AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Er det bare hvis man ikke sier noe i det hele tatt eller sier helt feil ting? Anonymkode: 4cb22...867
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Hva er deres erfaring? Anonymkode: 4cb22...867
ajarRun Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er det bare hvis man ikke sier noe i det hele tatt eller sier helt feil ting? Anonymkode: 4cb22...867 Min forrige muntlige eksamen var for et 15 studiepoengs emne på bachelornivå. Eksamen ble i siste øyeblikk endret til å være på ZOOM. Så da hadde jeg muntlig eksamen mens jeg satt i avgangshallen på Gardemoen mellom en hylende baby og en noen snekkere som snekret noe. Jeg bestod fortsatt. Tror ikke jeg hadde forberedt meg i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 ajarRun skrev (3 timer siden): Min forrige muntlige eksamen var for et 15 studiepoengs emne på bachelornivå. Eksamen ble i siste øyeblikk endret til å være på ZOOM. Så da hadde jeg muntlig eksamen mens jeg satt i avgangshallen på Gardemoen mellom en hylende baby og en noen snekkere som snekret noe. Jeg bestod fortsatt. Tror ikke jeg hadde forberedt meg i det hele tatt. 🤣🤣🤣 For en herlig historie! Mener du at du ikke har lest pensum? 😀 Anonymkode: 4cb22...867
ajarRun Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 🤣🤣🤣 For en herlig historie! Mener du at du ikke har lest pensum? 😀 Anonymkode: 4cb22...867 Jeg leste bare de avsnittene jeg trengte for arbeidskravene, og det var ikke veldig mye. Bestått/ikke bestått så meningsløst å anstrenge seg.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 ajarRun skrev (3 timer siden): Jeg leste bare de avsnittene jeg trengte for arbeidskravene, og det var ikke veldig mye. Bestått/ikke bestått så meningsløst å anstrenge seg. Kommer vel an på hva man studerer da. Regner med du ikke måtte forklare relativitetsteori muntlig? Anonymkode: ad564...179 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er det bare hvis man ikke sier noe i det hele tatt eller sier helt feil ting? Anonymkode: 4cb22...867 Jeg har ikke vært sensor på muntlig selv, men har flere kolleger som er det. De stryker ikke mange, men de stryker folk som åpenbart er helt på jordet og ikke har peiling. Selv etter ledende spørsmål. Anonymkode: 6ad1b...be9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #8 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer vel an på hva man studerer da. Regner med du ikke måtte forklare relativitetsteori muntlig? Anonymkode: ad564...179 TS her. Jeg studerer pedagogikk. Når får man F? Når man sier absolutt ingenting eller er helt på bærtur? Hjelper ikke sensorene da? Anonymkode: 4cb22...867
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #9 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg har ikke vært sensor på muntlig selv, men har flere kolleger som er det. De stryker ikke mange, men de stryker folk som åpenbart er helt på jordet og ikke har peiling. Selv etter ledende spørsmål. Anonymkode: 6ad1b...be9 Høres lovende ut 😀 Anonymkode: 4cb22...867
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #10 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres lovende ut 😀 Anonymkode: 4cb22...867 Ikke bare, se svaret mitt under. AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Jeg studerer pedagogikk. Når får man F? Når man sier absolutt ingenting eller er helt på bærtur? Hjelper ikke sensorene da? Anonymkode: 4cb22...867 Sensorene hjelper hvis man er på bærtur (for eksempel har jernteppe eller har misforstått spørsmålet), men man må jo komme tilbake fra bærturen i såpass stor grad at man viser sensorene at man faktisk kan noe fra pensum. Jeg vil si det er enklere å stå på muntlig enn på skriflig (i Norge, har motsatt erfaring fra enkelte andre land…), men det er fremdeles en eksamen. Ja, du kan stryke. Og det er mye mer pinlig å kunne pensum dårlig på en muntlig eksamen enn på en anonym, skriftlig eksamen… Anonymkode: 6ad1b...be9 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #11 Skrevet 28. mars 2022 Hvis du sier absolutt ingen ting vil jeg gå ut fra at du stryker. Anonymkode: 6ad1b...be9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke bare, se svaret mitt under. Sensorene hjelper hvis man er på bærtur (for eksempel har jernteppe eller har misforstått spørsmålet), men man må jo komme tilbake fra bærturen i såpass stor grad at man viser sensorene at man faktisk kan noe fra pensum. Jeg vil si det er enklere å stå på muntlig enn på skriflig (i Norge, har motsatt erfaring fra enkelte andre land…), men det er fremdeles en eksamen. Ja, du kan stryke. Og det er mye mer pinlig å kunne pensum dårlig på en muntlig eksamen enn på en anonym, skriftlig eksamen… Anonymkode: 6ad1b...be9 Hva om man ikke husker mye konkret fra pensum, men har masse egen pedagogisk erfaring å fortelle om? Anonymkode: 4cb22...867
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #13 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hva om man ikke husker mye konkret fra pensum, men har masse egen pedagogisk erfaring å fortelle om? Anonymkode: 4cb22...867 Høres ut som vi skal opp i det samme. Jeg satser også på mest egenerfaring, rekker ikke lese veldig mye. Anonymkode: b142c...5b5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #14 Skrevet 29. mars 2022 på pedagogikk muntlig kan du få spørsmål som eks handler om å sammenligne to teoretikere eks vygotsky og skiller. Har du ikke peiling, vil du da mest sannsynlig stryke. Sannsynligvis har du deltatt nok i undervisning til å fått med deg hovedtrekk. Jeg hadde gått gjennom pensum. du behøver ikke å lese alt, men prøv å kunne fortelle litt om hva hver enkelte artikkel forteller litt om. deretter prøv å ha litt oversikt over de ulike teoretikerene og hva som er deres "hovedteori". da skal du sannsynligvis uansett klare å se noen sammenhenger og gjengi nok til å bestå. Anonymkode: 83176...985 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #15 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): på pedagogikk muntlig kan du få spørsmål som eks handler om å sammenligne to teoretikere eks vygotsky og skiller. Har du ikke peiling, vil du da mest sannsynlig stryke. Sannsynligvis har du deltatt nok i undervisning til å fått med deg hovedtrekk. Jeg hadde gått gjennom pensum. du behøver ikke å lese alt, men prøv å kunne fortelle litt om hva hver enkelte artikkel forteller litt om. deretter prøv å ha litt oversikt over de ulike teoretikerene og hva som er deres "hovedteori". da skal du sannsynligvis uansett klare å se noen sammenhenger og gjengi nok til å bestå. Anonymkode: 83176...985 Men da må man jo lese alt Anonymkode: 4cb22...867
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #16 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 22.46): Hva om man ikke husker mye konkret fra pensum, men har masse egen pedagogisk erfaring å fortelle om? Anonymkode: 4cb22...867 Underviser ikke i pedagogikk. Men hvis studenter bare kommer trekkende med egne erfaringer og ikke kan knytte det til pensum hos meg, blir jeg svært lite imponert. Anonymkode: 6ad1b...be9 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #17 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Underviser ikke i pedagogikk. Men hvis studenter bare kommer trekkende med egne erfaringer og ikke kan knytte det til pensum hos meg, blir jeg svært lite imponert. Anonymkode: 6ad1b...be9 Og da får de F? Anonymkode: 4cb22...867
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #18 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Og da får de F? Anonymkode: 4cb22...867 Jeg har aldri vært sensor på muntlig selv, så det kan jeg ikke svare på. Men det er fullt mulig å faktisk ikke svare på oppgaven om man bare forteller om ting man har opplevd selv, som en annen over her var inne på, og da stryker du. Foreslår at du bruker tid på å lære deg i alle fall et minimum av pensum i stedet for å sitte på KG og spørre oss om vi tror du vil stryke. Anonymkode: 6ad1b...be9 2 1
Perelandra Skrevet 30. mars 2022 #19 Skrevet 30. mars 2022 (endret) Trådener ryddet for avsporinger og brukerangrep. Perelandra, mod. Endret 30. mars 2022 av Perelandra Endret fra brukerdebatt til brukerangrep.
Yoshi Skrevet 31. mars 2022 #20 Skrevet 31. mars 2022 Innenfor mitt studie er vel muntlig eksamen den eneste eksamenen hvor ingen har strøket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå