AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Del Skrevet 27. mars 2022 Hun mener det er min feil? Og jeg mener det ikke er hvem har rett? Anonymkode: 40163...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Del Skrevet 27. mars 2022 Trneger svar. Dette er irriterende Anonymkode: 40163...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Del Skrevet 27. mars 2022 Synes egentlig hun var ganske grei som ikke var anklagende og stilte spørsmål ved hvor ansvaret ligger og foreslo en løsning. Synes du er vanskelig og ufin i svarene dine. Synes også det er rart å ikke kunne dokumentere at du har sendt noe når du sender det uten sporing. Sier ikke at det bare er ditt ansvar altså, men basert på utdraget av samtalen synes jeg du virker litt kjip dessverre.. Anonymkode: b8503...555 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 27. mars 2022 #4 Del Skrevet 27. mars 2022 Får ikke lest hele saken, men ser ut som det kan bli ditt ansvar om du ikke kan kan bevise at du har sendt den hvis pakken blir borte i posten. Vet ikke om det holder med det du har å vise til eller om man må ha kvittering på det. https://dinside.dagbladet.no/okonomi/selger-kan-fa-ansvaret-nar-ting-forsvinner-i-posten/63296754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Del Skrevet 27. mars 2022 Send med postoppkrav, ufint å motta betaling på den måten du gjorde. Også er du unødvendig vanskelig, og utviser ansvarsfraskrivelse. Ville ikke ha handlet fra deg igjen. Anonymkode: e3223...47e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-venter- Skrevet 27. mars 2022 #6 Del Skrevet 27. mars 2022 Så sant sender kan dokumentere sendt pakke er det kjøpers ansvar fra den leveres på posten. Om ikke er det senders ansvar. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #7 Del Skrevet 27. mars 2022 Jeg selger og kjøper en del på Finn og tenker at jeg i dette tilfellet ville ha sendt en ekstra vare, for servicen's skyld. Du har uansett ansvaret for å bevise at varen er sendt (kvittering), jamfør din side-linken lenger opp. Anonymkode: e1757...d66 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #8 Del Skrevet 27. mars 2022 "Jeg driver ikke og samler på kvitteringer for pakker jeg sender". Tenker du har lært noe nytt nå 👍 Anonymkode: e1757...d66 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 27. mars 2022 #9 Del Skrevet 27. mars 2022 Må bare legge til at mulig det beste her bare er å sende ny. Vet ikke hvor mye penger det er snakk om, men surt for kjøper om de sitter igjen uten noe som helst. Så har du lært at du skal ta vare på kvittering osv eller sende med oppkrav. Hadde en lignende sak selv, men der hadde jeg kvittering. Kjøper påstod at pakken ikke var kommet, men jeg hadde kvittering. Dagen etter var visst pakken kommet frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #10 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "Jeg driver ikke og samler på kvitteringer for pakker jeg sender". Tenker du har lært noe nytt nå 👍 Anonymkode: e1757...d66 Hun er useriøs selger, ville ikke ha handlet fra henne. Ikke har hun selvinnsikt nok til å forstå det opplagte. Anonymkode: e3223...47e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #11 Del Skrevet 27. mars 2022 Jeg selger mye på finn, sender alltid sporingsnummer når pakken er sendt, og er den ikke sendt med sporing sender jeg bilde av kvittering. Du har ikke bevis på at pakken er sendt i det hele tatt, og syns oppførselen din er ganske kjip, er det noen som burde ringe rundt er det deg. Du svarer egentlig som en typisk finn svindler, null bevis for at pakken er sendt, sender ikke ny vare, beklager nada og legger alt ansvar over på kjøper. Jeg hadde gitt deg dårlig rating og meldt til finn. Anonymkode: c3b99...88d 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #12 Del Skrevet 27. mars 2022 Denne kjøperen er hyggeligere enn du fortjener basert på hvordan du skriver. Anonymkode: e6588...32b 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #13 Del Skrevet 27. mars 2022 At du i det hele tatt maser om at kjøper skal ringe DITT postkontor, bevitner om at du er et menneske med fullstendig mangel på selvinnsikt. Anonymkode: e3223...47e 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 27. mars 2022 #14 Del Skrevet 27. mars 2022 (endret) Synes kanskje det er litt rart at du ikke er mer imøtekommende når hun gjentatte ganger sier at brevpakken ikke er ankommet. Da burde din respons være å ta tak i saken fremfor å skyve problemet over på henne da hun ikke får gjort annen enn å kontakte posten. Du vet jo at det ikke lenger er snakk om en forsinkelse, og da trenger du heller ikke repetere det. Du gjør absolutt ingen forsøk på å berolige kjøper om at du skal gjøre ditt beste for å finne ut av problemet. Jeg mener det er din jobb å spore pakken eller hente frem en kvittering, og klarer du ikke det så ligger vel ansvaret hos deg. Endret 27. mars 2022 av klondrik 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 27. mars 2022 #15 Del Skrevet 27. mars 2022 Her syntes jeg faktisk du er ganske kjip TS. Du har nok retten på din side, men det skader ikke å være litt serviceinnstilt. Her burde du sendt bevis på at pakken var sendt (bilde av pakke med kvittering på postkontoret f.eks) og du burde tatt en telefon til ditt postkontor og etterlyst pakken. Selger prøver å finne en løsning og oppfører seg veldig hyggelig, da fortjener hun ikke sånne svar opp igjen. Her ville jeg faktisk sendt henne en ny vare (regner med at det er småting siden du har flere av varen?). Hun tilbyr seg faktisk å betale for ny porto. Ville dog krevd at det ble sendt med sporingsnr denne gangen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #16 Del Skrevet 27. mars 2022 Ansvaret er kanskje selgers kun frem til varen er sendt, men da må du kunne BEVISE at den er sendt. Det gjør du med et sporingsnummer. Har du ikke det, bør du i det minste ta bilde av pakken + kvittering når den sendes. Kun en kvittering er ikke bevis, det kan jo ha vært hva som helst som ble sendt, ikke nødvendigvis pakken til kjøper. Anonymkode: 6e6eb...930 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #17 Del Skrevet 27. mars 2022 Det er selger i dette tilfellet som er ansvarlig. Alle som er over middels oppegående skjønner at man ikke sender pakker uten sporing, selger i dette tilfellet har ikke en gang tatt vare på kvitteringen og da kan man ikke bevise at man faktisk har sendt pakken. Anonymkode: 80a37...cad 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #18 Del Skrevet 27. mars 2022 Kjøper har rett. Stusser litt over at du ikke tar vare på kvitteringen? Når jeg sender brev eller pakker, tar jeg alltid bilde av pakken og kvitteringen. Og jeg tar vare på kvitteringen minst 1 månedstid. Det bør være en selvfølge. Anonymkode: ff0fb...068 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 27. mars 2022 #19 Del Skrevet 27. mars 2022 Kjøper er veldig hyggelig. Selger litt smånebbete. Hvilket er spesielt ufint når dette er selgers ansvar, siden hun ikke kan dokumentere at hun har sendt noe til kjøper. Hadde pakken vært sendt med sporing hadde det vært postens ansvar. Jeg sender absolutt aldri ting jeg selger uten sporing. Min sønn gjør det, men da tar han bilder av at pakken leveres inn, med mottakerens adresse synlig. En kvittering fra posten sier ingenting. Kan være at selger sendte noe til sin mor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 27. mars 2022 #20 Del Skrevet 27. mars 2022 en grunn til at jeg aldri sender på finn er slikt som dette. kjøpere har ofte urealistiske forventninger til brukte gjenstander også. skulle jeg ha sendt gjennom finn måtte kjøper sørge for norgespakke på 70 kr siden den har sporing.de få gangene jeg har sendt noe på finn har jeg tatt bilde av pakken mens den pakkes ned. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå