Gå til innhold

Penger og status har stor betydning

Fremhevede innlegg

Gjest gladfrid
Skrevet
MizzVic skrev (2 minutter siden):

Så lenge det er snakk om mennesker, er det jo ikke enten eller.

Du er ikke automatisk lykkelig som rik og pen. 

Men det åpner flere dører.

Kan være både himmel og helvete bak dører :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen som bryr seg om penger eller status. Jeg syns "tøff bil" er sykt harry. Men så er jeg gift med en som ikke er materialistisk, akkurat som meg :)

Verdiene du viser tiltrekker bare kvinner som syns ting er viktige. Du får stille deg selv spørsmålet om du syns det er greit.

Anonymkode: 6f26f...4bf

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, gladfrid said:

Jeg snakker ikke om å gå etter det motsatte !!! Men uansett penger eller status ,så er det hjertet som teller .Man behandler ikke mennesker med lite penger dårlig ,heller ikke kunne jeg finne på å avvise et menneske bare fordi de mangler penger og status.Gjør du det er du flat i hodet og temmelig dum.Det er simpelt .

Space comma.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da jeg ikke hadde status og penger så ble jeg ofte avvist av damer av ymse årsaker. Jeg var god nok som venn, men ikke som kjæreste. Jeg var lord friendzoned. Èn klagde til og med over min øreflipp!

Etter at jeg gjennom god porsjon flaks og hardtarbeid har klart å bygge opp en god formue, eier jeg nå dyr toppleilighet og kjører i såkalt statusbil, så merker jeg at interessen fra kvinner er en helt annen.

Plutselig blir jeg omtalt som catch og merker at de samme som friendzona meg tidligere gir meg typiske komplimenter som kvinner gir til beilere de liker.

Status betyr dessverre mye i dagens verden.

Anonymkode: 77a81...a7b

Kan det være at du også har endret personlighet og væremåte? Fått mer selvtillit?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja at voksne ønsker å etablere seg med noen som har livet på stell er intet nytt og det gjelder begge veier det. 

Anonymkode: dd6a2...28e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da jeg ikke hadde status og penger så ble jeg ofte avvist av damer av ymse årsaker. Jeg var god nok som venn, men ikke som kjæreste. Jeg var lord friendzoned. Èn klagde til og med over min øreflipp!

Etter at jeg gjennom god porsjon flaks og hardtarbeid har klart å bygge opp en god formue, eier jeg nå dyr toppleilighet og kjører i såkalt statusbil, så merker jeg at interessen fra kvinner er en helt annen.

Plutselig blir jeg omtalt som catch og merker at de samme som friendzona meg tidligere gir meg typiske komplimenter som kvinner gir til beilere de liker.

Status betyr dessverre mye i dagens verden.

Anonymkode: 77a81...a7b

kanskje du er en catch i din vennegjeng, kanskje du ikke er et catch i andre gjenger. penger er scarce, derfor er d attraktivt for mange som ikke klarer å fikse d sjæl. Men det er ikke alle som bryr seg om dette.  Kanskje drivet ditt og måloppnåelse er ting som gjør deg mer attraktivt og ikke tingene dine. Min personlige erfaring er at de som går etter slike ting, har dårlig fotfeste og overfladisk livssyn.

Anonymkode: 889f0...681

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Status og penger har antagelig gitt deg større selvtillit og trygghet, og det finner kvinner attraktivt. 

Skjer ofte det samme med usikre menn som får seg dame. Da får de større selvtillit og trygghet, og plutselig er de attraktive for mange kvinner. Det er ikke fordi de har fått dame, men på grunn av endringene i egen oppførsel. 

Menn skjønner tydeligvis ikke hva som faktisk er attraktivt for kvinner. Tror det er penger og status, eller at kvinner vil ha menn andre kvinner har, og ser ikke at det at slike ting har endret dem, og at det er den endringen i dem selv som er attraktiv. 

Anonymkode: c93de...0e2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har levd over 50 år på denne jorda, og kan trygt si at jeg personlig ikke kjenner en eneste gold digger. Min omgangskrets består av helt gjennomsnittlige mennesker med helt gjennomsnittlige jobber og helt gjennomsnittlige liv. Det tror jeg mange, mange mennesker i Norge gjør, og at både gold diggers og menn med svært høy status og økonomi er i mindretall. Vil man unngå gold diggers, og bli verdsatt for det mennesket man er, bør man se på hvilke mennesker man omgir seg med. Ikke kollektivt beskylde kvinner som gruppe for å være gold diggers. Det faller på sin egen urimelighet.

Personlig foretrekker jeg å være sammen med en mann som er på omtrent samme økonomiske nivå som meg selv. Jeg var i forhold med en som tjente over dobbelt så mye som meg, og det bød stort sett bare på problemer og krangler. Han ville stadig finne på ting som var langt over hva jeg hadde råd til. Han ble sur da jeg ikke kunne, jeg ble lei meg fordi jeg stadig følte meg som en brems i forholdet. Bare det å handle i matbutikken sammen ble en kilde til konflikt. Han kjøpte det han hadde lyst på, uten å tenke på pris. Jeg måtte tenke på budsjettet mitt. Det styrker ikke kjærligheten å ha det sånn.

Anonymkode: a9f5d...339

Elsker man hverandre så deler man på sine resurser. Hadde jeg hatt en kjæreste som tjente mye dårligere en meg ? Jeg hadde tatt en større del av den økonomiske byrden. En dyr ferie ? Jeg hadde betalt det meste av turen, fordi jeg elsker å ha den jeg elsker mest med på slike turer. Ellers faller jo hele poenget vekk med å oppleve noe sammen for å bygge et solid forhold. Så en slik mann / Kvinne egner seg bare ikke i et forhold.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kjenner ingen som bryr seg om penger eller status. Jeg syns "tøff bil" er sykt harry. Men så er jeg gift med en som ikke er materialistisk, akkurat som meg :)

Verdiene du viser tiltrekker bare kvinner som syns ting er viktige. Du får stille deg selv spørsmålet om du syns det er greit.

Anonymkode: 6f26f...4bf

Alle jeg møter som er opptatt av penger og status er ikke en del av mitt liv. Så ville jeg heller ikke vært sammen med et økonomisk surrehode! Det er jo mellomting her. Ha orden i sin økonomi er en forutsetning for at et forhold skal kunne vare over tid, om ikke er det en konstant kilde til konflikt. Dessverre er det veldig mange som er opptatt av flott hytte, flott bil, flott båt, dyre ferieturer for dette er livet de liker å leve. Da må man lete etter en partner som ikke har slike referanser i hvordan de ønsker å leve sine liv. Det er jo ikke bare kvinner som har slike materielle ønsker og kun dette som drivkraft i livene sine. Mange menn som også har akkurat det.

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Da lurer jeg på hvilke typer kvinner det er du faller for, som bare er ute etter status og penger. Syns det er litt trist med menn som bare faller for kvinners utseende, og ikke personlighet. 

Anonymkode: afa0c...74e

Personlighet ? Man rekker jo aldri å bli kjent med noen før de ghoster deg og går videre til neste match...

Anonymkode: 41704...749

• Liker 1
Skrevet

Snakker for meg selv her - status og penger betyr ikke all verdens i en partner. Men hvis en kar lever på minstelønn, arbeidsledig eller uføretrygdet, så ødelegger det for interessen ja. Man ønsker jo ikke å dra det økonomiske lasset selv..eller at evt. barn skal leve under trange kår. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Da lurer jeg på hvilke typer kvinner det er du faller for, som bare er ute etter status og penger. Syns det er litt trist med menn som bare faller for kvinners utseende, og ikke personlighet. 

Anonymkode: afa0c...74e

Mannfolk skjønner ikke dette.

En dame kan være overvektig, ingen mann vil ha henne. Så går hun ned i vekt og da er plutselig alle interesserte. 

Dette går faktisk begge veier.

Anonymkode: c4825...e2a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har gått etter status og ressurser siden tidenes morgen. Av en eller annen grunn fornekter moderne kvinner dette tvert.

Anonymkode: d225c...2b2

Det var mye viktigere før i tiden, fordi det var hos menn  status og ressurser var å finne fordi kvinner ble nektet dette. For å da få sine basale behov dekket, måtte man få dette hos en mann.

Nå er tidene endret og de fleste kvinner er selvstendige og avhenger ikke av pengene eller statusen til menn. De har dette selv. Det er derfor menn nå sliter, de henger ikke med i utviklingen. Menn må faktisk ha en personlighet nå for å finne seg en partner. En mann må se på en kvinne som noe mer enn ett tømmehull og hushjelp.

De kvinnene som nå går etter status og penger, er i mindretall.

Anonymkode: 11410...f21

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
11 minutter siden, Antiviruset said:

Alle jeg møter som er opptatt av penger og status er ikke en del av mitt liv. Så ville jeg heller ikke vært sammen med et økonomisk surrehode! Det er jo mellomting her. Ha orden i sin økonomi er en forutsetning for at et forhold skal kunne vare over tid, om ikke er det en konstant kilde til konflikt. Dessverre er det veldig mange som er opptatt av flott hytte, flott bil, flott båt, dyre ferieturer for dette er livet de liker å leve. Da må man lete etter en partner som ikke har slike referanser i hvordan de ønsker å leve sine liv. Det er jo ikke bare kvinner som har slike materielle ønsker og kun dette som drivkraft i livene sine. Mange menn som også har akkurat det.

Støttes. For min del tenker jeg "forbrukslån" når ting begynner å bli synlig flashy. Klokka er hakket for stor. Bilen hakket for stylet. Klærne mer en reklameplakat enn klær, osv.

Da er det kort vei til å tenke at "Det der må jeg betale for om det blir oss". Pluss å måtte ta seg av de skjulte forbrukslånene som allerede er tatt.

Skrevet

Kvinner har gått etter status og ressurser siden tidenes morgen. Av en eller annen grunn fornekter moderne kvinner dette tvert.

Anonymkode: d225c...2b2

Det er fordi vi har penger selv, så vi i Norge trenger ikke ligge oss til mat og tak over hodet lenger. Menn har hatt all makt i alle år, så det er ganske fint å være kvinner nå som vi ikke lenger trenger å slave for dere. Nå kan vi velge hvem vi vil.

Jeg valgte verdens herligste mann, uten utdannelse, men med en normal jobb som han trives i og med verdens varmeste smil.

At NOEN kvinner går etter status og penger er såklart sant. Men jammen ikke alle! Ingen mann med formue kan få det til å kile i magen min pga det!

Ingen fete ferier, hus og vesker kan gi meg det som gjør meg lykkelig i livet. Men jeg tar gjerne en lottogevinst nå som jeg har mannen 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, biologisk er vi jo flokkdyr, steinaldernaturen tilsier jo at alfahannen parrer seg med den han vil. Det å ha bare penger kommer en ikke så langt med alene i Norge når alle har til mat og bolig selv, men er du sterk ledertype med penger og anerkjent er det jo de de fleste kvinner tenner på.

Tror ikke en skal lenger enn til USA hvor penger betyr mye mer dette for å kunne få evt barn inn på College god helsehjelp mm litt sånn som det var i Norge for 50 år siden da damene trengte en familieforsørger å så mellom fingrene med annet som vold alkoholmisbruk mm (vanskeligere for en ukjent trubadur med ujevn inntekt å skaffe damer til forhold i USA)

Anonymkode: a1a00...d8b

AnonymBruker
Skrevet

Ikke status og mange penger. Men det er nå ganske naturlig at man ønsker seg en partner som klarer å forsørge seg selv og har ordnede forhold. Kvinner leter ofte etter noen å stifte familie med, og ordnet økonomi er ofte greit å ha når man skal gjøre det.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg dropper de arbeidsløse når jeg treffer på dem i nettdating. Jeg klarer meg økonomisk selv, men jeg ønsker ikke å forsørge noen. Jeg har et barn, og da vil jeg finne noen som klarer seg fint selv og kan være en likeverdig partner, også økonomisk. Så viktig er det ikke for meg å finne en partner at jeg tar hvem som helst. 

Anonymkode: 2d1a9...a1f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 12.18):

For noen ja. Folk er forskjellige. Jeg er av typen som syns det er pinlig med flashy bil og merkeklær. 

Anonymkode: b7c17...519

Mener du seriøst at det er pinlig med flashy bil? 😂 Duuu, jeg sparer pengene mine og tar de med meg i grava.

Selv jobbet jeg knallhardt i 2 år og fikk råd til drømmebilen min. Jeg driter i hva andre synes om den, men det er min drømmebil. For meg er den et symbol på at hardt arbeid lønner seg.

Anonymkode: 5ef34...b4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mener du seriøst at det er pinlig med flashy bil? 😂 Duuu, jeg sparer pengene mine og tar de med meg i grava.

Selv jobbet jeg knallhardt i 2 år og fikk råd til drømmebilen min. Jeg driter i hva andre synes om den, men det er min drømmebil. For meg er den et symbol på at hardt arbeid lønner seg.

Anonymkode: 5ef34...b4a

Kan være det ja, det virker litt krampaktig av og til. Litt som damer med flashy merkevesker. 

Anonymkode: 2d1a9...a1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har avvist flere millionærer, og til og med én milliardær. For å si det sånn... Verken Bezos eller Musk har nok penger og status til å interessere meg. Er han ikke attraktiv og interessant, da er han ikke attraktiv og interessant. Så det kommer heeelt på kvinnen. 

Anonymkode: 0aab4...f87

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...