AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Tillater meg aldri å sørge men blir kald og hjertet blir til stein. Det gjør at for nestemann er det mye vanskeligere å komme inn på meg og at jeg ikke tillater meg å få følelser lett. Jo mer jeg blir såret jo hardere blir jeg og jo mindre tillitt får jeg til menn og jeg lurer egentlig bare på om det er normalt og om noen har klart å endre det? Jeg forstår at det er en forsvarsmekanisme men begynner å lure på om jeg mangler noe inni meg. Anonymkode: ee1df...215 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Høres ut som noe du kan ta opp med en terapeut Anonymkode: 9daeb...d95 1
anonymbruker2312 Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Du beskrev meg helt nøyaktig, jeg har blitt akkurat slik. Opplevd mye svik fra gutter, bare dritt mens jeg har vært trofast og ærlig. Jeg husker at den første gangen en gutt ikke var genuin med meg så var jeg i helt ekstremt kjærlighetssorg, det var så ille at jeg nesten vurderte å ta mitt liv. Etter dette har sorgen for neste og neste gutt blitt mindre katastrofalt, hvor jeg heller ender opp med å bli ekstremt kald. Får ikke tårer en gang. Det er nesten som om du sitter der og er helt uten følelser, du klarer ikke kjenne på noe som helst. Bare sinne. Dette fører også til, som du sier, at man blir enda mer lukket senere. Dette har skjedd meg nå, hvor jeg ikke har datet på ett år fordi jeg har blitt enda mer lukket med mine følelser da jeg ikke vil bli såret igjen. Dette er nok normalt, så det er ikke noe "galt" med deg. Men det kan endres på. Man må gå inn i seg selv, begynne å forstå seg selv, skape mer selvrespekt og selvtillit, og tillatte seg å bli såret rett og slett. Heller ha en tankegang om at hver eneste person som sårer meg er det synd på, da de mister noe så godt som meg i sitt liv. Vi kan ikke bare stenge oss selv inne og aldri oppleve en connection med en fyr igjen bare fordi noen drittunger i fortiden har vært idioter.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 Du har ikke kontakt med dine egne følelser og stenger de inne. Begynn med å ha det leit etter et brudd. Det er lov til å falle sammen uten å at det er noe feil med det Anonymkode: e6f87...861 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 Høres ut som du stenger ute følelser og nummer deg selv..det er en teknikk for å beskytte seg selv.. en slepper å føle Alle de innestengte/utestengte følelsene kan komme ut på en gang en gang og da kan det bli veldig mye.. veldig overveldende.. en kan få selvmordstanker etc. Ville derfor tatt dette rolig og helst i lag med en terapeut med ekspertise på feltet. håper det blir bedre for deg, men ikke push deg selv, ta det i et rolig tempo. Det blir bedre ❤️ Anonymkode: e9f96...7f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå