AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Vi har aldri hatt påskeggjakt i hagen, men i år har barna ''mast'' om å gjøre det. De har sett på tv hvordan man gjør det i utlandet og vil ha noe lignende med vennene sine i vår hage. Jeg tenker i utgangspunktet å invitere max 10 av nabobarna/vennene deres og gjemme små plastegg som har litt godteri i seg flere steder i hagen. Hvert barn kan finne 1 egg hver (så det blir 1 egg per barn). Hva annet kan vi gjøre da? Det blir grilling også, men i mellomtiden? Hvilke andre enkle aktiviteter til barn mellom 4 og 8 passer? Anonymkode: 8909c...2b2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Ingen som organiserer påskeeggjakt i hagen her? Anonymkode: 8909c...2b2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Har du hørt om google? (Trykk på linken som er limt inn i ordet og du vil få forslag du kjapt hadde funnet selv om du googlet🐰) Anonymkode: b15d2...d8e 1
Forundret.. Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har aldri hatt påskeggjakt i hagen, men i år har barna ''mast'' om å gjøre det. De har sett på tv hvordan man gjør det i utlandet og vil ha noe lignende med vennene sine i vår hage. Jeg tenker i utgangspunktet å invitere max 10 av nabobarna/vennene deres og gjemme små plastegg som har litt godteri i seg flere steder i hagen. Hvert barn kan finne 1 egg hver (så det blir 1 egg per barn). Hva annet kan vi gjøre da? Det blir grilling også, men i mellomtiden? Hvilke andre enkle aktiviteter til barn mellom 4 og 8 passer? Anonymkode: 8909c...2b2 Rusta selger en pakke med 24 egg, skilt osv. Kan det være noe?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har du hørt om google? (Trykk på linken som er limt inn i ordet og du vil få forslag du kjapt hadde funnet selv om du googlet🐰) Anonymkode: b15d2...d8e Hørt om, sjekket, fant ikke noe fornuftig, startet tråd her istedet. Anonymkode: 8909c...2b2 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 Jeg har samlet på påskeegg i mange år, og bruker disse. Jeg putter litt godteri i 10-20 egg (minst tre egg pr unge), som jeg gjemmer rundt om i hagen/gårdsplassen. Vi voksne hjelper litt til, hvis det trengs, men sitter stort sett rundt bålpanna og griller pølser og skravler. Ingen åpner eggene før alle er funnet, og så deles alt innholdet etter smak og behag. Så tilbringes ettermiddagen med pølser, godter og hyggelig samvær. Jeg kjøper pakker med små sjokoladeharer og -egg, poser med kjærlighet på pinne osv, og har ca 4-5 ting i hvert egg. Anonymkode: 74d42...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 Vi har pleid å bruke sånne små sjokoladeegg med folie rundt. Det går fint så lenge det ikke er altfor vått. Anonymkode: d0695...8d9
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #8 Skrevet 27. mars 2022 Vi gjemmer rundt 25 plastegg (billige fra nille etc.) som de samler inn. to barn. De må finne minst ti hver for å få byttet i påskeegg med godteri. Når den ene har funnet alle sine, bruker hen å hjelpe den andre 😃 Anonymkode: ed981...d0c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #9 Skrevet 27. mars 2022 Jeg lager et slags sporløp. Gjemmer små egg rundt i hagen, og i hvert egg ligger en gåte som barna må løse for å finne neste egg. Til slutt finner de påskeeggene med godteri i. Anonymkode: ef174...7e7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #10 Skrevet 29. mars 2022 De har rebusløp og eggesalat på Grapevine.nu som kan gjøre det litt mer spennende… Anonymkode: 7295c...22b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #11 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De har rebusløp og eggesalat på Grapevine.nu som kan gjøre det litt mer spennende… Anonymkode: 7295c...22b Eggejakt skulle det stå….alltid spennende med autocorrect😅 Anonymkode: 7295c...22b 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 Dytter litt på denne da jeg også har barn som ønsker seg eggjakt, men har selv aldri vært borti det før. Vet barna at det er de voksne som gjemmer eggene eller er det påskeharen? Kommer godteriet fra eggjakten i tillegg til godteriet i "hovedpåskeegget"? Anonymkode: db397...709
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå