AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Lurer på om noen har gått på Informasjonsteknologi - E-business på høyskolen Kristiania i Bergen? og lurer på de kan dele sine erfaringer og om det er verdt å gå der? Tenker bedrifter annereldes på denne skolen siden det er en privatskole? Anonymkode: 2fa6c...8a7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Ja, jeg tenker annerledes om det siden det er en privatskole. Tenker det enten er pappagutter, folk som trenger ekstra tilrettelegging eller folk som ikke hadde snitt til å komme inn på det de ville som går der. Hvorfor velge privat når man kan gå offentlig - gratis? NTNU, UiO, UiB, ++++ er offentlige skoler, høyt rangert i Norge. Så jeg ser absolutt null grunn til å velge HK som førstepri når man har så mange andre tilbud. Anonymkode: 6f011...416 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #3 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 22.20): Ja, jeg tenker annerledes om det siden det er en privatskole. Tenker det enten er pappagutter, folk som trenger ekstra tilrettelegging eller folk som ikke hadde snitt til å komme inn på det de ville som går der. Hvorfor velge privat når man kan gå offentlig - gratis? NTNU, UiO, UiB, ++++ er offentlige skoler, høyt rangert i Norge. Så jeg ser absolutt null grunn til å velge HK som førstepri når man har så mange andre tilbud. Anonymkode: 6f011...416 Tull og tøys. Høyskolen Kristiania vektes faktisk høyt i dag. Jeg tror du henger fast i de gamle fordommene du og andre hadde da disse privatskolene var ny og hadde redusert kvalitet. Høyskolen Kristiania er i dag en anerkjent høyskole. For øvrig sammenligner du Kristiania med UiO og UiB, men det kan du ikke gjøre. For selvfølgelig er UiO og UiB vektet enda høyere. Det er fordi det er universitet, og ikke en høyskole slik Kristiania er. Universiteter vektes ALLTID høyere enn høyskoler. Så skal du sammenligne Høyskolen Kristiania med andre høyskoler, så vil jeg si at Kristiania er kanskje en av de som vektes høyest. For øvrig har jeg ikke gått infotek på Kristiania, men ønsket bare å svare på at du kan trygt studere hos Kristiania hvis det er høyskoler du vurderer, og at det gamle ryktet om at privatskoler er "lavstatus" i yrkeslivet er bare forbanna tull. Anonymkode: 5e707...f21 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #4 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tull og tøys. Høyskolen Kristiania vektes faktisk høyt i dag. Jeg tror du henger fast i de gamle fordommene du og andre hadde da disse privatskolene var ny og hadde redusert kvalitet. Høyskolen Kristiania er i dag en anerkjent høyskole. For øvrig sammenligner du Kristiania med UiO og UiB, men det kan du ikke gjøre. For selvfølgelig er UiO og UiB vektet enda høyere. Det er fordi det er universitet, og ikke en høyskole slik Kristiania er. Universiteter vektes ALLTID høyere enn høyskoler. Så skal du sammenligne Høyskolen Kristiania med andre høyskoler, så vil jeg si at Kristiania er kanskje en av de som vektes høyest. For øvrig har jeg ikke gått infotek på Kristiania, men ønsket bare å svare på at du kan trygt studere hos Kristiania hvis det er høyskoler du vurderer, og at det gamle ryktet om at privatskoler er "lavstatus" i yrkeslivet er bare forbanna tull. Anonymkode: 5e707...f21 Høyskoler og universiteter er omtrent samme greie. Synes det er fair at man sammenlikner på tvers. BI og NHH er høyskoler og er høyest rangert når det kommer til økonomiutdanning, og stiller nok sterkere enn de offentlige universitetene. Så det er ikke noe "alltid" her at universitetene slår høgskolene. HK er "anerkjent" sier du; hvor mange snakker om denne skolen? Aldri hørt om utenom alle adsene jeg får opp. Det er ikke en skole folk snakker om for å si det sånn, der de beskriver at HK er veien til drømmestudiet og drømmejobben. De som går deltid på HK med jobb ved siden av skjønner jeg litt for så vidt, da er det greit tilrettelagt for dem. Så selvsagt kan jeg sammenlikne HK med andre institusjoner i landet som tilbyr samme studieprogram. Jeg spør igjen: Hvorfor velge HK fremfor UiB eller UiO? Jo, fordi man ofte ikke har snittet til det og må betale seg inn, eller har en eller annen sær grunn til å velge det. Man ender fort opp med nesten dobbel så høyt studielån om man velger å studere der, når man kunne studert akkurat det samme på et offentlig universitet/høyskole. HK vektlegges kanskje blant høgskoler, men neppe nok til at det er verdt å aktivt gå inn for å betale skolepenger. Ser derfor ingen grunn til at noen faktisk ønsker å gå der. Ikke er det noe bedre på miljø eller noe som helst enn andre skoler. Virker meget spesielt at studenter blir tiltrukket av å begynne der, ikke kan jeg forstå hvorfor. Anonymkode: 6f011...416 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå