AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Jeg har slitt med selvbilde hele livet, og legger hele min verdi i utseende da jeg ikke har noe annen bragd å vise til. Nå er jeg gravid og får dårlig samvittighet når jeg spiser, og teller kalorier og lever på 1400 kalorier ca. Hvis jeg sprekker så hater jeg meg selv og overspiser veldig. Jeg er livredd og overbevist om at kroppen min blir ødelagt for alltid og at samboer vil gå fra meg hvis jeg lar meg selv bli tykk fordi jeg hører så mange historier om menn som går fra dama si da kroppen ble forandret. Jeg har nå blitt psykisk syk ynder svangerskapet og er redd for at jeg en dag vil klikke,jeg ligger nå i senga og gråter fordi jeg egentlig er sulten og vi ikke har noe sunt jeg kan spise. Jeg gikk hjem isted da jeg egentlig skulle gå tur fordi jeg skammet meg over kroppen da jeg måtte på andre mennesker, og jeg vurderer å kvitte meg med speil i huset. Jeg er redd for å be om hjelp,og samboer skjønner ikke alvoret fordi han tror jeg skal gå rett tilbake til gamle meg etter gravidteten både psykisk og fysisk. Anonymkode: 11b8c...ccc 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Beklager noen skrivefeil. Anonymkode: 11b8c...ccc
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Snakk med fastlegen din og/eller jordmor så snart som mulig! Anonymkode: bc5f3...ddf 5 3
Minime94 Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Få hjelp. Er verken bra for deg eller den lille
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 Hvis jeg ber om hjelp fra lege eller jordmor, melder de meg til barnevernet da for å slite psykisk da? Kanskje det er et hysterisk spørsmål, men jeg er redd for å be om hjelp som sagt. Anonymkode: 11b8c...ccc
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 Ta kontakt med fastlegen din. Og evt ROS som spesialiserer seg på spiseforstyrrelser. Der kan du få snakke med veileder, gruppeterapi osv. Anonymkode: c1a03...aa6 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis jeg ber om hjelp fra lege eller jordmor, melder de meg til barnevernet da for å slite psykisk da? Kanskje det er et hysterisk spørsmål, men jeg er redd for å be om hjelp som sagt. Anonymkode: 11b8c...ccc Nei det gjør de ikke. Å be om hjelp er et tegn på selvinnsikt og et ønske om å faktisk gjøre noe med sin egen situasjon. Du er helt nødt til å få hjelp så fort som mulig. Dette er ikke bra for deg eller barnet du bærer. Du er en voksen kvinne som gror et nytt menneske, å leve på 1400 kalorier om dagen er så ugreit som det kan bli. Anonymkode: 4a82a...ec4 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #8 Skrevet 27. mars 2022 Snakk med fastlege og eller jordmor, dette krever kyndig veiledning, hjelp, samtale og ernæringsråd. Ta imot hjelp med åpne armer, nå er det ikke bare deg det gjelder, men også den lille. Jeg heier på deg! Lykke til ❤️ Anonymkode: 662f6...180 1
minister-mio Skrevet 27. mars 2022 #9 Skrevet 27. mars 2022 Du har 100% flere bragder å vise til en utseende 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #10 Skrevet 27. mars 2022 Huff, søk hjelp! Min jordmor sa faktisk at mange kvinner får et veldig anstrengt forhold til kropp og mat ved graviditet. Så dette er helt sikkert ikke en ukjent problemstilling. Men søk hjelp, det høres ikke ut som du har det noe bra Anonymkode: a4de3...c66
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #11 Skrevet 27. mars 2022 Synes det var vanskelig selv å se hvordan kroppen min forandret seg. Ikke så ille i første graviditet, men andre. Jeg ville dekke meg til og skjule kroppen min for alle. Torde ikke spise ute nesten. Jeg synes det var vanskelig å gå opp i vekt fordi det gikk fort og det var tall som var høye til å være meg. Det var ikke så intens som det hos deg, jeg klarte til en liten grad å tenke at babyen har bare godt av det, sunn og god mat kan man spise masse av. Bedre med for mye enn for lite osv.. Anbefaler deg å snakke med lege eller jordmor om følelsene dine ❤️ de har sikkert noen gode ord å komme med. Anonymkode: 8e53e...122
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 Samboer har sagt at du skal tilbake til ditt gamle fysisk og psykisk rett etter fødsel? Hvilken planet bor han på? Ta kontakt med helsestasjon. Jeg syns også du skal tenke litt over hvilket forhold du er i. Høres ikke ut som dette bare er dine problemer, men du har kanskje en mann som ikke er så snill? Anonymkode: c9850...c5c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #13 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvis jeg ber om hjelp fra lege eller jordmor, melder de meg til barnevernet da for å slite psykisk da? Kanskje det er et hysterisk spørsmål, men jeg er redd for å be om hjelp som sagt. Anonymkode: 11b8c...ccc Det er ikke unormalt å få problemer under graviditet. Det viktigste er at du oppsøker hjelp, så tidlig som mulig. Jordmor eller fastlege vil kunne hjelpe deg og henvise deg til riktig instans. Det kan være du blir henvist til familievernkontoret. Dette er ikke noe å være redd for, siden deres formål er å hjelpe foreldre til å klare å være gode omsorgspersoner for barna sine. Jeg har selv vært under tiltak der pga psykiske problemer i og etter svangerskap. For oss besto det i at jeg og baby møtte dem en gang i uka, sammen med andre mødre og babyer. Der fikk vi servert lunsj, vi fikk prate med kompetente, trygge fagpersoner, vi fikk være sosiale og vi fikk veiledning i samspill med babyene. De holdt også et øye med vår psykiske form, og kunne hjelpe oss til å få kontakt med riktig instans, enten det var lege, død, helsestasjon eller nav. Noen bør også ta en streng samtale med samboeren din. Det virker som om han legger urealistiske forventninger på deg, i stedet for å være den støttepersonen du trenger. Anonymkode: 9d29b...7ae 1
Gjest Bullabu Skrevet 1. april 2022 #14 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 22.38): Jeg har slitt med selvbilde hele livet, og legger hele min verdi i utseende da jeg ikke har noe annen bragd å vise til. Nå er jeg gravid og får dårlig samvittighet når jeg spiser, og teller kalorier og lever på 1400 kalorier ca. Hvis jeg sprekker så hater jeg meg selv og overspiser veldig. Jeg er livredd og overbevist om at kroppen min blir ødelagt for alltid og at samboer vil gå fra meg hvis jeg lar meg selv bli tykk fordi jeg hører så mange historier om menn som går fra dama si da kroppen ble forandret. Jeg har nå blitt psykisk syk ynder svangerskapet og er redd for at jeg en dag vil klikke,jeg ligger nå i senga og gråter fordi jeg egentlig er sulten og vi ikke har noe sunt jeg kan spise. Jeg gikk hjem isted da jeg egentlig skulle gå tur fordi jeg skammet meg over kroppen da jeg måtte på andre mennesker, og jeg vurderer å kvitte meg med speil i huset. Jeg er redd for å be om hjelp,og samboer skjønner ikke alvoret fordi han tror jeg skal gå rett tilbake til gamle meg etter gravidteten både psykisk og fysisk. Anonymkode: 11b8c...ccc Babyen kan få varige hjerneskader når du gjør slik, at du ikke spiserda får du plutselig enda flere problemer, sett deg ned og spis deg god og mett og tenk på barnet og i k k e deg selv!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå