil ikke si at det er så mye bedre å kun ha flekker med hår! Skjønner godt at hun har barbert bort alt i stedet for å ha store flekker uten hår på. Stakkars menneske. Det sies jo også at psykiske påkjenninger kan utløse denne lidelsen. Noen er heldige og kan få håret tilbake, men de kan også risikere å miste det igjen, eller at sykdommen forverrer seg, slik at alt hår blir borte resten av levetiden deres.

Hvis en tenker over hva dette betyr for en kvinne (og omgivelsene hennes), er det ikke vanskelig å skjønne at følelsene kommer i sving når man opplever latterliggjøring foran et stort publikum.

Alopecia areata utvikler seg til alopecia universalis i rundt 1-2% av tilfellene. Hun har heller ikke store flekker uten hår, og det er ingen sammenheng mellom alopecia universalis og stress.

Jeg vet veldig godt hvordan dette føles. Jeg fikk selv et heftig tilfelle av telogen effluvium etter alvorlig sykdom og død i nær familie. Det er selvfølgelig vanskelig, men det unnskylder aldri vold.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinkishLampshade skrev (1 minutt siden):

Alopecia areata utvikler seg til alopecia universalis i rundt 1-2% av tilfellene. Hun har heller ikke store flekker uten hår, og det er ingen sammenheng mellom alopecia universalis og stress.

Jeg vet veldig godt hvordan dette føles. Jeg fikk selv et heftig tilfelle av telogen effluvium etter alvorlig sykdom og død i nær familie. Det er selvfølgelig vanskelig, men det unnskylder aldri vold.

Det handler nok også om at det ikke er første gang hans gjør dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (6 minutter siden):

Så tiltalen var vold mot kvinner? Og voldtekt? Eller begge deler?

Dømt for seksuell handling og vold, litt usikker på hva forskjellen på det og voldtekt er men. 
Var faktisk ikke klar over det. 

Han satt i fengsel for seksuelt overgrep mot en fan og sonet 9 måneder. De hadde først hatt samtykket sex en gang men han ble dømt for overgrep med makt andre gangen de hadde sex. Senere satt han 120 dager for andre ting 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (1 time siden):

Problemet er at han ikke har ryggrad på egne veiene men på hennes. Når hun ydmyker ham offentlig så tar han det uten en sur mine, mens når noen kommer med et stikk mot henne så går han berserk. Med andre ord han er en underdanig dørmatte for henne, men vil forsvare hennes ære til døden ovenfor andre. Det sier noe om deres forhold til hverandre, og ikke noe som lover godt for ham. 

Så sant, så sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåklokkedag skrev (Akkurat nå):

Han satt i fengsel for seksuelt overgrep mot en fan og sonet 9 måneder. De hadde først hatt samtykket sex en gang men han ble dømt for overgrep med makt andre gangen de hadde sex. Senere satt han 120 dager for andre ting 

Åomaigadd…..

Litt av en fyr hun støtter 🤷‍♀️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Thaila said:

Det handler nok også om at det ikke er første gang hans gjør dette.

Da tar man en samtale privat. Man slår ikke andre mennesker som en kranglete unge.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thaila skrev (1 time siden):

Tja, eller at han er en tøffelhelt, egentlig da. Det er jo det han framstår som, også nå.

Helt klart. Uansett hvordan man snur eller vender på det, kommer han ikke helskinnet ut av den situasjonen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinkishLampshade skrev (Akkurat nå):

Da tar man en samtale privat. Man slår ikke andre mennesker som en kranglete unge.

Selvfølgelig, jeg forsvarer det ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (Akkurat nå):

Åomaigadd…..

Litt av en fyr hun støtter 🤷‍♀️

Hun gjør ikke det. Overså du helt posten min hvor jeg skriver at Jada og han hadde et vennskap i tenårene og vokste opp sammen. Når de ble voksne avsluttet hun vennskapet og de var ikke engang på talefot lenger når han døde. Link vedlagt i tidligere post. 

Uansett hennes vennskap i tenårene med tupac er da ikke relevant for tråden i det hele tatt og vi alle har hatt venner og bekjente på skolen som vi ikke nødvendigvis støtter senere handlinger til. En jeg hang med på skolen ble nestleder i en nazi gruppe, han hadde ikke snev av disse holdningene når vi var unge. Virker som enkelte her i tråden er veldig opptatt av å shama Jada/kvinner og legge ansvar på henne/kvinner for menns holdninger når det egentlig skal være helt motsatt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinkishLampshade skrev (6 minutter siden):

Hun har i hvert fall barbert seg, og det sier vel noe om utstrekningen/graden av sykdommen. Bare det å ha hårløse flekker kan være svært skjemmende. 

Jeg har i hvert fall stor sympati for problemene hennes, og forstår følelsene som kom i sving når Chris Rock oppførte seg så usmakelig og stygt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chaya skrev (33 minutter siden):

Sykdommen kan utvikle seg til å bli alopecia universalis, da mister hun absolutt alt hår. Vil ikke si at det er så mye bedre å kun ha flekker med hår! Skjønner godt at hun har barbert bort alt i stedet for å ha store flekker uten hår på. Stakkars menneske. Det sies jo også at psykiske påkjenninger kan utløse denne lidelsen. Noen er heldige og kan få håret tilbake, men de kan også risikere å miste det igjen, eller at sykdommen forverrer seg, slik at alt hår blir borte resten av levetiden deres.

Hvis en tenker over hva dette betyr for en kvinne (og omgivelsene hennes), er det ikke vanskelig å skjønne at følelsene kommer i sving når man opplever latterliggjøring foran et stort publikum.

Stakkars menneske er vel å ta i en del. Rik som få, og ydmyket ektemannen på TV foran millioner.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PinkishLampshade skrev (45 minutter siden):

Nå har hun faktisk ikke alopecia universalis. Man ser tydelig at hun har hår. Hun har valgt å barbere alt av fordi hun lider av flekkvis hårtap. Denne sykdommen ødelegger sjeldent hårsekkene, så hårene kan gro ut igjen når sykdommen ikke er aktiv.

Tragisk hele saken. Will Smith oppførte seg som en primitiv gærning. Den talen hans var helt katastrofal.

Mange med alopecia tatoverer prikker i hodebunnen for at det skal se jevnere ut, både de som barberer og de som beholder håret som er igjen. Hun kan godt ha mange bare flekker selv om det ikke ser sånn ut her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som må ty til fysisk vold, det er bare så trist. Og jeg som egentlig likte Will Smith ganske godt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hekla0 skrev (3 timer siden):

Du har tilstanden selv?

Jeg har slitt med traction alopecia. Ikke at det er relevant i det hele tatt, så jeg skjønner ikke hvorfor du spør?? Det er ikke et handicap uansett. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Blåklokkedag skrev (7 minutter siden):

Hun gjør ikke det. Overså du helt posten min hvor jeg skriver at Jada og han hadde et vennskap i tenårene og vokste opp sammen. Når de ble voksne avsluttet hun vennskapet og de var ikke engang på talefot lenger når han døde. Link vedlagt i tidligere post. 

Står på Wikipedia at Jadas vennskap var blant tingene 2Pac satt mest pris da han satt på fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaptein Klein skrev (3 minutter siden):

Stakkars menneske er vel å ta i en del. Rik som få, og ydmyket ektemannen på TV foran millioner.

Jeg følger egentlig lite med på kjendiser og deres liv, men uttaler meg om episoden som tråden handler om. Forstår at det har skjedd litt forskjellig gjennom det lange ekteskapet deres, men det ser ut til at de har valgt å holde sammen likevel. At man er rik betyr ikke at livet er enkelt, og de kan bli syke som alle andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...