AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Hva syntes folk om å ta med en 3 mnd gammel valp på rideleir en uke? den vil ha bodd hjemme hos meg 4 uker før vi reiser, jeg er instruktør på rideleiren og har eget rom.. tenker mest på hvordan den vil takle folkemengden? Den vil være alene 2-3 timer om dagen… kom gjerne med eventuelle tips eller om det høres helt høl i hodet ut🙈 takk for alle svar! Anonymkode: c0cab...18b
nordlending Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 En valp blir fort sliten av nye inntrykk, som jeg regner med det vil bli veldig mye av her. Det er heller ikke sikkert valpen er klar til å være alene så lenge så tidlig, jeg hadde ikke gjort det. 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Enig med den over, jeg tror det kan bli litt vel mange inntrykk for en så liten valp. Anonymkode: d6e16...33b 4
Ejlisi Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Vanskelig å si da det kommer helt ann på valpen. Er ikke den beste idéen jeg har hørt, men med "riktig" valp og god tilrettelegging fra deg kan det gå bra. Kanskje mye forlangt å be noen andre på leieren passe på/holde valpen med selskap når du ikke er tilstedet? 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 En hvalp har godt av å sosialiseres, men å dra med en så liten hund på leir høres ikke optimalt ut. Tenker at det er mange som vil hilse på dette søte lille nurket, det vil være mange mennesker til stede og mange andre dyr (hester og hunder). Så her kan hvalpen fort bli overstimulert og sliten. Tenker også at du har tenkt å la den være alene ca 4 timer hver dag. Ikke særlig lurt det heller. Nei, la hvalpen få lov til å være hjemme og bli trygg både i hjemmet og med menneskene som bor der. Anonymkode: fd0dd...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 Hadde nok ikke gjort det selv, med mindre et familiemedlem eller en god venn som er hundevant hadde vært med og passet den på dagtid når du var opptatt, samt gitt den gode pauser og nok ro når det blir mye ståk og støy. Hvis du har hatt valp før, vet hva det innebærer, og valpen er miljøsterk, kan det gå helt fint. Anonymkode: 7d896...4ed 1
Myrmica Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 Det høres litt optimistisk ut fra din side om du skal være instruktør, men tenker at du bare blir opptatt 2-3 timer hver dag? Det å være instruktør på leir tar vel mye mer av tida di enn det... Selv om du kanskje kan ha med hunden på enkelte aktiviteter, må du ha mye av fokuset på helt andre ting enn valpen. Du vil antagelig også bli ganske distrahert av valpen selv, noe som kan gjøre det vanskelig å være til stede og gjøre den jobben du skal. Snakker av erfaring som instruktør 😊 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #8 Skrevet 28. mars 2022 Kjempedårlig ide! Jeg har selv både jobbet på rideleir og hatt valp men ikke samtidig. Det er for lenge å være alene 3 timer daglig når valpen er 3 mnd og jeg kan garantere deg at du kommer til å være enda mer opptatt enn det, for jobber man på rideleir skjer det ting hele tiden utover ridetimene også og det forventes at du skal være tilgjengelig hele tiden, og sosial med elevene, være med på kveldsaktiviteter osv. Du kan ikke ha med deg valpen på alt dette så den kommer til å være alene store deler av døgnet og føles som en kjempebelastning for deg, for når du endelig kan gå å slappe av på rommet så er du så utslitt etter lang dag og hard jobb at å stimulere en valp er noe du ikke har energi til engang... Dårlig timing å ha en sånn sommerjobb når du har en liten valp. Her må du enten velge vekk jobben eller valpen... Ikke bra for valpen å bli oppdratt av noen andre som passer den når den knapt har funnet sin plass i ditt hjem, men det beste alternativet jeg ser her er at du får en venninne til å bo hos deg å passe valpen den uken du er på rideleir. Så blir ikke valpen rotløs og forvirret med hvor den bor i tillegg til hvem som eier den. Rideleiruken kommer sikkert til å bli kjempe gøy sett bort fra disse tingene så jeg må jo også slenge med at jeg håper du får kost deg masse og får en god uke der! Når jeg jobbet som instruktør to somre på rideleir har det vært de beste minnene for livet ☺️ Anonymkode: c2183...a29 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #9 Skrevet 29. mars 2022 Myrmica skrev (19 timer siden): Det høres litt optimistisk ut fra din side om du skal være instruktør, men tenker at du bare blir opptatt 2-3 timer hver dag? Det å være instruktør på leir tar vel mye mer av tida di enn det... Selv om du kanskje kan ha med hunden på enkelte aktiviteter, må du ha mye av fokuset på helt andre ting enn valpen. Du vil antagelig også bli ganske distrahert av valpen selv, noe som kan gjøre det vanskelig å være til stede og gjøre den jobben du skal. Snakker av erfaring som instruktør 😊 Har jobbet på denne rideleiren flere år som innstruktør og tenker dagene vil se sånn ca slik ut: 08 - 10 lufting og frokost 10-12 inne på rommet 12-12:30 lufting 12:30 - 14:00 inne på rommet 14:00 - 16:00 lufting og sosialisering 16:30 - 18:00 inne evt være med på altiviteter 18:00 ut kvelden sosialisering Reiser med en annen vennine som også har valp bare litt eldre, samt en vennine som gjerne hjelper meg med lufting osv.. men må nok gå litt i tenkeboksen og vurdere valpen først før jeg tar noen besluttning Anonymkode: c0cab...18b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #10 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har jobbet på denne rideleiren flere år som innstruktør og tenker dagene vil se sånn ca slik ut: 08 - 10 lufting og frokost 10-12 inne på rommet 12-12:30 lufting 12:30 - 14:00 inne på rommet 14:00 - 16:00 lufting og sosialisering 16:30 - 18:00 inne evt være med på altiviteter 18:00 ut kvelden sosialisering Reiser med en annen vennine som også har valp bare litt eldre, samt en vennine som gjerne hjelper meg med lufting osv.. men må nok gå litt i tenkeboksen og vurdere valpen først før jeg tar noen besluttning Anonymkode: c0cab...18b Det blir i alle fall 3,5 time alene til sammen bare ut i fra planen, også dukker plutselig ting opp. Mye sosialisering og lite søvn. Det der hadde jeg droppa med liten valp altså! Anonymkode: f5700...fa5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #11 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har jobbet på denne rideleiren flere år som innstruktør og tenker dagene vil se sånn ca slik ut: 08 - 10 lufting og frokost 10-12 inne på rommet 12-12:30 lufting 12:30 - 14:00 inne på rommet 14:00 - 16:00 lufting og sosialisering 16:30 - 18:00 inne evt være med på altiviteter 18:00 ut kvelden sosialisering Reiser med en annen vennine som også har valp bare litt eldre, samt en vennine som gjerne hjelper meg med lufting osv.. men må nok gå litt i tenkeboksen og vurdere valpen først før jeg tar noen besluttning Anonymkode: c0cab...18b Det er ikke forsvarlig å putte en valp inn i den timeplanen og å ha med seg en så ung valp på rideleir ei heller å ha med seg en hund du kun har kjent i fire uker på rideleir Anonymkode: c2183...a29 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå