Gå til innhold

Saldoutskrift ellerkontoutskrift til NAV

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg hjelper en venn med å søke sosialstønad av NAV på nett. Det står at man skal legge ved saldoutskrift. Er det virkelig bare saldo de vil ha? Jeg trodde vi måtte sende kontoutskrift for 3 mnd. Men det står at man skal legge ved saldoutskrift av konto. 

Vil bare gjøre det rett og ikke få melding om at kontoutskrift skal vedlegges ved et senere tidspunkt. Er det forskjell på nettsøknad og søknad levert på papir?

Noen som har erfaring med dette og kan hjelpe?

Anonymkode: 26419...893

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei,

Jeg hjelper en venn med å søke sosialstønad av NAV på nett. Det står at man skal legge ved saldoutskrift. Er det virkelig bare saldo de vil ha? Jeg trodde vi måtte sende kontoutskrift for 3 mnd. Men det står at man skal legge ved saldoutskrift av konto. 

Vil bare gjøre det rett og ikke få melding om at kontoutskrift skal vedlegges ved et senere tidspunkt. Er det forskjell på nettsøknad og søknad levert på papir?

Noen som har erfaring med dette og kan hjelpe?

Jeg søkte sosialstønad til tannlege for litt siden. Det var bare saldo de var interessert i å se, pluss hva som hadde kommet inn på kontoen siste 3 mnd. Så jeg skrev ut kontoutskrift, men strøk ut alt utgående/irrelevant med sprittusj.

Anonymkode: 09c8f...640

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg søkte (2020), ville de ha kontoutskrift for de siste tre månedene. Hvis de bare ber om saldo må du vel kunne ta dem på ordet?

Anonymkode: b05b1...a10

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg søkte sosialstønad til tannlege for litt siden. Det var bare saldo de var interessert i å se, pluss hva som hadde kommet inn på kontoen siste 3 mnd. Så jeg skrev ut kontoutskrift, men strøk ut alt utgående/irrelevant med sprittusj.

Det er faktisk det min venn skal søke om. Søkte du på nett eller papir? 

AnonymBruker
Skrevet

1734072751_Screenshot2022-03-2720_25_20.thumb.png.2a66c5cf5dce692cd157e848d46cd9c3.pngDette er det som står i nettsøknad. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er faktisk det min venn skal søke om. Søkte du på nett eller papir? 

På papir. Fikk hjelp på kontoret. Tror ikke man kunne søke på nett i min kommune. 

Ser jo ut på det bildet du la ut som om det er kun saldo de vil ha? 

AnonymBruker
Skrevet

Man må selvfølgelig også legge ved kontoutskrift som viser alle innskudd/inntekter, men uttak kan du stryke over. 

De må sjekke at det ikke har kommet inn større beløp som er tatt ut igjen etc. Ikke urimelig det. 

Anonymkode: 5f67c...a09

AnonymBruker
Skrevet

Personen må jo levere det de har bedt om. Ofte ber man om kontooversikt over alle konti samt kontoutskrift over alle konti, men du kan selv velge å stryke ut hvor du har handlet. Det man er ute etter er å se summer som har kommet inn. I tillegg skattemelding og ev lønnsslipper. 

Anonymkode: 4e628...fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...