Pineapples Skrevet 27. mars 2022 #1 Del Skrevet 27. mars 2022 PP1 & CD7 Hei! Endelig er det min tur til å lage dagbok. 🤩 Jeg og samboeren min har bestemt oss for å prøve å lage vår første baby. Vi skal ikke fortelle om det til noen, så jeg er glad for å ha et sted jeg kan lufte både tanker og forventninger. Jeg skal prøve å oppdatere denne dagboken så ofte jeg kan! Litt info om oss: Vi er i midten av 20-årene og har vært sammen i over 5 år. Samboer har fulltidsjobb mens jeg studerer og jobber deltid ved siden av. I utgangspunktet hadde vi tenkt å vente litt slik at vi fikk baby etter jeg er ferdig utdannet. Men etter at jeg tok ut p-staven i januar ble jeg rimelig babysyk med en gang. Jeg tok ut p-staven tidlig fordi jeg trodde det skulle ta litt tid før syklusen kom tilbake. Til min store lettelse kom den tilbake allerede samme måned, og har ligget stabilt på 28 dager siden. ☺️ Vi har rett og slett bestemt oss for å hoppe i det nå ettersom vi ikke vet hvor lang tid prøvingen vil ta. Dette er den andre dagen etter menstruasjon (CD 7), så nå venter jeg bare på EL som jeg regner med at kommer om en ukes tid. Jeg begynte å ta EL-tester allerede i går og teiper de inn i en notatbok for å ha en viss oversikt over hvordan testene utvikler seg gjennom syklusen. Tenker at det er greit å ha den oversikten foran meg hvis vi må prøve i flere mnd. Til nå har jeg lastet ned FLO-appen hvor jeg plotter dager jeg har mensen og samleie. Hvilke andre apper anbefaler dere? 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 27. mars 2022 #2 Del Skrevet 27. mars 2022 Så spennende å starte prøvingen! Har nettopp begynt selv, er på pp2. Har definitivt lært mye bare på første PP til nå når jeg er i andre pp. Det er veldig spennende, slitsomt, frustrerende og gøy. Alt på en gang! Jeg bruker en app som heter premom, tror jeg. Den er ihvertfall veldig grei. Man kan legge inn el tester, temping og alt mulig annet. masse lykke til ihvertfall, krysser fingrene for at det ikke vil ta så lang tid for dere🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pineapples Skrevet 2. april 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 2. april 2022 Hei igjen 🤗 I morgen har jeg EL i følge Flo-appen. Spennende! Har ikke merket noe til EL enda. Heller ikke slått ut på testene. Men jeg har begynt å gruble voldsomt de siste dagene. Som dere vet studerer jeg, og jeg skal begynne på siste året av bachelorgraden til høsten. Jeg skal ha 10-ukers praksis til høsten før det blir bacheloroppgave-skriving på våren. Det vil si at hvis jeg blir gravid nå, kommer jeg til å ha termin i desember, rett etter at praksis er ferdig 😅 Det betyr også at jeg ikke kan jobbe noe særlig ved siden av studier, og dermed ikke får tjent opp retten til så mye foreldrepenger som jeg ellers ville gjort hvis jeg ikke var i praksis (har en liten stillingsprosent på papiret, men jobber nærmere 100%). Et skikkelig dilemma! Her og nå betyr det lite siden jeg har så lyst på barn, men det har en ganske stor økonomisk påvirkning for permisjonstiden. Jeg prøver å undersøke om det finnes noen løsninger i forhold til både praksis, permisjon, lønn osv. Det ordner seg jo uansett, men jeg vil helst være så godt økonomisk sikret som mulig til permisjonstiden 😅 Si gjerne ifra om dere vet om noen løsninger på dette. Det eneste jeg kan tenke at er smartest er å utsette prøvingen til sommeren. Da kan jeg fullføre praksis som gravid og fortsatt ha tid til å jobbe og tjene godt til foreldrepengene før baby kommer. Men uff, jeg vil ikke vente!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pineapples Skrevet 2. april 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 2. april 2022 Ruskemor skrev (På 27.3.2022 den 21.07): Så spennende å starte prøvingen! Har nettopp begynt selv, er på pp2. Har definitivt lært mye bare på første PP til nå når jeg er i andre pp. Det er veldig spennende, slitsomt, frustrerende og gøy. Alt på en gang! Jeg bruker en app som heter premom, tror jeg. Den er ihvertfall veldig grei. Man kan legge inn el tester, temping og alt mulig annet. masse lykke til ihvertfall, krysser fingrene for at det ikke vil ta så lang tid for dere🤞 Så hyggelig at du ville kommentere! 🥰 Jeg skal laste ned den appen, den høres veldig bra ut 😄 Takk i like måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå