Gå til innhold

Går jo pokker ikke ned!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uke etter uke ser jeg det samme tallet på vekta, oj 1 kg ned, oj der var det 1 kg opp. Hvor lite må jeg faktisk spise? Mp jeg vannfaste? Faster allerede 16/8. Spiser knekkebrød med magerost, liten porsjon middag, liten frukt til mellom, evnt salater til lunsj. Fører ALT i lifesum. Jogger 3 ganger pr uke. 

Hvordan få dette igang??

Anonymkode: c7ce1...ccd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du ljuger om matinntaket. Du må veie maten, ikke ta ca beregninger. Du må også spise nok, det nytter ikke leve på 1000kcal dietter. 

Anonymkode: 53628...0f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du ljuger om matinntaket. Du må veie maten, ikke ta ca beregninger. Du må også spise nok, det nytter ikke leve på 1000kcal dietter. 

Juger? Altså feks et hardkokt egg på lifesum er altså jug? En hel avocado? 

Jeg ligger på 1400 kcal pr dag. 

Skrevet

Du kan ikke spise akkurat det samme hver dag. Du må variere inntaket for hver dag samt å spise riktig fett som er viktig for forbrenningen. Så må du ligge i cal-underskudd hvis du tenker vektreduksjon.

Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye veier du, hvor høy er du? legger du til alt av ketchup,dressinger,krutonger,krydder? (litt salt og pepper trenger du ikke, men om du skal lage taco etc så blir det litt) og olje er viktig å legge til. 

litt her og litt der utgjør mange kalorier over en dag  og over en uke kan det bli en del.

Er 180cm, 72kg mann. går ned ca 0,7kg i uka på 1800 cal. veier alt, utenom olje, bruker kun spray & nonstick panne, så utrolig lite. 

Et hardkokt egg kan være alt fra 50-80cal da. Størrelsen har noe å si. du må bruke vekt om du skal vite hvor mye du spiser. 

hvor ofte veier du deg? vekt går opp og ned hele tiden pga vann vekt. det beste er å veie seg om morgenen etter toalett besøk.  Hver dag, også tar du gjennomsnittet i uka som "snitt" vekt. Så sammenligner du det uke til uke. da får du en bedre oppsummering av hvor mye du faktisk går ned. 

Endret av Epplekiwi
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Veier du avokadoen da? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Uke etter uke ser jeg det samme tallet på vekta, oj 1 kg ned, oj der var det 1 kg opp. Hvor lite må jeg faktisk spise? Mp jeg vannfaste? Faster allerede 16/8. Spiser knekkebrød med magerost, liten porsjon middag, liten frukt til mellom, evnt salater til lunsj. Fører ALT i lifesum. Jogger 3 ganger pr uke. 

Hvordan få dette igang??

Dette høres kanskje rart ut, men du kan prøve å spise mer. Når man går veldig lavt på kalorier kan kroppen bremse ned forbrenningen. Øk på med mer proteiner, og prøv styrketrening. Mer muskler = høyere forbrenning. Du kan også prøve HIIT cardio som gir fettforbrenning også dagen etter, vs lavintensitets jogging. Ligger noen bra sessions på YouTube om du googler, så kan du følge dem så du forstår prinsippet. Jeg drikker også 4,5l vann per dag, og det gjør en enorm forskjell. Økt vanninntak speeder opp fettforbrenningen og det er kanskje det beste verktøyet jeg har i kassa. Søk opp water lipolysis om du vil lese mer. Det er litt uvant å drikke så mye vann i starten men du blir vant til det. Pass på å få i deg nok kalium også når du drikker så mye.  Jeg prøver også å ligge på rundt 50g-70 carbs per dag og resten fra fett og proteiner. Dette funker bra for meg, kan ikke garantere at d funker for andre. 

Anonymkode: 99c4e...181

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvordan få dette igang??

Inkl mye mer grønnsaker. Litt økologisk kjøtt. Proteiner til hvert måltid. Mest mulig rene råvarer. 

Sover du godt? Stresser du mye? 

Hva med styrketrening? Det er viktig også når du løper. 

Anonymkode: 070e2...8f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Også må du få i deg noe fett. Samt vite at du får i deg nok næring for å støtte alle funksjonene, cellene og hormonene i kroppen. Du spiser veldig lite og muligens ensformig. Det er noe ved kostholdet/livsstilen din som gjør at du ikke går ned. 

Anonymkode: 070e2...8f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (44 minutter siden):

Du kan ikke spise akkurat det samme hver dag. Du må variere inntaket for hver dag samt å spise riktig fett som er viktig for forbrenningen. Så må du ligge i cal-underskudd hvis du tenker vektreduksjon.

Jeg spiser det samme hver dag og går ned i vekt.

Anonymkode: 32fa8...8da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

165, 71 kg. Der har jeg vaket i 6 mnd nå. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er du så minimalt overvektig at det å bare kutte kalorier nok ikke gir det ønskede resultatet. Når det er såpass marginalt vil det også være veldig avhengig av alder, kjønn, livsstil, livssituasjon (barn, stress, osv), m.m - og ikke minst hva du spiser.

Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

om du er 25 år gammel har du BMR på ca 1455cal. Det du forbrenner om du sover hele dagen. Så da kan du ikke ha spist 1400 cal hver dag i 6 mnder.

7 Timer Søvn minimum har utrolig mye å si på vektnedgang btw! veldig viktig.

Har du aktiv jobb eller kontor jobb? 

image.thumb.png.8e6b286bf2abbcbfee5224d47ee82ede.png

Kanskje du burde prøve å spise rundt 1800cal i en uke. også gradvis redusere 100cal i uken/annenhver uke til du ligger på 1500 igjen.

Endret av Epplekiwi
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (12 timer siden):

selvfølgelig kan du spise det samme hver dag. Du må ikke variere noen ting hvis du dekker næringsbehovene. Jeg spiser det samme hver eneste dag og går ned i vekt. Skal du fortelle meg at jeg ikke burde gjøre det? Og "riktig fett" hva skal det bety? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan til en viss grad relatere. Har akkurat startet på diett nå fordi kostholdet jeg har til vanlig gjør at jeg har stabil vekt. Er 167 cm, 69 kg og skal ned til 60 kg. 

Spiser 1400 kcal om dagen og logger ALT i Lifesum. Alt veies for å få korrekt logg. Likevel går jeg opp og ned 1 kg ca i vekket. Har kun holdt på 2 uker. Tror dette med vekten skyldes at jeg drikker for lite vann. For å drive vann må man drikke vann. Kanskje det er din utfordring? Så mitt tips er å drikke mer vann.

Mitt andre tips er å bruke en klokke som viser hvor mye aktivitet du er i og koble denne opp mot Lifesum. Selv har jeg en enkel Fitbit-klokke. Da ser du bedre hvor mye/lite treningen har å si. 

Jeg vet ikke hvor lenge du har holdt på, men om du har holdt på over mange måneder og ingenting skjer bør du ta en tur til legen og sjekke ut om noe i kroppen din påvirker din manglende vektnedgang. 

Lykke til!

Anonymkode: 9f11d...ebf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette høres kanskje rart ut, men du kan prøve å spise mer. Når man går veldig lavt på kalorier kan kroppen bremse ned forbrenningen. Øk på med mer proteiner, og prøv styrketrening. Mer muskler = høyere forbrenning. Du kan også prøve HIIT cardio som gir fettforbrenning også dagen etter, vs lavintensitets jogging. Ligger noen bra sessions på YouTube om du googler, så kan du følge dem så du forstår prinsippet. Jeg drikker også 4,5l vann per dag, og det gjør en enorm forskjell. Økt vanninntak speeder opp fettforbrenningen og det er kanskje det beste verktøyet jeg har i kassa. Søk opp water lipolysis om du vil lese mer. Det er litt uvant å drikke så mye vann i starten men du blir vant til det. Pass på å få i deg nok kalium også når du drikker så mye.  Jeg prøver også å ligge på rundt 50g-70 carbs per dag og resten fra fett og proteiner. Dette funker bra for meg, kan ikke garantere at d funker for andre. 

Å drikke vann speeder selvfølgelig ikke opp forbrenningen!

Anonymkode: d1bf7...5d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å drikke vann speeder selvfølgelig ikke opp forbrenningen!

Anonymkode: d1bf7...5d9

er du dum? prøv å gjøre litt research da så får vi se hva som har rett

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvordan få dette igang??

Høres ut som at du spiser utrolig lite proteiner. Trenger ikke å spise veldog lite for å gå ned, du må bare sette kostholdet sammen på rett måte. Legg inn mer hverdagsaktivitet også.

Anonymkode: d254b...6d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

selvfølgelig kan du spise det samme hver dag. Du må ikke variere noen ting hvis du dekker næringsbehovene. Jeg spiser det samme hver eneste dag og går ned i vekt. Skal du fortelle meg at jeg ikke burde gjøre det? Og "riktig fett" hva skal det bety? 

Det finnes umettede og mettede fettsyrer, samt transfett. Så riktig fett er å få i seg fett fra f.eks avocado framfor potetgull

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes umettede og mettede fettsyrer, samt transfett. Så riktig fett er å få i seg fett fra f.eks avocado framfor potetgull

jeg tar d som en selvfølge at noen på vektnedgangsprogram forstår at du ikke skal ha fett fra potetgull

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...