AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Jeg liker veldig godt vellagret Norvegia,men vanlig Norvegia er ofte på tilbud. Så da lurer jeg på om jeg kan kjøpe vanlig Norvegia,og la den ligge lenge og dermed få smaken av vellagret Norvegia? Anonymkode: 20162...2fb
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 De sier så, at jo lenger den blir lagret jo bedre smaker den. Anonymkode: 98ce0...85c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Ja, hvis du lagrer den i uåpnet originalemballasje. Anonymkode: 1db85...c5e
Taluno Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Nja... det er ikke sikkert du får helt samme resultatet, men det er verdt ett forsøk! Men det er viktig at den er vakuum-pakket, og at emballasjen er hel. Er det rifter eller små hull, så kan den raskt mugne. Legg den i varmeste del av kjøleskapet, eller om du har annen oppbevaring som holder rundt 10 grader. Temperatur bør være ganske stabil. Og snu den ofte nok. 1
Paulinetta Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 Jeg spiste nettopp en 15 år gammel norvegia! Fikk den servert på et arrangement med god mat og drikke. Var god den.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 Taluno skrev (17 timer siden): Nja... det er ikke sikkert du får helt samme resultatet, men det er verdt ett forsøk! Men det er viktig at den er vakuum-pakket, og at emballasjen er hel. Er det rifter eller små hull, så kan den raskt mugne. Legg den i varmeste del av kjøleskapet, eller om du har annen oppbevaring som holder rundt 10 grader. Temperatur bør være ganske stabil. Og snu den ofte nok. Tror ikke den forandrer seg når den ligger i plast. Den må vel ha påvirkning utenfra for å forandres og bli vellagret. Anonymkode: 3b641...460
Minya Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg liker veldig godt vellagret Norvegia,men vanlig Norvegia er ofte på tilbud. Så da lurer jeg på om jeg kan kjøpe vanlig Norvegia,og la den ligge lenge og dermed få smaken av vellagret Norvegia? Anonymkode: 20162...2fb Ja. Jeg er litt usikker på hvor lenge vellagret Norvegia er lagret, men sjekk etiketten. 1/2 eller 1 år er vanlig. Pass på at plasten er fullstendig urørt og legg osten i bunnen av kjøleskapet, evt i bunnen av et kjøleskap du ikke bruker hver dag hvis du har et ekstra. 45 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke den forandrer seg når den ligger i plast. Den må vel ha påvirkning utenfra for å forandres og bli vellagret. Anonymkode: 3b641...460 Joda. Det var et triks som ble skrevet om for noen år tilbake om Edamer, du vet den røde runde som er billig til jul. Da de begynte å selge den vellagrede i svart plast til over trippel pris av den røde, poppet det opp tips til å kjøpe rød edamer når den var billig og lagre den i ett års tid for å oppnå samme smak som den svarte hadde på kjøpedatoen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå