AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Føler de har reklamert den i hjel Anonymkode: 9e886...fe2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Jeg syntes den var bra. Anonymkode: fdddb...b50 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Så absolutt. Ekstremt tydelig "mann skriver kvinne". Skuespillerne var ekstremt flinke, det skal de ha. Anonymkode: 9eca1...d81 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 The Power of the Dog Anonymkode: 6cbff...ff1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 Overvurdert har som regel ikke noe med over reklamert å gjøre. Anonymkode: 29bab...6e4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 Svaret er ja. Kjedeligste og mest intetsigende jeg har sett. Synes ikke skuespillerne imponerte heller 🥱 Anonymkode: 98e45...1ee
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 Ja. Men alt som kommer fra Trier blir hyllet som storslått kunst. Det er åpenbare filmtekniske kvaliteter ved den, slik som i de andre filmene hans. men Trier har aldri vært god på historier og heller ikke på karakterbygging. Det må man være når man skal lage filmer om mennesker, ellers må man lage noe langt mer abstrakt eller ha mer kontroll på de stereotypiene man eventuelt prøver å skape. Anonymkode: af4d2...e8b 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #8 Skrevet 28. mars 2022 Ville ikke kalt det verdens mest overvurderte film. Men norges med overvurderte film definitivt. Verdens verste, hm. Der ville jeg nesten satt Dune filmen, følte den var reklamert overalt. Mange som sa det var så bra. Filmen er dritkjedelig. Du kan fint gjette deg gjennom hele filmen til hva som skjer. Det som er bra i filmen er det tekniske. Dog for mye scener med kamp o.l Det skjer jo egentlig nesten ingenting interessant gjennom filmen i det hele tatt. Så dune på kino når den kom ut fordi den så interessant ut, og fikk gode anmeldelser. Jeg er lettinteressert, og det er første filmen på en kino jeg regelrett har kjedet meg ihjel på. Tenkte flere ganger å gå ut av salen, men var med en venn som synes den var grei så da hadde det vært frekt å gå. Anonymkode: 913b7...894 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #9 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Overvurdert har som regel ikke noe med over reklamert å gjøre. Anonymkode: 29bab...6e4 Jo Anonymkode: 9e886...fe2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #10 Skrevet 28. mars 2022 Definitivt ikke en overvurdert film. Virker som om mange setter likhetstegn mellom dialogbasert film og kjedelig. Kan det være en sammenheng med at vi blir eksponert for videoklipp på noen få minutter/sekunder der ting skjer og klippes raskt og «poenget» kommer raskt? Da skjønner jeg at det i så fall føles langtekkelig med dialogscener som trekker ut i minutter. Anonymkode: 616e6...244 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #11 Skrevet 28. mars 2022 Synes den var utrolig kjedelig og langtekkelig. Ble helt desperat på slutten, ville bare at den skulle ta slutt. Anonymkode: 5fb53...3d5 1
Gjest lurven Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 Virker som den er kunstnerisk bra. Men ser litt kjedelig ut.
Anonymburker Skrevet 28. mars 2022 #13 Skrevet 28. mars 2022 Kommer ikke til å se den. Den ser døll ut. 1 1
Melpomene Skrevet 28. mars 2022 #14 Skrevet 28. mars 2022 Nei altså, "overvurdert", hva betyr det egentlig? En film som er hauset opp av kritikere men mislikt av publikum? Eller motsatt? Verdens Verste Menneske er jevnt over godt mottatt av kritikere, og ser ut til å være populær blant publikum. På Letterboxd er den sett av 155 000 brukere totalt og har en snittvurdering på 4.2/5, hvilket antyder at den nok har truffet godt hos publikum på den plattformen. Den har vunnet noen kritikerpriser, inkludert beste skuespiller i Cannes, samt nominert til (men ikke vunnet) BAFTA og Oscar. Reklame for filmen er for å få flere til å se den, kjøpe kinobilletter, strømmeleie eller DVD/Blu-ray så produksjonsselskapet tjener penger. Reklame er i seg selv ingen vurdering av "kvalitet", alle filmer som har et distribusjonsapparat/markedsføringsbudsjett blir reklamert for, akkurat som alle andre produkter og tjenester. Om det er en "bra" film er helt opp til hver enkelt publikummer - for noen kan det være årets film, for andre kan det være helt uinteressant, mens noen sitter kanskje litt midt på treet, eller synes noen elementer var bra og andre deler ikke så bra. Du bestemmer selv hva du synes er bra eller ikke, TS, det eneste "kravet" for å vurdere kritisk er å se hele filmen. 1
Kågebruker Skrevet 28. mars 2022 #15 Skrevet 28. mars 2022 (endret) Jeg likte den veldig godt. Dialogen er veldig fin og jeg kjenner meg igjen i hovedpersonen selv om jeg er en mann. Anders Danielsen er som vanlig god og troverdig. Endret 28. mars 2022 av Kågebruker 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #16 Skrevet 28. mars 2022 Jeg synes den var bra, jeg! Likte den Anonymkode: 9592c...ae6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #17 Skrevet 28. mars 2022 Synes Reinsve er alt for naturlig og lite bevegelse. Forstår godt at hun ikke er kjent. Gjelder de fleste norske kvinnelige skuespillere. Kjedelige uten identitet, og ikke noen man husker. Anonymkode: 1a0b9...01a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå