AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Hei! Jeg er/var gravid i 9. uke, så hjerteblink i uke 7. begynte å blø av og på, og ny ul viser at det ikke er noe foster. Jeg ble sendt Hjem for at kroppen skal ordne selv, og nå bare venter jeg. Blør bare litt, jeg fikk beskjed om at jeg ville kjenne det når jeg aborterte “skikkelig”. Om det ikke skjer innen torsdag skal jeg få medisin. Jeg har på en måte bearbeidet og innsett hva som skjer, men syns det er rart å skulle gå på jobb med mye folk mens jeg venter på en større blødning, med et dødt liv i meg. Andre som har vært oppi lignende, som vil dele erfaringer? Jeg tror å gå på jobb vil gå greit, men jeg kjenner at jeg er litt “ute” føleselsmessig, håpr bare jeg klarer å være i “balanse” på jobb. Takknemlig for svar, og værsåsnill, vær snill ❤️ Anonymkode: 1ce09...cef 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 For en forferdelig situasjon! Klem til deg. Jeg gikk gjennom noe av det samme for 1,5 år siden. De oppdaget MA i uke 10 og jeg tok medisinsk abort. Jeg fikk 3 dager sykemelding av kvinneklinikken. Ville spurt de om du de kan skrive ut sykemelding til deg. Du trenger jo ikke gå på jobb hvis du ikke har lyst. Du kan begynne å blø og få kramper når som helst! Hvis de sier nei kan du kanskje spørre fastlege? I verste fall får du bruke egenmelding. Kjøp inn smertestillende og nattbind. Ha kjæreste eller god venn med deg, de fleste syns det gjør veldig vondt. Jeg gikk også til jordmor på helsestasjonen etterpå for å bearbeide det hele. Ta vare på deg selv! ❤️ Anonymkode: 85bf9...954
Hirka89 Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Jeg har nettopp vært igjennom noe tilsvarende. Jeg var på TUL 9+2 da jeg mistenkte at noe var galt. Der ble det bekreftet at fosteret døde en gang mellom 8+1 og 8+3. Jeg fikk henvisning til sykehuset, time på sykehuset dagen etter, og startet prosessen med medisinsk abort med en gang. Jeg fikk 3 dager sykemelding fra sykehuset, og sykemelding ut uken av fastlegen min. I dag er det nettopp 1 uke siden jeg gjennomførte aborten. Om jeg var deg ville jeg bedt om å få en fortgang i prosessen med medisinsk abort, eller i det minste be om sykemelding. Dagen jeg aborterte pluss dagen etter hadde jeg ikke vært i stand til å jobbe med tanke på smerter og mengde blødning. Det er lov å føle seg trist, og man trenger tid til å bearbeide. Jeg hadde en lang og god samtale med min fastlege, og da hun sykemeldte meg fikk jeg beskjed om å gjøre ting som var bra for meg, bearbeide det, gå lange turer i sola, gå på cafe, kose meg med sønnen min som jeg har fra før. Og det har jeg gjort. Nå føler jeg meg bedre, og er klar for jobb i morgen. Ta vare på deg selv ❤
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Takk, begge for svar ❤️ jeg svir i magen nå, men blør bare litt. Tror jeg går på jobb om det ikke er endring, pg sier fra der om jeg må gå hjem kjapt. Får se Hva natten bringer. Takk igjen! Anonymkode: 1ce09...cef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå