Gå til innhold

Tegnspråktolk på Neste Sommer??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som ser på Neste Sommer på TvN, og har fått med dere tegnspråktolkeren som har dukket opp? Forstå meg rett, det er flott det for de som er døve, men fryktelig irriterende for oss andre! Tolken tar jo all oppmerksomhet!! Må da gå an å få henne vekk fra skjermen??

Anonymkode: 0ac8b...b75

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dama trekker jo mer og mer mot venstre... Jævlig irriterende! 😡

Anonymkode: 64d6b...d1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig irriterende!!

Anonymkode: 3387c...405

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjedde med vanlig teksting?? Dette er jo helt sinnsykt irriterende!! Ødelegger hele episoden..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forferdelig irriterende! Jeg trodde mannen hadde trykket på en eller annen knapp for å få henne frem, men neida det går ikke an å få henne bort! Jeg slo av, det ble så irriterende å se på. 

Anonymkode: 8d13d...c9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forferdelig irriterende! Jeg trodde mannen hadde trykket på en eller annen knapp for å få henne frem, men neida det går ikke an å få henne bort! Jeg slo av, det ble så irriterende å se på. 

Anonymkode: 8d13d...c9d

Slo av jeg også, etter å ha prøvd å få henne vekk. Jeg som hadde gledet meg sånn til å se episoden! Håper ikke dette blir noen ny normal på tvN!!! 😡

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trodde først at det var kødd, ser jo ut som hun gjør narr av episoden. 

Altså, vel og bra med synstolking, men litt irriterende ja. Skjermen var jo i tillegg liten. 

Morsomt at det kom en tråd her om det. Gikk nemlig inn på kg kun for å se om noen andre var irriterte og 😉😀

Anonymkode: 2dd1b...d1c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få henne vekk hvis du går inn på guide.

Anonymkode: e2847...6bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan få henne vekk hvis du går inn på guide.

Anonymkode: e2847...6bd

Hvordan da? Jeg finner ikke ut av det🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva skjedde med vanlig teksting?? Dette er jo helt sinnsykt irriterende!! Ødelegger hele episoden..

Har du ikke lagt merke til at det er svært få som faktisk kan tekste tv-programmene skikkelig, om noen i det hele tatt? Det er ALLTID tekst som ikke blir lagt til…

Anonymkode: 98e17...52d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke fan av norske serier, men denne liker jeg. Men for meg som hører litt dårlig savner jeg teksting!!!

Er det så vanskelig å få til?🧐og den dama var irriterende ja.

Anonymkode: 12a04...d0b

Skrevet

Har ikke sett episoden . Jeg er ikke helt døv men har sterkt nedsatt hørsel . Tidligere hadde både neste sommer og helt perfekt teksting . Hvis det er erstattet med tegnspråktolk så blir jeg irritert . Teksting er så mye bedre ! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sett akkurat denne serien med tegnspråk, men tenker fy fader hvis folk skal irritere seg over noe som gjør at en kul serie kan bli tilgjengelig også for døve. 

Anonymkode: fefc0...6e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du ikke lagt merke til at det er svært få som faktisk kan tekste tv-programmene skikkelig, om noen i det hele tatt? Det er ALLTID tekst som ikke blir lagt til…

Anonymkode: 98e17...52d

FruR skrev (2 minutter siden):

Har ikke sett episoden . Jeg er ikke helt døv men har sterkt nedsatt hørsel . Tidligere hadde både neste sommer og helt perfekt teksting . Hvis det er erstattet med tegnspråktolk så blir jeg irritert . Teksting er så mye bedre ! 

Ja er enig i at teksting ikke har pleid å være av særlig god kvalitet, men det burde det jo virkelig gå an å gjøre noe med. Og interessant å høre fra deg med sterkt nedsatt hørsel, jeg vil jo også tro at god teksting er bedre enn tolk på denne måten her.. Håper tvN for nok negative kommenterer på dette til at de fjerner det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke sett akkurat denne serien med tegnspråk, men tenker fy fader hvis folk skal irritere seg over noe som gjør at en kul serie kan bli tilgjengelig også for døve. 

Anonymkode: fefc0...6e3

Om du ikke har sett det, så se det gjerne før du gjør deg opp en mening. Tolken tok opp 1/3 av skjermen, lå fremst i bildet og tok all oppmerksomhet. Fint med gode løsninger for døve, men da bør man få to valg, og muligheten til å fjerne tolken om man vil. Dette klarte ikke jeg se på.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja er enig i at teksting ikke har pleid å være av særlig god kvalitet, men det burde det jo virkelig gå an å gjøre noe med. Og interessant å høre fra deg med sterkt nedsatt hørsel, jeg vil jo også tro at god teksting er bedre enn tolk på denne måten her.. Håper tvN for nok negative kommenterer på dette til at de fjerner det.

Nå skal ikke alt som blir sagt være med i undertekster, men for hørselshemmede skal man ha med så mye som mulig. Er annerledes enn når man tekster andre språk.

TVN har lenge brukt et firma som boikottes av de fleste profesjonelle tekstere fordi de betaler så ekstremt dårlig. Vet ikke akkurat hvordan situasjonen er nå, men de ble boikottet ganske lenge. Det er fint at folk legger merke til dårlig kvalitet, for det viser at det funker!

Anonymkode: 32e1e...59e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nå skal ikke alt som blir sagt være med i undertekster, men for hørselshemmede skal man ha med så mye som mulig. Er annerledes enn når man tekster andre språk.

TVN har lenge brukt et firma som boikottes av de fleste profesjonelle tekstere fordi de betaler så ekstremt dårlig. Vet ikke akkurat hvordan situasjonen er nå, men de ble boikottet ganske lenge. Det er fint at folk legger merke til dårlig kvalitet, for det viser at det funker!

Anonymkode: 32e1e...59e

Interessant å høre litt om situasjonen i TVNorge. Det kan ikke være billig å ansette tegnspråktolker til disse jobbene heller, da må det vel være bedre å bruke pengene på profesjonelle tekstere. Dette funket iallefall ikke i det hele tatt. Prøvde å se episoden i etterkant, i håp om at tolken var borte da, men den gang ei. Ble så skuffet og irritert. Håper TVNorge får mange negative reaksjoner på dette! 

AnonymBruker
Skrevet

Enig at det var skikkelig forstyrrende. Jeg bruker alltid tekst på norske program da jeg hører litt dårlig. Kan til og med tegnspråk, men det der ble jo veldig forstyrrende! Tekst er best. Så rart de gjorde det sånn...

Anonymkode: f75d8...ce4

AnonymBruker
Skrevet

Dette var sinnsykt irriterende ja! 

Anonymkode: 00836...633

Skrevet

Hvordan få dama vekk? 🙏🏻 Jeg pleide å elske denne serien ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...