AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Hel, Vi planlegger å prøve å bli gravid i løpet av året 2022. Jeg går for tiden på p-piller, men vi ønsker å begynne prøvingen rundt juni måned. Det jeg lurer på da er, når bør jeg slutte på p-pillene? og når bør jeg begynne å ta jod og folat? Har lest man bør begynne å ta jod og folat en måned før man begynner å prøve og 3 måneder ut i svangerskapet. Anonymkode: 41125...c25
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Hvis dere skal begynne prøvingen allerede i juni ville jeg ha sluttet nå. Det kan ta litt tid for kroppen å venne seg til å komme tilbake i en normal syklus og det kan ta tid før første menstruasjon kommer. Noen får gjerne den første menstruasjonen tidlig, men at det gjerne kan ta litt tid før neste kommer igjen. Anonymkode: 52166...ef2
Maewest Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 Jeg hadde sluttet nå. Sist jeg sluttet på p piller så tok det ett år før kroppen var tilbake i regelmessig syklus. Jeg og samboeren har blitt enige selv om å droppe p pillene snart selv om vi ikke har noe hastverk med å bli gravide, nettopp fordi vi vet det kan ta lang tid før den sitter
Amatariel Skrevet 30. mars 2022 #4 Skrevet 30. mars 2022 Jeg ville sluttet på hormonprevensjon ett år før prøvestart. Altså - slutt nå! Hopp av i svingen om det ikke er superviktig å bli gravid litt før tiden, eller bruk kondom om det er viktig. Mange angrer på at de ikke kuttet p-pillene tidligere. Folat kan du starte å ta med det samme prøvingen er i gang, og det tar man hele svangerskapet Lykke til!
Gjest Bullabu Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 23.54): Hel, Vi planlegger å prøve å bli gravid i løpet av året 2022. Jeg går for tiden på p-piller, men vi ønsker å begynne prøvingen rundt juni måned. Det jeg lurer på da er, når bør jeg slutte på p-pillene? og når bør jeg begynne å ta jod og folat? Har lest man bør begynne å ta jod og folat en måned før man begynner å prøve og 3 måneder ut i svangerskapet. Anonymkode: 41125...c25 Etter 1 uke uten p piller ble jeg gravid...kroppen blir visst hyperfruktbar om du har fått på p piller en stund...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå