AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Jeg har mer eller mindre fullammet babyen frem til jeg begynte å jobbe igjen, med unntak av en posjon grøt, en brødskive og litt frukt og smaksprøver. Nå når jeg er borte hele dagen virker det som at babyen ikke klarer å spise seg mett på de få ammingene vi får inn iløpet av kvelden og natta. Hører han svelger litt, men så er det bare suging for harde livet og ingen svelging han sover fra 19-7, og før våknet han bare en gang ila natta og hadde en god og lang amming før han sov videre, mens nå våkner han annenhver time og vil ha pupp, men virker altså som at jeg produserer mye mindre melk ettersom jeg kun hører noen få svelginger, og han virker frustrert for at det ikke kommer mer er det flere som opplevde at melkeproduksjonen gikk ned etter at dere startet å jobbe igjen? Anonymkode: 9222a...d0d
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Pumper du i løpet av dagen på jobb? Jeg gjorde det de tidene jeg vanligvis ville ammet, og merket ingen videre nedgang i produksjonen. Anonymkode: b431f...a2b
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Min ammet morgen, etter at jeg kom hjem, kveld og to-tre ganger på natten, og merket ingen forskjell. Ammet til godt over 1,5 år Så kan være det går seg til! Anonymkode: ebf72...e22
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Merket ikke noe forskjell selv, begynte å jobbe ved 9 mnd. Men fikk tilbake mensen når jeg begynte å jobbe, så noe endring i kroppen var det sikkert. Anonymkode: 938a0...449
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 Samme her! Jeg har gått over til å pumpe på dagtid og ammer kveld og natt. Men merker at produksjonen går ned, tar lang tid før hun begynner å svelge osv. Pumper for harde livet for å øke produksjonen ❤️ Hadde 50ml til sammen fra begge bryst i en periode men er nå oppe i 100ml til sammen. Prøver å få i henne 500ml per dag ved siden av 3 måltider med mat men er ikke lett. Anonymkode: efddb...ac5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 Du må nok legge inn pumpeøkt på dagen for å ikke gå ned i produksjon. Min melkeproduksjon er veldig følsom og jeg kan ikke gå en hel arbeidsdag uten å pumpe uten at det får konsekvenser. Anonymkode: 7ab9f...9f6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 Ja, det er ganske vanlig, derfor tredelingen er helt hjerteløs! Anonymkode: a6425...6fe 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #8 Skrevet 27. mars 2022 Melkeproduksjonen gikk mye ned da jeg begynte å jobbe. Jeg fikk aldri til å pumpe, men hadde to timer ammefri på slutten av arbeidsdagen. Det hjalp. Jeg ammet også masse de timene jeg var hjemme, og ammet masse gjennom kvelden og hele natta. Likevel gikk melkeproduksjonen drastisk ned. Er hjemme i permisjon med ny baby, og gangen har jeg flere måneder ulønnet permisjon og skal være hjemme til babyen er ett år slik at jeg får ammet mer enn sist. Trenger også mer tid til å komme meg etter fødselen enn det jeg fikk sist. Anonymkode: c33ce...93a 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #9 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, det er ganske vanlig, derfor tredelingen er helt hjerteløs! Anonymkode: a6425...6fe Huff, ja! Skulle ønske jeg hadde økonomi til å ta noen måneder ulønnet permisjon men er ikke bare-bare! Anonymkode: 9222a...d0d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå