AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Del Skrevet 27. mars 2022 Noen som har strikket denne? Ser at det står at den er oversize modell, men man kan kanskje gå ned 1/2 - 1 p str eller genserens str for at den ikke skal bli så oversize? Jeg har lyst til å strikke den uten splitter i sidene. Noen som har brukt noe annet garn enn det som står i oppskriften? https://www.garnbutikken.as/strikkepakker/kelly-genser-strikkepakke Anonymkode: fe5d5...15c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 28. mars 2022 #2 Del Skrevet 28. mars 2022 Jeg har strikket den, i den varianten uten splitt i sidene Jeg strikket small som er min vanlige størrelse, og den ble litt stor men ikke veldig oversized. Strikket med pinne nr 5, men jeg strikket den i garnet double sunday+tynn silk mohair fra Sandnes. Veldig myk og god genser. Double sunday er merinoull, så det garnet er mykere enn Peer Gynt som er ren ull. Eneste er at det var litt kjedelig med så mye vridd rett og vridd vrang, men det var verdt det for det gjorde det lille ekstra ut av genseren Jeg strikket min i fargen Eikenøtt, veldig fin farge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #3 Del Skrevet 28. mars 2022 skruf skrev (4 timer siden): Jeg har strikket den, i den varianten uten splitt i sidene Jeg strikket small som er min vanlige størrelse, og den ble litt stor men ikke veldig oversized. Strikket med pinne nr 5, men jeg strikket den i garnet double sunday+tynn silk mohair fra Sandnes. Veldig myk og god genser. Double sunday er merinoull, så det garnet er mykere enn Peer Gynt som er ren ull. Eneste er at det var litt kjedelig med så mye vridd rett og vridd vrang, men det var verdt det for det gjorde det lille ekstra ut av genseren Jeg strikket min i fargen Eikenøtt, veldig fin farge Takk for svar Jeg tenkte også at garnet i oppskriften kunne blitt litt hardt. Derfor jeg ville høre om noen hadde brukt annet garn. Jeg er veldig glad i å strikke ulike teknikker, så det går nok greit. Strikket nylig November Jacket fra Petiteknit, og der var det mye ulik teknikk. Kjempemorsom jakke å strikke Så på fargen du valgte, og den var lekker 👍 Anonymkode: fe5d5...15c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 28. mars 2022 #4 Del Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar Jeg tenkte også at garnet i oppskriften kunne blitt litt hardt. Derfor jeg ville høre om noen hadde brukt annet garn. Jeg er veldig glad i å strikke ulike teknikker, så det går nok greit. Strikket nylig November Jacket fra Petiteknit, og der var det mye ulik teknikk. Kjempemorsom jakke å strikke Så på fargen du valgte, og den var lekker 👍 Anonymkode: fe5d5...15c Peer Gynt-garnet er ganske mykt til å være ullgarn, mye mykere enn f.eks finull (jeg holder på å strikke Louvre sweater fra Petiteknit nå i Peer Gynt), men Double sunday fra sandens var skikkelig mykt og godt Kelly-genseren er utrolig fin, ble raskt en favoritt Jeg kjøpte den som en garnpakke fra Strikkehula, og der var det Double sunday som var med i garnpakken og ikke Peer Gynt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå