Heln Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Jeg fikk diagnosen i forrige uke etter å ha tatt blodprøver. Galleprøvene viste 22, som jeg har skjønt ikke er svimlende høyt, men fortsatt for mye. Jeg fikk lite informasjon ellers og har nå stresset meg litt opp med å lese på nettet.. Kan man kreve å bli satt igang før tiden? Siden det kan være fare for plutselig fosterdød om man går for lenge med det? Jeg vet det er forskjellige rutiner på alle sykehus, men vil min mening telle i vurderingen? Jeg har en dødfødsel bak meg og vet ikke om jeg greier en til.. Har gallesyrenivåene noe å si for om det preger baby? Hvor ofte burde man være til kontroll, utenom blodprøver?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 har hatt icp i 2/2 svangerskap, ikke hatt skyhøye nivåer av gallesyre i noen av de. er gallesyre forhøyet SKAL man settes i gang i uke 38, uansett om verdiene går ned med medisiner. minst ukentlige blodprøver ved forhøyede nivå. hvilken oppfølging får du videre? har du blitt satt på medisiner? er leverprøvene tatt? mange fastleger har desverre lite peiling på icp, hadde derfor krevd å blitt henvist til føden/ gyn. lykke til 🤍 Anonymkode: 086ce...a4e
Heln Skrevet 27. mars 2022 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): har hatt icp i 2/2 svangerskap, ikke hatt skyhøye nivåer av gallesyre i noen av de. er gallesyre forhøyet SKAL man settes i gang i uke 38, uansett om verdiene går ned med medisiner. minst ukentlige blodprøver ved forhøyede nivå. hvilken oppfølging får du videre? har du blitt satt på medisiner? er leverprøvene tatt? mange fastleger har desverre lite peiling på icp, hadde derfor krevd å blitt henvist til føden/ gyn. lykke til 🤍 Anonymkode: 086ce...a4e Takk for svar! Jeg ble henvist til gynekolog men ikke fått time enda. Ser det er skrevet øhjelp i henvisningen så regner med jeg får time iløpet av uka. Ikke hørt noe om medisiner fra legen, men leser om at det er vanlig? Vil medisinene ufarliggjøre sykdommen eller bare lette på symptomene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå