AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Jeg lurer på om noen her inne har opplevd å ha et normalt jern nivå, ingen mangler på vitamin og mineraler men likevel være ekstremt sliten i hele svangerskapet? Og da mener jeg ikke sliten fordi du har jobbet mye og har små unger fra før eller sliter med søvn. Jeg er gravid første gang og jobber ikke, jeg kan sove å slappe av så mye jeg vil allikevel er jeg helt utslitt hele tiden. Anonymkode: e8fd5...f0b
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Jepp. Lå bare på sofaen og ventet på å få gå og legge meg om kvelden (leggetid var ca kl 21)😂 Hos meg gikk det heldigvis over ca halvveis i graviditeten. Anonymkode: 0b44e...173
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Jepp! Babyen stjeler energien din. Det går med masse energi til å lage og utvikle et barn. Anonymkode: c0eb2...33c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Ja, hele første trimester har jeg slitt skikkelig med lavt energinivå. Sover sånn 12 t om dagen. Tar en lur etter jobb, våkner for å lage middag, og legger meg igjen. Anonymkode: c7c75...e2a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 Ja. Noen har slike svangerskap. Anonymkode: 17008...6f6
myMa Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 Hvor langt på vei er du? Veldig vanlig å ha det sånn, i hvertfall i første trimester. Sikkert noen uheldige som går sånn hele svangerskapet og (som med mange andre plager) Er 13 uker på vei og sover mer enn 2 åringen nesten. For min del ga det seg rundt uke 15 med første.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 Ja. Hormonene kan være årsaken. Anonymkode: 9fc1c...446
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #9 Skrevet 28. mars 2022 Trøtthet og energimangel er veldig vanlig når man er gravid, spesielt i første trimester. Det er som om babyen suger til seg all energien og du bare sover og sover. For noen varer det lenger også. Anonymkode: 32132...2f7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #10 Skrevet 28. mars 2022 Ja, jeg er 28 uker påvei nå, og det er først de siste par ukene at energinivået er bedre. Nå er kroppen tung istedenfor da. Anonymkode: 2c96e...a1c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #11 Skrevet 28. mars 2022 Jeg jobbet, men var "aldri" trøtt før svangerskapet. Fra ca uke 8 til begynnelsen av tredje trimester var jeg helt DØD. Hadde heldigvis hjemmekontor store deler av tiden, så sov i lunsjen ( og tok mange powernaps) og satt som en zombie resten av dagen. Jeg gråt hver dag foran PC-en fordi jeg var så sliten. Etter jobb måtte jeg prioriterte slik; annenhver dag middag, annenhver dag dusj. Så var det å stupe i seng og sove til jobb startet på igjen. I helgene var jeg oppe maks et par timer for å spise/dusje/se at samboer levde 🤭 Men plutselig slapp det, og nå har jeg MASSE overskudd og formen er kjempefin! Typisk at jeg fikk bekkenløsning så jeg ikke får gjort så mye likevel, men UTROLIG deilig å slippe den trøttheten. Anonymkode: 695b6...d58
Fiora Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 Ja, er snart i uke 19 og er fremdeles totalt utmattet. Legen sa det er like vanlig å være sliten og trøtt hele svangerskapet som å ikke være det. Må bare respektere kroppen og hvile så mye man behøver!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #13 Skrevet 28. mars 2022 Ja! I første svangerskap varte det ca til uke 25. Var i mitt livs form i tredje trimester, så veldig merkelig greie 😂 i andre svangerskap ga det seg i det sekundet barnet var født. Gikk fra å ha null overskudd til å vaske halve huset når jeg kom hjem fra sykehuset. Helt føkka! Anonymkode: 9f1ea...1c7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #14 Skrevet 28. mars 2022 Ja, i tre (av tre) svangerskap. Har hatt noen kortere perioder ila svangerskapet hvor jeg ikke har vært sånn, men jeg har vært helt utslitt i store deler av svangerskapene mine. Ikke nødvendigvis så søvnig, men bare en følelse av enhver aktivitet er helt uoverkommelig. Jeg begynte f.eks å gråte på jobb fordi jeg måtte gå over i en annen bygning for å ha et møte (og sånn fant to av kollegaene mine ut at jeg var gravid). Jeg har også slitt med veldig mye kvalme og brekninger som ikke har gitt seg etter de vanlige 12-15 ukene. Utslitthet og kvalme har fulgt hverandre- så de periodene jeg har vært mindre utslitt har jeg vært mindre kvalm. Anonymkode: fd73a...754
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #15 Skrevet 28. mars 2022 Du er gravid - ikke utbrent. Anonymkode: ad6ef...651
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå