Gå til innhold

Hjelp til å finne en film fra sent 90-tall, tidlig 00-tallet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så en film da jeg var liten, dette var enten sent 90-tall eller tidlig 00-tallet. Jeg har prøvd å Google på både engelsk og norsk i mange år, men finner ikke igjen filmen så håper noen her kan hjelpe!

Her er det jeg husker:

Filmen handler om en jente som blir kidnappet fra sitt soverom som hun deler med sin søster (tror det var to søstre, men det kan også ha vært en bror). Familien tilkaller politiet og det blir en svært leteaksjon, hvor de (tror jeg) holder på i noen mnd eller år! Til slutt blir hun funnet drept på et jorde. 

Dette er dessverre ikke noe mer jeg husker av filmen. Det kan ha vært en typ tvfilm, tror ikke den er sånn veldig kjent! Krysser fingrene for at noen andre kanskje har sett den også 🤞🏻

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å spørre på Reddit. Der er de gode på å finne ut av sånne ting!

Anonymkode: 9828d...d88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På r/tipofmytongue

• Liker 1
Skrevet

Texas Killing Fields, kanskje? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres litt ut som lovely bones, men den kom i 2009, så kanskje ikke så sannsynlig?

Anonymkode: fa167...936

Gjest lurven
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Høres litt ut som lovely bones, men den kom i 2009, så kanskje ikke så sannsynlig?

Anonymkode: fa167...936

Det er ikke den, hun ble aldri funnet

Skrevet

Det er dessverre ingen av disse filmene (sett begge to). Er nok en film som ble laget for tv, typ hallmark! Men kommer nok aldri til å finne ut hvilken det er, da den er ganske ukjent! 😢

AnonymBruker
Skrevet
Knottogtott skrev (4 timer siden):

Det er dessverre ingen av disse filmene (sett begge to). Er nok en film som ble laget for tv, typ hallmark! Men kommer nok aldri til å finne ut hvilken det er, da den er ganske ukjent! 😢

Hvorfor ikke gjøre det jeg foreslo?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som typisk onsdagsfilmen på TV Norge.

Anonymkode: bbe8f...790

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvorfor ikke gjøre det jeg foreslo?

Takk for forslaget, men orker ikke laste ned appen og lage bruker der enda. Får se om jeg orker og har evnt tid til det til helgen! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Høres ut som typisk onsdagsfilmen på TV Norge.

Anonymkode: bbe8f...790

Ja, tenker at det kan være noe slikt! Jeg har klart å finne igjen alle de andre filmene jeg så på som barn, som var laget som sånn tvfilm. Denne derimot har jeg ikke klart å finne igjen 😅

Skrevet

Sikker på at det er en film og ikke en dokumentar?

Skrevet
Kratt_ skrev (1 time siden):

Sikker på at det er en film og ikke en dokumentar?

Det var krim/thriller. ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Husker du noen av skuespillerne som var med? Har du kanskje sett de i andre filmer eller serier?

Har du prøvd avansert tittelsøk på imdb?
https://www.imdb.com/search/title/?ref_=fn_asr_tt

Anonymkode: fa2ff...eee

Nei, dessverre! Har prøvd å søke etter bortføringsfilmer der tidligere, uten hell.. Så dette er nok bare en film laget for tv.

Skrevet

Den grønne mil??

Skrevet

Nei, ikke den heller! Det er en av yndlingsfilmene mine, sett den et dusin ganger 🥰 Veldig fin film! 

Kidnapperen i den filmen jeg tenkte på, han er inne på rommet og tar med seg den lille jenta. Hun er hos kidnapperen sin, en stund før hun blir drept og dumpet på et jorde. Og da er det masse politi evnt nyhetsfolk rundt det jordet! 

AnonymBruker
Skrevet

Var det en nær venn av familien som kidnappet henne? Avslørte han seg selv da han nevnte noe om skoene hennes (tror de var helt nye eller noe sånt)?

Anonymkode: abd85...cda

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Var det en nær venn av familien som kidnappet henne? Avslørte han seg selv da han nevnte noe om skoene hennes (tror de var helt nye eller noe sånt)?

Anonymkode: abd85...cda

Det husker jeg ikke! Men tror det var en ukjent person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...