Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som ikke lufter rommene sine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Broren min er en av dem, og så bor jeg i bokollektiv og kjenner stanken fra rommet til han ved siden av meg når han har døra åpen. Det er sånn tett innestengt luft! Selv åpner jeg mitt hver dag uansett hvor kaldt det er for å ikke ha det så tett. 
Når jeg går inn hos broren min spør jeg om å få åpne balkongdøra litt for det går jo ikke an å puste der!

Er ikke dette helseskadelig? 

Anonymkode: 697d7...65b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at det er helseskadelig.

Ante ikke at dette var et utbredt problem. Vi lufter døgnet rundt, så og si... 

Anonymkode: 3f799...658

AnonymBruker
Skrevet

For hver gang jeg åpner vinduene havner det edderkopper i senga. Nope, nope, nope. Skjer ikke en gang til!

Anonymkode: 7af32...560

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det at de ikke lufter som er problemet, men at slike som broren din bedriver prompekonkurranse med seg selv på rommet. Ikke på WC. 

Anonymkode: cf8c3...6ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke det at de ikke lufter som er problemet, men at slike som broren din bedriver prompekonkurranse med seg selv på rommet. Ikke på WC. 

Lukter ikke promp. Bare innestengt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For hver gang jeg åpner vinduene havner det edderkopper i senga. Nope, nope, nope. Skjer ikke en gang til!

Anonymkode: 7af32...560

Feel you, derfor har vi montert insektsnett på soverommet. 

Anonymkode: 5a72a...33e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Joda, promp lukter promp de første minuttene. Men når promplukten er forsvunnet har den likevel fortrengt endel oksygen i rommet. Metangass og hydrogensulfid fortrenger H2O. Da blir det "innestengt" lukt. 

Skrevet

Hvem er disse mange?

Jeg aner ingenting om folk lufter rommene sine eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er fis. Mennesker fiser mellom 50 og 500 ganger i døgnet. Også når man sover.

Anonymkode: b58e1...5f2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg, TS. Veldig mange har overraskende høy toleranse for jævlig innestengt luft.

Merker det hjemme hos folk, på kontorer og pauserom på jobben osv. Rart at de ikke merker det selv, i hvert fall når de kommer utenfra og inn i et nytt rom.

Anonymkode: c2cbe...f6b

• Liker 1
Skrevet

Her er vi på lufte-døgnet-rundt når det gjelder soverommene. Både jeg og sønnen hater innestengt luft når vi sover.  

Jeg skjønner ikke at noen makter å sove i et rom med både døren og vinduet lukket, natt etter natt, uten skikkelig gjennomlufting daglig (og helst om natten også)! Får tett nese og nesten kvelningsfornemmelser av det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 21.08):

Jeg er enig med deg, TS. Veldig mange har overraskende høy toleranse for jævlig innestengt luft.

Merker det hjemme hos folk, på kontorer og pauserom på jobben osv. Rart at de ikke merker det selv, i hvert fall når de kommer utenfra og inn i et nytt rom.

Anonymkode: c2cbe...f6b

Man merker det jo enda bedre når man ikke bor der selv. Men jeg merker jo på mitt eget rom. Når jeg står opp så lukker jeg opp vinduet helt mens jeg dusjer og fikser frokost. Har noen ganger latt være fordi jeg ikke har tatt meg tid og da kjenner jeg denne innestengt lukten med en gang. Lukter liksom «søvn» eller hva man skal kalle det. Jeg bare MÅ lufte rommet. Hjelper ikke om det er -15 grader ute. Innestengt luft skal vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...