Gå til innhold

Boligstyling - hva betalte du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en bolig jeg skal selge (i Agder) og vurderer å leie inn boligstyling. Tenker delstyling på 3 soverom siden sengene kan stå der litt, men i stua ønsker jeg sofa, spisestoler og pynt. Uteområdet må nok også få et lite løft. 

Noen som har fått stylet hele boligen og hva betalte du? 

Anonymkode: 4ef14...da2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke gjort det og ikke sjekket priser, men vi fikk en gratis prisvurdering og da nevnte de at stylingpakken kostet 20.000.. 

Anonymkode: 2f1b8...cba

Skrevet

Hadde en interiørkonsulent, men gjorde jobben selv. Kostet rundt 3000. Disse interiørfolka har jo gjerne en del spenstige ideer, så om jeg skulle outsourcet hele jobben tør jeg ikke tenke på hva det ville kostet.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i salgsprosess nå, har en 4roms i Oslo. Vi betaler 24 000 for full styling av leilighet med veranda. De kommer med alt av møbler, lamper, pynt, blomster, sengetøy og puter++ Vi hadde planer om å male alle rom så de har kommet med forslag til farger.  Ikke farger jeg ville valgt selv, men det passer fint sammen.

I Oslo er det så vanlig med styling nå at annonsen skiller seg negativt ut hvis du ikke har det. Og så er det veldig deilig å slippe å styre med dette selv, ingen av oss har noen interesse for interiør.

Anonymkode: 2f689...bdd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vi er i salgsprosess nå, har en 4roms i Oslo. Vi betaler 24 000 for full styling av leilighet med veranda. De kommer med alt av møbler, lamper, pynt, blomster, sengetøy og puter++ Vi hadde planer om å male alle rom så de har kommet med forslag til farger.  Ikke farger jeg ville valgt selv, men det passer fint sammen.

I Oslo er det så vanlig med styling nå at annonsen skiller seg negativt ut hvis du ikke har det. Og så er det veldig deilig å slippe å styre med dette selv, ingen av oss har noen interesse for interiør.

Solgte nettopp en to roms til 350.000 over takst i Oslo utenfor ring 3 uten noe styling eller interiørveiledning.

Anonymkode: f05eb...c3a

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Styling får du til fint selv. Se TV-serier med eiendomsmeglere og se hvordan de gjør det. 

Anonymkode: 1b67a...b05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste har det jo pent hjemme, så med endel rydding og vask og fjerning av personlige ting, så er det mer enn nok pent for visning. 

Anonymkode: 92fc4...cde

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De som har full styling med «alt», hvor gjør de av alle egne møbler og eget inventar? Leie av lagerplass?

Anonymkode: c15be...e13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De som har full styling med «alt», hvor gjør de av alle egne møbler og eget inventar? Leie av lagerplass?

Det har jeg også lurt på..

Anonymkode: 2f1b8...cba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg plasserte tingene i boden. Og noe av møblene mine brukte stylisten og da fikk jeg lavere pris. 

Anonymkode: ddd22...ba4

AnonymBruker
Skrevet

Boligstyling er en uting skapt av meglere. Meglere får provisjon av stylisten og forteller selger at boligen blir solgt for myyye mer med styling. Det 
Boliger selger jo seg selv?! Har ingen tro på at det er verdt prisen eller jobben det tar å flytte ut egne ting. 
De fleste hus og leiligheter er jo prikk lik stylet.

Anonymkode: c9075...924

• Liker 5
Gjest Lunaris
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Boligstyling er en uting skapt av meglere. Meglere får provisjon av stylisten og forteller selger at boligen blir solgt for myyye mer med styling. Det 
Boliger selger jo seg selv?! Har ingen tro på at det er verdt prisen eller jobben det tar å flytte ut egne ting. 

Sant. 

Se serien på Netflix, Familiebedriften.

Proffe eiendomsmeglere som selger alt fra helt vanlige til high end og ultralux-boliger. Ingen styling eller omgjøring overhodet og de selger som bare det. Ingen styling, de viser hjemmets personlighet.

Mens her gjør «boligstylistene» stort sett det samme: Söderhamn-sofa, to-tre svære palmeplanter, glass/metallmøbler fra ikea, tulip spisebord, et par design spisetuestoler, gardiner fra tak til gulv, et par moderne pyntegjenstander her, en vase med strå der. Ja, og Linn Wold-bilde på veggen, eller den teite med Kate Moss pluss et tilbakelent stort speil mot veggen. Voila. Dette får alle til om de vil «style» boligen sin for salg. 

Endret av Lunaris
AnonymBruker
Skrevet
Lunaris skrev (19 minutter siden):

Sant. 

Se serien på Netflix, Familiebedriften.

Proffe eiendomsmeglere som selger alt fra helt vanlige til high end og ultralux-boliger. Ingen styling eller omgjøring overhodet og de selger som bare det. Ingen styling, de viser hjemmets personlighet.

Mens her gjør «boligstylistene» stort sett det samme: Söderhamn-sofa, to-tre svære palmeplanter, glass/metallmøbler fra ikea, tulip spisebord, et par design spisetuestoler, gardiner fra tak til gulv, et par moderne pyntegjenstander her, en vase med strå der. Ja, og Linn Wold-bilde på veggen, eller den teite med Kate Moss pluss et tilbakelent stort speil mot veggen. Voila. Dette får alle til om de vil «style» boligen sin for salg. 

Denne var så bra og på kornet at jeg lo 😂 Men du har helt rett! Jeg har lenge lurt på hva de sofaene og spisebordet heter. Og denne lista di skal jeg notere og prøve meg på hjemme 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg plasserte tingene i boden. Og noe av møblene mine brukte stylisten og da fikk jeg lavere pris. 

Anonymkode: ddd22...ba4

Men det kan bli vanskelig å stue sofa og spisestue m.m. inn i en stakkars bod av gjennomsnittlig størrelse.

Leie av såpass stor lagerplass koster jo noe det også, i tillegg til transport av egne møbler til et lager.

Lunaris skrev (31 minutter siden):

Og for flere titalls tusen kan man jo nesten kjøpe alle disse tingene selv (og selge dem igjen), fremfor å betale leie for dem i en uke eller to.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Solgte nettopp en to roms til 350.000 over takst i Oslo utenfor ring 3 uten noe styling eller interiørveiledning.

Anonymkode: f05eb...c3a

Så bra, jeg er en av de som irriterer meg over stylede hjem. Det ødelegger sjarmen og gir inntrykk av å dekke over noe.

Anonymkode: 59e1b...2a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Boligstyling kan nok ha noe å si for prisen, kontra at det ser helt jævlig ut liksom, men enig i at alle gjør det samme.

Det var stylister i naboleiligheten her da den ble solgt så da fulgte jeg litt ekstra med, og de hadde nøyaktig de samme tingene som jeg ser i alle andre annonser. Kjedelig og ikke spesielt bra. Og ikke spesielt dyre ting engang. Kunne sikkert kjøpt det for samme pris som det kostet å leie.

Nå har jeg noe interesse for interiør og har alltid stylet selv og hjulpet venner med det, men jeg mener at omtrent enhver idiot kan style selv bare ved å se på boligannonser og kopiere. 

Anonymkode: 95df5...640

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at har man litt fargesans og rydder vekk alt unødig og strengt personlige ting som foto av familien og slikt, samt rensker for alt mulig dill av pyntegjenstander osv, så kan man fint "style" leiligheten sin eller boligen selv. Så sant man ikke har helt ræva sofa som har sett sine beste dager for typ 15 år siden da. 

Det viktigste er at det ser rent og ryddig ut og at alt unødvendig er rensket vekk. Noen friske blomster og fargerik frukt er fint og frisker opp, samt noen fargematchende puter i sofaen og pledd.

Anonymkode: 71cc2...55a

• Liker 3
Gjest Lunaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne var så bra og på kornet at jeg lo 😂 Men du har helt rett! Jeg har lenge lurt på hva de sofaene og spisebordet heter. Og denne lista di skal jeg notere og prøve meg på hjemme 😊

Sant! Enkelt og greit! 😊

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Helt uenig, kjenner ingen som har gjort dette og jeg scroller MYE Finn-annonser i Oslo. De beste boligannonsene er de hvor ikke alt er prellet vekk og man ser et hjem med sjel. Jeg vil kjøpe meg et hjem, ikke et skall av en bolig.

Anonymkode: 4031e...10e

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Helt uenig, kjenner ingen som har gjort dette og jeg scroller MYE Finn-annonser i Oslo. De beste boligannonsene er de hvor ikke alt er prellet vekk og man ser et hjem med sjel. Jeg vil kjøpe meg et hjem, ikke et skall av en bolig.

Anonymkode: 4031e...10e

Helt uenig! Bolig styling gir kjøperene akkurat det de forventer. Teit ja, men det lønner seg absolutt. 

Anonymkode: 37e02...817

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...