AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Skal på etterkontroll etter en medisinsk abort, og på den datoen vil det være ca. 2 og en halv uke siden selve aborte. Mulig jeg er for uvitende og paranoid her; men hypotetisk sett at jeg får eggløsning 2 uker etter aborten, og klarer å bli gravid igjen på den eggløsningen...vil ikke da en innvendig ultralyd kunne komme borti et evt. befruktet egg og ødelegge det? Egget bruker vel noen dager på å komme seg inn i livmoren, så da er ikke trygt med innvendig ultralyd før den prosessen er unnagjort? Vet det høres litt rart ut, men har fått sånne tanker og har prøvd å google uten hell. Anonymkode: 722fa...f02
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei Anonymkode: 1d5f9...c89 Har du erfaring med dette, eller hvordan kan du så tydelig ha et klart svar? Anonymkode: 722fa...f02
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Hæ? De stikker jo ikke ultralydproben inni livmora? Anonymkode: bc1b3...22c 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hæ? De stikker jo ikke ultralydproben inni livmora? Anonymkode: bc1b3...22c Nei, er klar over det. Men de stikker den inni skjeden, og det er vel der egget passerer før det kommer inn i livmoren..Fra eggleder, øverst i skjeden og så til livmoren. Vil ikke ultralydproben muligens kunne dytte borti og ødelegge evt. egg? Anonymkode: 722fa...f02
Ariam Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 Innvendig ultralyd taes fra skjeden, et befruktet egg beveger seg fra eggleder til livmor, langt unna skjeden. Er jo samme som at man har samleie/sex når man evt er befruktet allerede 😊 4
Ariam Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, er klar over det. Men de stikker den inni skjeden, og det er vel der egget passerer før det kommer inn i livmoren..Fra eggleder, øverst i skjeden og så til livmoren. Vil ikke ultralydproben muligens kunne dytte borti og ødelegge evt. egg? Anonymkode: 722fa...f02 Skjede og eggleder er overhode ikke i kontakt med hverandre. Google et bilde av kvinnens kjønnsorgan 😊 11
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #8 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, er klar over det. Men de stikker den inni skjeden, og det er vel der egget passerer før det kommer inn i livmoren..Fra eggleder, øverst i skjeden og så til livmoren. Vil ikke ultralydproben muligens kunne dytte borti og ødelegge evt. egg? Anonymkode: 722fa...f02 Kan du ingenting om anatomi? Egget går fra eggleder og ned til livmora. Anonymkode: bc1b3...22c 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #9 Skrevet 27. mars 2022 Ariam skrev (Akkurat nå): Innvendig ultralyd taes fra skjeden, et befruktet egg beveger seg fra eggleder til livmor, langt unna skjeden. Er jo samme som at man har samleie/sex når man evt er befruktet allerede 😊 Hm, så har jeg misforstått litt? Føler meg litt dum i så fall. Egget er aldri i nærheten av skjeden? Anonymkode: 722fa...f02
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #10 Skrevet 27. mars 2022 Ariam skrev (Akkurat nå): Skjede og eggleder er overhode ikke i kontakt med hverandre. Google et bilde av kvinnens kjønnsorgan 😊 Takk, gjorde det. Er så stressa og bekymret for dette, at jeg har misforstått. Beklager. Moderator kan gjerne stenge/slette tråden. Anonymkode: 722fa...f02
Ariam Skrevet 27. mars 2022 #11 Skrevet 27. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hm, så har jeg misforstått litt? Føler meg litt dum i så fall. Egget er aldri i nærheten av skjeden? Anonymkode: 722fa...f02 Nei... les deg litt opp og se på bilder du, så ser du at det du tenker/tror ikke stemmer i det hele tatt 😊 Endret 27. mars 2022 av Ariam 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #12 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hm, så har jeg misforstått litt? Føler meg litt dum i så fall. Egget er aldri i nærheten av skjeden? Anonymkode: 722fa...f02 Nei det er ikke i tilknytning til hverandre nei Anonymkode: 1d5f9...c89 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #13 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skal på etterkontroll etter en medisinsk abort, og på den datoen vil det være ca. 2 og en halv uke siden selve aborte. Mulig jeg er for uvitende og paranoid her; men hypotetisk sett at jeg får eggløsning 2 uker etter aborten, og klarer å bli gravid igjen på den eggløsningen...vil ikke da en innvendig ultralyd kunne komme borti et evt. befruktet egg og ødelegge det? Egget bruker vel noen dager på å komme seg inn i livmoren, så da er ikke trygt med innvendig ultralyd før den prosessen er unnagjort? Vet det høres litt rart ut, men har fått sånne tanker og har prøvd å google uten hell. Anonymkode: 722fa...f02 … Hva mener du med at innvendig ultralyd kan komme borti et evt. befruktet egg? Egg som blir befruktet, er oppe i egglederen. Ultralyd-dildoen er i vagina. Hele livmoren og livmorhalsen ligger mellom disse to punktene. Staven går ikke inn i livmoren. Egget kan selvsagt ha beveget seg nedover og klart å feste seg til livmorveggen, men staven er fortsatt på andre siden av livmorhalsen, som inkluderer «tappen», som kun har et lite hull i seg, som staven ikke går gjennom. Det er dette huller som utvider seg for at en baby senere kan komme ut. Anonymkode: a67e7...13b 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #14 Skrevet 27. mars 2022 Det er helt trygt. Samleie er også helt trygt. Ultralyd ødelegger ikke egg. Hvis det var farlig for eggene, kunne man jo ikke brukt ultralyd for å sjekke modningen av egg ved ivf f.eks. Åpningen i livmorhalsen er uansett billeliten, og det er ikke mulig å stikke noe ultralyd-utstyr gjennom den, hvis du er redd for det. selv om legen skulle være helt på bærtur 😋 Anonymkode: 1548f...b13 2
Laura80 Skrevet 27. mars 2022 #15 Skrevet 27. mars 2022 Egget er aldri i skjeden da det lages jo oppe i egglederen din langt oppi magen på en måte og så går det ned mot livmoren, som også er inni magen din. skjeden er nedenfor sant. Men skjeden har en åpning mot livmorhalsen, men den er bare åpen under eggløsning og mens (dette for å slippe spermen opp til livmor og for å slippe mensen ut.) men ultralyden går ikke inn i livmorhalsen din, den åpningen er for liten. Og dessuten er livmorhalsen stort sett alltid lukket. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #16 Skrevet 27. mars 2022 Ikke bekymre deg. Ultralyden er som en smal dildo og kommer ikke lengre inn enn en penis. Anonymkode: 40469...530
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå