Gå til innhold

Penger og status har stor betydning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan være det ja, det virker litt krampaktig av og til. Litt som damer med flashy merkevesker. 

Anonymkode: 2d1a9...a1f

Skjønner tankegangen. Klær handler jeg på H/M Og jack n Jones, men jeg er opptatt av biler og for meg er bilen min et symbol på at jeg har lyktes og det er ganske digg. 

Tror det nærmeste jeg har kommet merkeklær er Bjørn Borg boksere 😂

Anonymkode: 5ef34...b4a

AnonymBruker
Skrevet

Mange stygge, dumme, ekle menn må skaffe seg penger og/eller fint hus for å få dame. Det funker til en viss grad fremdeles, fordi vi lever i et samfunn hvor kvinner konkurrerer med andre kvinner om hvem som har finest stue på instagram. Den stygge, ekle mannen kan da velge blant en håndfull damer som synes det er greit å leve livet sitt på denne måten.

Så må da også disse mennene innse at de ikke blir elsket for den de er, og at de ender opp med ei dame som tar til takke med han, men er fornøyd med huset han har å by på. Same story.

Anonymkode: b0208...e10

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 12.16):

Da jeg ikke hadde status og penger så ble jeg ofte avvist av damer av ymse årsaker. Jeg var god nok som venn, men ikke som kjæreste. Jeg var lord friendzoned. Èn klagde til og med over min øreflipp!

Etter at jeg gjennom god porsjon flaks og hardtarbeid har klart å bygge opp en god formue, eier jeg nå dyr toppleilighet og kjører i såkalt statusbil, så merker jeg at interessen fra kvinner er en helt annen.

Plutselig blir jeg omtalt som catch og merker at de samme som friendzona meg tidligere gir meg typiske komplimenter som kvinner gir til beilere de liker.

Status betyr dessverre mye i dagens verden.

Anonymkode: 77a81...a7b

Status betyr mye for noen. For den vanlige kvinnen i gata som er gift med vanlig mann (disse er i flertall) betyr status og penger ikke så mye. De fleste starter familie og bygger opp verdier sammen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 12.51):

Kommer nok an på hvem du omgir deg med. Jeg kjenner knapt noen som er opptatt av penger og status.

Min mann har aldri hatt noe, kommer fra et fattig land, har jobbet i lavtlønnsyrker, men har dog alltid vært omsværmet... Go figure...

Anonymkode: 4aa15...5cb

Dette. Hvis en mann går etter jenter med trutmunn, silikon, merkeklær og kropp som handelsvare, så er det ikke rart at for akkurat slike damer betyr status og penger mye - de må jo har råd til å opprettholde livsstilen. For oss andre - not so much.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du prøver deg på feil damer. 
Prøv deg på sosialistiske feminister

Anonymkode: ecaac...b0b

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt betyr både status og økonomi noe. Jeg vil gjerne være sammen med en som har omtrent samme økonomi og utdanning som meg selv. 
I lengden betyr faktisk det en god del. Opplever også at menn føler seg truet av kvinner med bedre utdanning, jobb og økonomi enn de selv har. 

Anonymkode: 4a23c...c3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner tankegangen. Klær handler jeg på H/M Og jack n Jones, men jeg er opptatt av biler og for meg er bilen min et symbol på at jeg har lyktes og det er ganske digg. 

Tror det nærmeste jeg har kommet merkeklær er Bjørn Borg boksere 😂

Anonymkode: 5ef34...b4a

Handler du klærne dine der, viser du vel først og fremst at du ikke bryr deg nevneverdig om klima, ikke at du er det motsatte av merkebevisst.

Anonymkode: 06279...126

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Opplever også at menn føler seg truet av kvinner med bedre utdanning, jobb og økonomi enn de selv har. 

Anonymkode: 4a23c...c3d

Selv ville jeg nok føle litt på det uansett hvilken vei det går. Det føles ikke bra å være den som tar alle utgifter, men det føles heller ikke bra å være den som ikke bidrar nevneverdig. Så kan man jo kalle det "å føle seg truet" når det gjelder menn om det får deg til å føle deg bedre, men sannheten er nok ikke fullt så egoistisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...