Gå til innhold

Liker/elsker du jobben din, eller jobber du kun fordi du må?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er litt nysgjerrig på hvor mange som faktisk liker jobben sin. Som aldri gruer seg, som blir utfordret på en god måte, og har så fine dager på jobb at de kan se for seg å bli i det yrket frem til pensjonsalder. 

Hva jobber dere i så fall med? 😊

Dere som ikke har det: hva jobber dere med, og hva annet kan dere tenke dere? 

Jeg liker ikke fagfeltet mitt, og jeg trives heller ikke med helseansvaret (ny jobb for ett år siden, og jeg er ganske oppgitt…). Er for kjedelig og lite kreativt for meg. 

Anonymkode: ee81e...77a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg elsker ikke jobben jeg har nå og må jobbe med trivselen og motivasjonen stadig vekk. Mestrer arbeidsoppgavene helt greit og har fått bratt læringskurve og ansvar, men jobben er ofte kjedelig og utenfor mitt interessefelt. Likevel så liker jeg tanken på at den jobben gjør meg mer attraktiv til neste jobb. Jeg blir nok ikke lenge i denne jobben før det blir et bytte snart.  

Jobber som regnskapsfører nå, men drømmen og planen er å jobbe med investering innen finans på sikt. 

Anonymkode: f4993...5c4

• Liker 1
Skrevet

Jobber som fritidskontakt. Jeg er veldig glad i ungdom, med behov. Trives godt :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg elsker jobben min og gleder meg til å dra på jobb etter noen dager fri. 

Jobber som helsefagarbeider i hjemmesykepleien, hovedsakelig natt.

Godt samhold på arbeidsplassen. Liker at det er litt uforutsigbart, vet aldri hva natten bringer. Og så kjekt å få bli kjent med så mange mennesker.

Anonymkode: a88f5...f51

Skrevet

Jeg jobber for å få penger. Viss jeg hadde fått tilbud om samme lønn og sluppet å stille på jobb, så hadde jeg valgt det. Jeg liker stort sett jobben min ganske godt, men liker enda bedre å ha fri. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er litt nysgjerrig på hvor mange som faktisk liker jobben sin. Som aldri gruer seg, som blir utfordret på en god måte, og har så fine dager på jobb at de kan se for seg å bli i det yrket frem til pensjonsalder. 

Hva jobber dere i så fall med? 😊

Dere som ikke har det: hva jobber dere med, og hva annet kan dere tenke dere? 

Jeg liker ikke fagfeltet mitt, og jeg trives heller ikke med helseansvaret (ny jobb for ett år siden, og jeg er ganske oppgitt…). Er for kjedelig og lite kreativt for meg. 

Anonymkode: ee81e...77a

Jeg jobber i bank og jeg hater det. Menneskene, verdiene, klærne, maten, møtene, stemningen, kontorene, lufta, kynismen, lønningene, strukturen, ledelsen, narsisistene, psykopatene, statusjagerne, spisse albuer, hersketeknikker,  presentasjoner, deadliner, insomnia, angst, overtenke, fulle innbokser, sure kollegaer, depresjonene, frustrasjonen, teambuildingturer, konfliktene, medarbeidersamtaler. Jeg bare spyr av det! min lidenskap er musikk, og en f**ckings dag, så skal jeg si opp<3

Anonymkode: 4acb4...3ee

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som jurist, elsker jobben min :) Spennende oppgaver og godt arbeidsmiljø. Eneste negative er lønna, men kan ikke få alt her i verden. 

Anonymkode: f819b...c92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker jobben min godt. Noen dager er så klart treigere enn andre, men i det store og det hele trives jeg veldig godt. 

Jeg jobber med HMS i en mellomstor industribedrift. Synes det er givende, variert og utfordrende. Ser for meg å bli en god stund. Det kommer litt an på hvordan miljøet blir etter at de gode gamle kollegaene går av med pensjon, det er mye på grunn av dem at jeg trives så godt. 

Anonymkode: 22554...f7e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker yrket mitt, jeg er utvikler og liker å drive med dette på fritiden. Men det betyr altså at om jeg ikke fikk betalt ville jeg fortsatt drevet med det på fritiden men ville ikke jobbet for arbeidsgiver, kun egne prosjekter. 

Anonymkode: 7a9ba...888

• Liker 1
Skrevet

Trives godt i yrket mitt, jobber med IT. Lønna er grei, kollegene kommer jeg godt overens med og vi har generelt rolig/chill stemning. Selv i "oh shit" øyeblikk, tar vi det rolig. Arbeidet kan variere fra helt nye ting, til noe mer rutinemessig arbeid, men som oftest er det interessant.

Hadde jeg hatt valget hvor jeg ikke trengte å jobbe (hvor alt annet var dekket), så hadde jeg helt klart valgt å ikke jobbe. Har nok av ting jeg kunne fylt dagen med ellers, forutenom jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber innen IT, helt grei jobb og gode kollegaer, men ville ikke gått på jobb om jeg ikke trengte pengene.

Anonymkode: 1b0c3...94f

AnonymBruker
Skrevet

Elsker jobben min. Har gode kolleger. Jobben min gir meg mening i hverdagen. Hadde jobbet selv om jeg fikk betalt like mye for å gå hjemme. Gruer meg til helg og gleder meg til mandag.

Jobber som lærer på ungdomsskole

Anonymkode: 9aaaa...817

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber fordi jeg må. 

Anonymkode: 5b643...b6d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker jobben min veldig godt. Og ville gjort det samme om jeg ikke trengte pengene. Har hatt stillingen i 15 år (gått gradene, så oppgavene har endret seg mye), og ser for meg å gjøre dette frem til pensjonsalder. 

Liker det faglige, liker utfordringene, liker variasjonen i dagene, liker det sosiale. Selv om jeg er sosial, og har hobbyer og interesser, samt treningen, så ville jeg nok savnet en viktig del av livet mitt om jeg ikke hadde jobben. 

Jeg kan grue meg en og annen gang, men da er det gjerne fordi det er en veldig krevende dag som ligger foran meg, utfordrende personlighetstyper, faglige problemstillinger, større presentasjoner. Men dette er også tingene jeg vokser mye på, som gir meg en mestringsfølelse når det er gjennomført. Uten disse utfordringene ville nok livet føltes mye flatere. 

Anonymkode: 894ff...660

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som jordmor. Elsket det i starten men jeg har nok blitt litt vel distansert med tiden. Fryktelig rutinepreget jobb selv om den er unik og fin også.

Anonymkode: 034e9...a39

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistrives veldig med jobben jeg har. Gode kollegaer og grei sjef, men selve jobben og oppgavene er jævlig for meg. Samtidig er jeg utrolig takknemlig for å ha en jobb, og prøver å gjøre det beste jeg kan ut av situasjonen. Men hadde jeg fått samme lønna for å gå hjemme så hadde jeg gjort det uten å blunke. Siden jeg pr nå ikke har noen utdanning, ikke fullført videregående en gang, så er det ikke bare å skifte jobb heller. Men er i gang med å endre på det, og ved siden av jobb så tar jeg utdanning nå.

Har brukt mye tid på å finne ut hva jeg vil, men jeg tror helhjertet på at når jeg er ferdig utdannet, og forhåpentligvis har landet jobben jeg vil ha, så blir jeg i den jobben til jeg pensjonerer meg. 
K32

Anonymkode: bc496...d13

AnonymBruker
Skrevet

Jeg MÅ ikke jobbe, strengt tatt tjener mannen min nok til at vi ville klart oss selv om jeg ikke hadde hatt inntekt. Jeg jobber likevel 100% fordi jeg liker å jobbe, og fordi jeg fort blir sprø av å bare gå hjemme. Da begynner jeg på masse prosjekter, og mannen min blir stressa av det. 🤣 Jeg egner meg ikke til å gå hjemme. Jeg liker jobben min, og den er viktig for meg, men jeg elsker den ikke. Jobber som førsteamanuensis. Ønsker å bli værende i jobben (vel, fortrinnsvis med opprykk til professor etterhvert selvsagt) til pensjonsalder. Men jeg har ikke noe ønske om å jobbe veldig lenge, jeg kunne tenke meg å gå av med pensjon mens jeg fremdeles har helse til å nyte fritiden! Reise og slikt. 

Anonymkode: 96f99...60b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg MÅ ikke jobbe, strengt tatt tjener mannen min nok til at vi ville klart oss selv om jeg ikke hadde hatt inntekt. Jeg jobber likevel 100% fordi jeg liker å jobbe, og fordi jeg fort blir sprø av å bare gå hjemme. Da begynner jeg på masse prosjekter, og mannen min blir stressa av det. 🤣 Jeg egner meg ikke til å gå hjemme. Jeg liker jobben min, og den er viktig for meg, men jeg elsker den ikke. Jobber som førsteamanuensis. Ønsker å bli værende i jobben (vel, fortrinnsvis med opprykk til professor etterhvert selvsagt) til pensjonsalder. Men jeg har ikke noe ønske om å jobbe veldig lenge, jeg kunne tenke meg å gå av med pensjon mens jeg fremdeles har helse til å nyte fritiden! Reise og slikt. 

Anonymkode: 96f99...60b

Dette var som å lese om jeg selv. Og jeg har faktisk prøvd det ut i praksis. Da han har en karriere som gjør at jeg har fulgt han som "hjemmeværende" to ganger, på 3-6mnd. En gang permisjon fra jobben. En gang mens jeg jobbet med det samme fra utlandet - men da uten de vanlige møtene og utfordringene. 

Jeg blir så vanvittig rastløs, kommer på prosjekt etter prosjekt, vil farte hit og dit, lager avanserte retter, snakker høl-i-huet på han når han kommer hjem. 

Vi er enige om at jeg aldri igjen skal være hjemmeværende, for å bevare forholdet 😂

Anonymkode: 894ff...660

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke jobben min. Håper at jeg finner noe bedre når jeg er ferdig utdannet og får jobbe innen det feltet jeg interesserer meg for. 

Anonymkode: d24c8...1a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker jobben min og gruer meg ikke til å gå på jobb. Men jeg jobber likevel fordi jeg må og hadde ikke jobbet slik jeg gjør nå hvis jeg hadde økonomiske midler til å la være.

Anonymkode: 310f8...794

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...