liv Skrevet 31. oktober 2005 #1 Skrevet 31. oktober 2005 Har noen av dere prøvd å smelte plastbiter for å lage kule anheng? Har hørt om det tidligere men nå finner jeg ikke noe på nett om det.
liv Skrevet 1. november 2005 Forfatter #2 Skrevet 1. november 2005 Ingen som har hørt om sånn plast sak som en smelter til smykkestener?
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #3 Skrevet 2. november 2005 Har ikke hørt om å smelte plast til smykkestener, men glass derimot kan man smelte. Det er jo veldig populært med slike glassmykker nå om dagen. Slik som disse f.eks.
liv Skrevet 2. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2005 Jo men for å smelte slike glassteiner så må en vel ha litt varmere ovn enn vanlig stekeovn?
Gjest allium Skrevet 2. november 2005 #5 Skrevet 2. november 2005 Jeg lurer på om ikke Livets Datter har laget noen smykker med noe hun kalte krympeplast. Er det noe sånt du er ute etter ?
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #6 Skrevet 2. november 2005 Joda. Eg har laga smykker av plexiglass. Nokon år sidan no. Trur me måtte forme dette medan plexiglasset var varmt (med to tenger). Fyrst skjar me ut formen med glasskjærer, deretter varma det i vanleg komfyr .- hugsar ikkje grader. Det er berre å teste ut! Elles driv eg å lagar glassmykker. Men til dette må ein ha eigen omn som tolar 840 grader. Glass er utruleg spennande å jobbe med, men har ein meir komplisert brennemetode for å unngå stress i glasset. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå