Gå til innhold

Tilbake til jobb etter korona

Gagaen

Anbefalte innlegg

Dere som var positive og var i isolasjon i 4 dager, syns dere ikke det var tidlig å gå på jobb etter 4 dager? Var dere ikke bekymret for at dere skulle smitte andre dere jobber med? Glem det helsemyndighetene sier, nå vil jeg høre om deres egen magefølelse og ærlige tanker rundt det. Og fortell gjerne hva du jobber med, om du er blandt folk eller sitter for deg selv på et kontor eller på annen måte jobber helt alene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg testet positivt i går og følte meg dårlig fra onsdag i forrige uke. Skal ikke på jobb imorgen for jeg er slapp, hoster og har fortsatt feber. Går ikke på jobb før jeg er frisk. Dessuten står det også at man skal ikke gå på jobb før man har vært feberfri i minst 24 timer. Men uansett så går jeg ikke på jobb før jeg føler meg frisk nok. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt meg på hjemmekontor et par ekstra dager, selv om jeg var feberfri. Syntes ikke det var noe gøy å tenke på at jeg kunne smitte kollegaer, selv om det hadde vært "lov". 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hjemme 4 dager. Jobber på sykehus. Hvorfor skal jeg være hjemme lenger når jeg ikke er syk?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men hvis man er syk og føler seg dårlig så er det riktig å være hjemme. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fire dagene gjelder liksom "uansett" (jada, jeg vet at det ikke er PLIKT til isolasjon lenger). Men er man ikke frisk etter fire dager så skal man helst ikke ut blant folk igjen. Så det kommer jo helt an på hvordan formen er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gagaen skrev (På 27.3.2022 den 16.58):

Dere som var positive og var i isolasjon i 4 dager, syns dere ikke det var tidlig å gå på jobb etter 4 dager? Var dere ikke bekymret for at dere skulle smitte andre dere jobber med? Glem det helsemyndighetene sier, nå vil jeg høre om deres egen magefølelse og ærlige tanker rundt det. Og fortell gjerne hva du jobber med, om du er blandt folk eller sitter for deg selv på et kontor eller på annen måte jobber helt alene. 

Jeg jobbet fra dag 5 på sykehus. Brukte munnbind første tiden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag 4 nå og skal egentlig kunne jobbe i morgen, men sjefen ville jeg skulle holde meg vekk til torsdag. Men altså, teststreken på testen min er jo nesten svart :ler: føler meg ikke trygg nok til å være ute i morgen. Hoster og snørrer som faen og

Snapchat-1744544737.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (På 29.3.2022 den 10.19):

Jeg er på dag 4 nå og skal egentlig kunne jobbe i morgen, men sjefen ville jeg skulle holde meg vekk til torsdag. Men altså, teststreken på testen min er jo nesten svart :ler: føler meg ikke trygg nok til å være ute i morgen. Hoster og snørrer som faen og

Snapchat-1744544737.jpg

Barn kan være på skole hele tiden så lenge formen er bra. Skjønner ikke hvorfor folk tester nå etter covid. Du går på jobb når formen tillater det, helst etter 4 dager.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (På 3/30/2022 den 23.34):

Barn kan være på skole hele tiden så lenge formen er bra. Skjønner ikke hvorfor folk tester nå etter covid. Du går på jobb når formen tillater det, helst etter 4 dager.

.

Endret av Fame
  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (6 timer siden):

Jeg jobber på kreftavdelingen 

Samme regel gjelder alle. Sjefen din vil du skal bli lenger hjemme, har du flere egenmeldings dager igjen? Er du ikke i form så skaff deg sykmelding. 

Kreftpasienter er ekstra utsatt, samtidig så er jo de fleste ute i samfunnet hvor det er mye smitte nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (3 timer siden):

Samme regel gjelder alle. Sjefen din vil du skal bli lenger hjemme, har du flere egenmeldings dager igjen? Er du ikke i form så skaff deg sykmelding. 

Kreftpasienter er ekstra utsatt, samtidig så er jo de fleste ute i samfunnet hvor det er mye smitte nå.

Jeg har brukt sykemelding. Hva lurer du på egentlig? :ler: jeg var ikke i form til å gå på jobb i går uansett

Endret av Fame
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Informasjonen jeg fikk fra coronatlf ( de ringte meg opp etter at prøven var analysert) var at jeg måtte være borte fra jobb i 4 dager første symptom ( som kom 2 dager før jeg fikk svar på testen, så jeg måtte være borte i 2 dager etter påvist positiv test) videre sa hun at jeg ikke skulle gå på jobb om jeg hadde feber. Arbeidsgiver kunne kreve sykemelding om jeg hadde feber nå med de nye reglene. Jeg hadde feber , spurte arbeidsgiver og de sa de ikke trengte sykemelding så var borte en uke selv. Hadde jeg ikke vært syk hadde jeg selvsagt gått på jobb etter 2 dager. Hvorfor skal man ikke gå på jobb når er frisk og ikke smitter? Jeg tror grunnen til at mange av oss er så slitne er at vi på rundgang har jobbet dobbelt for friske mennesker som sitter hjemme i pålagt isolasjon eller karantene uten at det har vært nødvendig. 

og ta nye hjemmetester er ingen vits , de kan vise positivt på rester i opptil 2 måneder. Det en skal måle etter 4 dager er om en har feber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fame skrev (1 time siden):

Jeg har brukt sykemelding. Hva lurer du på egentlig? :ler: jeg var ikke i form til å gå på jobb i går uansett

Lurer ikke på noe jeg. Har bare misforstått hverandre 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (13 timer siden):

Barn kan være på skole hele tiden så lenge formen er bra. Skjønner ikke hvorfor folk tester nå etter covid. 

Fordi jeg har empati og vil ikke utsette folk for smitte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gagaen skrev (3 timer siden):

Fordi jeg har empati og vil ikke utsette folk for smitte. 

Noen må ha lønn også. Holder du deg ekstra lenge hjemme ved andre sykdommer og?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
zemer skrev (54 minutter siden):

Noen må ha lønn også. Holder du deg ekstra lenge hjemme ved andre sykdommer og?

Hørt om egenmelding/sykemelding? Ellers vil jeg heller vise empati enn å ha masse penger. Holder meg hjemme når jeg er syk uansett ja, og det setter jeg pris om andre gjør og. Nekter å tro at etter 4 dager er man plutselig ikke smittsom mer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp syk i 14 dager. Veldig forkjøla og vondt i hodet hele veien. Nå begynner jeg endelig å få tilbake lukt og smak 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, zemer said:

Det er jo ikke helt riktig. Sykehus kan ha andre regler for egne ansatte, og dersom man ikke får komme på jobb pga smittefare så kan jo arbeidsgiver godkjenne fravær uten sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjest:) skrev (1 time siden):

Det er jo ikke helt riktig. Sykehus kan ha andre regler for egne ansatte, og dersom man ikke får komme på jobb pga smittefare så kan jo arbeidsgiver godkjenne fravær uten sykemelding.

Jobber på sykehus, ikke andre regler her nå. Før kunne vi gå på jobb med smitte i husstanden, mens andre var i isolasjon. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...