AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Jeg har ikke kommet meg inn på boligmarkedet enda. Har sett litt på eneboliger ute for salg. Jeg har nok EK til å få lån men jeg vet det vil bli ganske trangt økonomisk om jeg skulle betjent et så stort lån. Er det mulig å kjøpe enebolig for å så seksjonere til en tomannsbolig? Vil da bygge en ny inngang, kjøkken og bad. Spørsmålet er om det vil lønne seg? Eller taper jeg faktisk penger på det? Anonymkode: 3fab8...23c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Lag en hybel og lei ut, da har du skattefri inntekt lenge. Hvis du seksjonerer må du skatte av salget. Anonymkode: a0200...86c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Just now, AnonymBruker said: Lag en hybel og lei ut, da har du skattefri inntekt lenge. Hvis du seksjonerer må du skatte av salget. Anonymkode: a0200...86c Takk for innspill! Det er også et alternativ. TS Anonymkode: 3fab8...23c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Hvor lett er det å få igjennom seksjonering? Noen som har gjort det? ikke meningen å kuppe tråden, TS☺️ Anonymkode: d5ffd...902
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvor lett er det å få igjennom seksjonering? Noen som har gjort det? ikke meningen å kuppe tråden, TS☺️ Anonymkode: d5ffd...902 Det går fint! Jeg er bare glad for all info 😁 Anonymkode: 3fab8...23c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 Hvis du har egenkapital nok til å kjøpe enebolig OG gjøre endringer som å bygge bad og kjøkken, må du ha ganske god EK. Kan du ikke bare kjøpe noe billigere hvor du har råd til å betjene lånet? 🤷🏼♀️ Anonymkode: 33c83...6d9
A-hunter Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 Det er søknadspliktig å endre bygningstype fra kode 111 enebolig til kode 121/122 tomannsbolig. En slik søknad gir fulle forskriftskrav til den nye boenheten. Normalt er det krav til uteoppholdsarealer osv som krever en stor tomt. Så det kan bli grisedyrt og/eller umulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå