AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Var i en konfirmasjon til mitt fadderbarn i dag. Lenge siden jeg har vært i konfirmasjon, og jeg hadde sett for meg et par tre timer. Gudstjenesten startet kl. 11, og kl 17 hadde vi ikke kommet til kakene enda. Jeg har to barn på 1 og 3 år som jeg måtte fotfølge over alt fordi lokalet var lite barnevennlig. Etter 6 timer med festivitas greide jeg ikke mer, jeg var heeeelt utslitt og sa til konfirmantene far at jeg måtte få holde talen min og gå snart. Da ble han kjempesnurt og spurte om jeg ikke hadde satt av dagen? Anonymkode: da318...911
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 27. mars 2022 Her tror jeg du bommet totalt. Har du noen gang vært i en konfirmasjon ? Da vet du at kirken tar minst en time + fotografering og sånn, og transport til selskapslokalet = ca 2 t. Sosialisering ca 30 min, og så er det middag i en time ++ m taler ? Etter middagen pleier folk å gå lov å strekke på beina og lokalet blir ryddet og gjort klart for neste agendaen , kakebordet . Det er ikke uvanlig at klokken blir 17 før kaffen blir servert. Her vi bor er det stort kakebord. Ingen greier å kaste seg i kakespising rett etter middagen er fortært . Hva tenkte du og så for deg? Anonymkode: e3515...358 67 1 11
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Var i en konfirmasjon til mitt fadderbarn i dag. Lenge siden jeg har vært i konfirmasjon, og jeg hadde sett for meg et par tre timer. Gudstjenesten startet kl. 11, og kl 17 hadde vi ikke kommet til kakene enda. Jeg har to barn på 1 og 3 år som jeg måtte fotfølge over alt fordi lokalet var lite barnevennlig. Etter 6 timer med festivitas greide jeg ikke mer, jeg var heeeelt utslitt og sa til konfirmantene far at jeg måtte få holde talen min og gå snart. Da ble han kjempesnurt og spurte om jeg ikke hadde satt av dagen? Anonymkode: da318...911 Gudstjeneste kl 11. Varer en times tid. Så skal alle ut av kirka, til lokalet, fotografering osv. Man er heldig om middagen serveres kl 13. Middagen tar sin tid, bordet skal ryddes, folk vil prate sammen. Hva hadde du egentlig sett for deg? Superkjapp middag, få unna, talene og ferdig kl to? Synes konfirmantens far spørsmål var betimelig. Hvorfor hadde du ikke satt av dagen? Anonymkode: 2ce0d...2d1 34 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Her tror jeg du bommet totalt. Har du noen gang vært i en konfirmasjon ? Da vet du at kirken tar minst en time + fotografering og sånn, og transport til selskapslokalet = ca 2 t. Sosialisering ca 30 min, og så er det middag i en time ++ m taler ? Etter middagen pleier folk å gå lov å strekke på beina og lokalet blir ryddet og gjort klart for neste agendaen , kakebordet . Det er ikke uvanlig at klokken blir 17 før kaffen blir servert. Her vi bor er det stort kakebord. Ingen greier å kaste seg i kakespising rett etter middagen er fortært . Hva tenkte du og så for deg? Anonymkode: e3515...358 En konfirmasjon som starter 11 er jeg vant med at slutter 15, senest 16. Men man ser vel fort av invitasjonen om det er beregnet lenger tid. (er det middag og ikke enkel mat sier det seg selv at det er lenger) Anonymkode: 75ac2...a29 11
BobbySocks Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 Her har jeg aldri vært i en konfirmasjon som ikke slutter 16-17 Isj. Konfirmasjonsermoni. Middag. Kaker. Ferdig. 19
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 Hvorfor brydde konfirmanten seg om det? Er ikke konfirmasjon bare en mulighet for foreldrene til presentere barna sine i fine klær og skryte til hele familien? Jeg holder med deg. Til og med barnebursdager bør ikke strekke seg over en time. Det blir bare uutholdelig. Anonymkode: ba6ad...bbb 8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En konfirmasjon som starter 11 er jeg vant med at slutter 15, senest 16. Men man ser vel fort av invitasjonen om det er beregnet lenger tid. (er det middag og ikke enkel mat sier det seg selv at det er lenger) Anonymkode: 75ac2...a29 Konfirmasjon med kirke kl.11 som er ferdig kl.15-16? Aldri opplevd. Høres ut som om det er om å gjøre å bli fortest mulig ferdig Anonymkode: bb5a9...874 39 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #8 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gudstjeneste kl 11. Varer en times tid. Så skal alle ut av kirka, til lokalet, fotografering osv. Man er heldig om middagen serveres kl 13. Middagen tar sin tid, bordet skal ryddes, folk vil prate sammen. Hva hadde du egentlig sett for deg? Superkjapp middag, få unna, talene og ferdig kl to? Synes konfirmantens far spørsmål var betimelig. Hvorfor hadde du ikke satt av dagen? Anonymkode: 2ce0d...2d1 3 timer kanskje, konfirmasjonen var i menighetshuset, så det tok 20 sekunder å gå bort, og så et par timer med koldtbord og kaker, så kanskje noe fotografering der jeg kunne snike meg bort etterhvert. Er jo ikke rare fotograferingen jeg kunne være med på uansett med to små som må passes hele tiden. jeg hadde satt av dagen, men jeg er alene med barna, så jeg hadde brukt 6 timer på å prøve å løpe i to forskjellige retninger samtidig. De er 1 og 3 så de er ikke utlært på selskapsetikette enda. jeg var så sliten at jeg var på gråten. Ts Anonymkode: da318...911 13 13
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #9 Skrevet 27. mars 2022 Innafor å skippe kirka, møt til middagen. Anonymkode: 77329...090 9 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #10 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 3 timer kanskje, konfirmasjonen var i menighetshuset, så det tok 20 sekunder å gå bort, og så et par timer med koldtbord og kaker, så kanskje noe fotografering der jeg kunne snike meg bort etterhvert. Er jo ikke rare fotograferingen jeg kunne være med på uansett med to små som må passes hele tiden. jeg hadde satt av dagen, men jeg er alene med barna, så jeg hadde brukt 6 timer på å prøve å løpe i to forskjellige retninger samtidig. De er 1 og 3 så de er ikke utlært på selskapsetikette enda. jeg var så sliten at jeg var på gråten. Ts Anonymkode: da318...911 Skjønner deg godt jeg. Seks timer i selskap med små barn er leeeenge Anonymkode: d645d...574 21 2 3
Gjest Albbas Skrevet 27. mars 2022 #11 Skrevet 27. mars 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: En konfirmasjon som starter 11 er jeg vant med at slutter 15, senest 16. Men man ser vel fort av invitasjonen om det er beregnet lenger tid. (er det middag og ikke enkel mat sier det seg selv at det er lenger) Anonymkode: 75ac2...a29 😳😳 Hadde følt meg snytt om en konfirmasjon var ferdig kl 15. 🤭 At TS ble sliten er fullt forståelig, og det er lov å gå "tidlig" når man har små barn. Det har jeg gjort i konfirmasjon. Men da har klokka vært 18 og vi har vært blant de første som drar hjem.
BobbySocks Skrevet 27. mars 2022 #12 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 3 timer kanskje, konfirmasjonen var i menighetshuset, så det tok 20 sekunder å gå bort, og så et par timer med koldtbord og kaker, så kanskje noe fotografering der jeg kunne snike meg bort etterhvert. Er jo ikke rare fotograferingen jeg kunne være med på uansett med to små som må passes hele tiden. jeg hadde satt av dagen, men jeg er alene med barna, så jeg hadde brukt 6 timer på å prøve å løpe i to forskjellige retninger samtidig. De er 1 og 3 så de er ikke utlært på selskapsetikette enda. jeg var så sliten at jeg var på gråten. Ts Anonymkode: da318...911 Jeg hadde bare takket pent for meg og dratt. Skylt på at ungene var slitne. Talen hadde jeg stappa i boss. 29
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #13 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Konfirmasjon med kirke kl.11 som er ferdig kl.15-16? Aldri opplevd. Høres ut som om det er om å gjøre å bli fortest mulig ferdig Anonymkode: bb5a9...874 For meg var det jo litt det, jeg var alene med barna, men måtte gå siden jeg var fadder. Tenkte det skulle være litt forståelse for at tolmodigheten til små barn ikke varer i 6 timer +, men de med konfirmanter har vel glemt sånt. ts Anonymkode: da318...911 8 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #14 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Var i en konfirmasjon til mitt fadderbarn i dag. Lenge siden jeg har vært i konfirmasjon, og jeg hadde sett for meg et par tre timer. Gudstjenesten startet kl. 11, og kl 17 hadde vi ikke kommet til kakene enda. Jeg har to barn på 1 og 3 år som jeg måtte fotfølge over alt fordi lokalet var lite barnevennlig. Etter 6 timer med festivitas greide jeg ikke mer, jeg var heeeelt utslitt og sa til konfirmantene far at jeg måtte få holde talen min og gå snart. Da ble han kjempesnurt og spurte om jeg ikke hadde satt av dagen? Anonymkode: da318...911 Etter 6 timer hadde jeg også takket for meg. Det er altfor lenge. Jeg pleier å hoppe over kirken. Man gjør jo uansett ikke noe annen nytte der enn å være veggpryd. Anonymkode: c39be...3f3 10
powerpuffen Skrevet 27. mars 2022 #15 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For meg var det jo litt det, jeg var alene med barna, men måtte gå siden jeg var fadder. Tenkte det skulle være litt forståelse for at tolmodigheten til små barn ikke varer i 6 timer +, men de med konfirmanter har vel glemt sånt. ts Anonymkode: da318...911 Jeg skjønner poenget ditt her - men kunne du ikke forsøkt å finne barnepass akkurat denne dagen? En konfirmasjon er en stor dag. Det er helt vanlig at det varer til 17+ 21 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #16 Skrevet 27. mars 2022 Helt innafor. Syntes du holdt lenge med tanken på at du var alene med småbarn. Ingen i selskapet som kunne hjelpe deg med ungene? Anonymkode: 4eec5...a3b 10
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #17 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For meg var det jo litt det, jeg var alene med barna, men måtte gå siden jeg var fadder. Tenkte det skulle være litt forståelse for at tolmodigheten til små barn ikke varer i 6 timer +, men de med konfirmanter har vel glemt sånt. ts Anonymkode: da318...911 Nå er det jo ikke dine barns dag, men konfirmanten. Hvorfor hadde du ikke ordnet barnevakt? Anonymkode: b88fb...0b2 29 1 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #18 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Var i en konfirmasjon til mitt fadderbarn i dag. Lenge siden jeg har vært i konfirmasjon, og jeg hadde sett for meg et par tre timer. Gudstjenesten startet kl. 11, og kl 17 hadde vi ikke kommet til kakene enda. Jeg har to barn på 1 og 3 år som jeg måtte fotfølge over alt fordi lokalet var lite barnevennlig. Etter 6 timer med festivitas greide jeg ikke mer, jeg var heeeelt utslitt og sa til konfirmantene far at jeg måtte få holde talen min og gå snart. Da ble han kjempesnurt og spurte om jeg ikke hadde satt av dagen? Anonymkode: da318...911 Konfirmasjon i mars? Anonymkode: 6a528...6d7 7 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. mars 2022 #19 Skrevet 27. mars 2022 Er så glad jeg aldri kan dra i konfirmasjon, er alltid opptatt om det kommer en innbydelse. Samme med dåp og bryllup også.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #20 Skrevet 27. mars 2022 Hvorfor droppet dere ikke bare kirken da? Du kunne jo ha skaffet barnevakt, om ikke for hele tiden så iallfall for tiden i kirken?! Anonymkode: 95ad3...347 9
Anbefalte innlegg